Οικογενειακά SUV που θέλουν ένα... στρέμμα για να στρίψουν

28.871 Επισκέψεις στο άρθρο (5/10/2023)
Οικογενειακά SUV που θέλουν ένα... στρέμμα για να στρίψουν
2 Φωτογραφίες »

- Σχεδόν 4,6 μέτρα μήκος το Land Rover Discovery Sport
- Χωρίς στάνταρ κάμερα όπισθεν το Mazda CX-5
- `Aβολα στο παρκάρισμα X1 & Audi Q3 Sportback

Μικρομεσαία SUV που θα σε... παιδέψουν στο παρκάρισμα

Στην παραπάνω φωτογραφία βλέπετε το εντελώς αντίθετο, έναν «χερά» να κάνει την τέλεια αναστροφή, σε στενό ορεινό δρόμο, μία... ανάσα από τον γκρεμό (ίσως να έχετε δει και  αντίστοιχα video στο internet). Προφανώς δεν ζητάμε κάτι τέτοιο στις παρακάτω γραμμές εμείς. Αυτό που ψάχνουμε είναι ένα αυτοκίνητο με «κοφτερό» τιμόνι, που δεν χρειάζεσαι μία... πεδιάδα για να στρίψεις. Γιατί καλοί οι αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, ακόμη καλύτερες οι κάμερες (όπισθεν και πανοραμικές), αλλά επειδή μιλάμε για έξτρα εξοπλιστικές παροχές καλό είναι να υπάρχει μικρός κύκλος στροφής σε ένα αυτοκίνητο. Σαν αυτόν που... δεν έχουν τα 5 παρακάτω οικογενειακά SUV.

Μεγάλο κύκλο στροφής & σχεδόν 4,6 μέτρα το Discovery Sport, πιο μικρό μήκος X1 & Q3

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, το Skoda Karoq και το Audi Q4 e-tron είναι δύο οικογενειακά SUV με κύκλο στροφής που θυμίζει... supermini αυτοκίνητο (μόλις 10,2 μέτρα). Ο μικρός τους κύκλος στροφής εξασφαλίζει ευελιξία και ευκολία κίνησης εντός πόλης, εξυπηρετεί μία αναστροφή, βολεύει περισσότερο στο παρκάρισμα.
 
Αυτό δεν ισχύει σε BMW X1, Land Rover Discovery Sport και Audi Q3 Sportback. Ο κύκλος στροφής τους είναι μεγάλος (11,7 και 11,8 μέτρα), έχουν όμως το πλεονέκτημα των στάνταρ αισθητήρων στάθμευσης (εμπρός και πίσω), καθώς και της κάμερας όπισθεν. Βέβαια, X1 και Q3 έχουν πιο μικρό μήκος (4.500 χλστ.), με το Plug-in Hybrid της Land Rover να αγγίζει τα 4,7 μέτρα, λεπτομέρεια που δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο το... πού θα βρεις να παρκάρεις.


Τα πιο δύσκολα στο παρκάρισμα οικογενειακά SUV (μεγάλος κύκλος στροφής)
2 Φωτογραφίες »

Τα πιο δύσκολα στο παρκάρισμα οικογενειακά SUV (μεγάλος κύκλος στροφής)

Χωρίς κάμερα όπισθεν το Mazda CX-5, compact (4,3 μ.) το Ioniq 5

Με κίνηση στους 4 τροχούς (όπως το Land Rover) και πολύ καλή απόσταση από το έδαφος (19,2 εκ.) το Mazda CX-5 είναι ένα οικογενειακό SUV που θα τα ανταποκριθεί και με το παραπάνω σε μία off-road διαδρομή. Στον αντίποδα, με κύκλο στροφής στα 11,9 μέτρα και χωρίς κάμερα οπισθοπορείας στον βασικό εξοπλισμό (έκδοση Newground) θα δυσκολέψει τον οδηγό του εντός πόλης.
 
Μεγάλο επίσης κύκλο στροφής στην κατηγορία έχει το Hyundai Ioniq 5 RWD των 229 ίππων (12 μέτρα). Σε κάθε περίπτωση, από την βασική έκδοση Premium βλέπουμε κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης, ενώ στα θετικά του Ioniq 5 αναφέρουμε το εξαιρετικά μικρό μήκος του, μόλις στα 4.365 χλστ..

Tα 5 οικογενειακά SUV με το μεγαλύτερο κύκλο στροφής

 

Μάρκα/Μοντέλο Τιμή-από Κύκλος στροφής (μέτρα) Μήκος/Μεταξόνιο (χλστ.)
BMW X1 sDrive 18i DCT 136 PS   11,7 4.500/2.680
Land Rover Discovery Sport Plug-in Hybrid P300e 4x4 309 PS    11,8 4.597/2.741
Audi Q3 SB 35 TFS S tronic 150 PS 41.900 11,8 4.500/2.680
Mazda CX-5 2,5 e-Skyactiv G 6AT AWD 194 PS   11,9 4.575/2.558
Hyundai Ioniq 5 77 kWh RWD 229 PS   12 4.365/2.900

Συνέχεια του άρθρου >>>
Hyundai
kia