Η BILSTEIN απαντά σε συχνές ερωτήσεις σχετικά με τα αμορτισέρ
1329 Επισκέψεις στο άρθρο
- Λειτουργούν με τον ίδιο περίπου τρόπο εδώ και 100 χρόνια
- Τα αμορτισέρ είναι αναλώσιμα, θέλουν έλεγχο κάθε 12.000 χιλιόμετρα
- Δεν είναι όλα τα αμορτισέρ εξίσου καλά και ποιοτικά, τα φθηνότερα φθείρονται γρηγορότερα
- Η Bilstein προσφέρει αναβαθμισμένα αμορτισέρ για κάθε τύπο οχήματος.
Τα σημαντικότερα στοιχεία για το θέμα της ανάρτησης
Μπορώ να εγκαταστήσω μόνος μου ελατήρια και αμορτισέρ; Μπορώ να αισθανθώ πότε τα αμορτισέρ έχουν φθαρεί; Ποια είναι η διαφορά μεταξύ των ανταλλακτικών υψηλής
ποιότητας και των φθηνών ανταλλακτικών; Οι οδηγοί αυτοκινήτων έχουν πολλές ερωτήσεις όσον αφορά την ανάρτηση. Από την άλλη πλευρά, κοινοποιούνται πολλές λειψές γνώσεις και γενικόλογες δηλώσεις. Οι εμπειρογνώμονες της Ακαδημίας BILSTEIN, οι οποίοι μεταδίδουν εξειδικευμένες γνώσεις κυρίως σε υπαλλήλους συνεργείων, έχουν λοιπόν αναλάβει τώρα τις ερωτήσεις των καταναλωτών.
Τι κάνουν τα αμορτισέρ στο όχημα;
Σε αντίθεση με τα ελατήρια, τα οποία είναι πραγματικά υπεύθυνα για την ανάρτηση του
οχήματος, ο όρος "αμορτισέρ" είναι κάπως παραπλανητικός. Στην πραγματικότητα, θα
πρέπει να μιλάμε για αποσβεστήρες κραδασμών, επειδή μειώνουν τους κραδασμούς που
δημιουργούνται κατά τη συμπίεση και την έκταση με ελεγχόμενο τρόπο. Αν δεν υπήρχαν
αμορτισέρ, ένα αυτοκίνητο θα συνέχιζε να αναπηδά για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα
και, σε ακραίες καταστάσεις, θα ταλαντευόταν όλο και περισσότερο. Αυτό θα είχε ως
αποτέλεσμα εξαιρετικά ασταθή χειρισμό, ιδίως σε ανώμαλους δρόμους ή δρόμους με στροφές, και η επαφή με το δρόμο θα μπορούσε να χαθεί ξανά και ξανά. Ως αποτέλεσμα, τα αμορτισέρ χρησιμοποιούνται εδώ και πολύ καιρό στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο,
προκειμένου να διατηρήσουν την πλήρη λειτουργικότητα του αυτοκινήτου, τα αμορτισέρ
ως κλασικά ανταλλακτικά θα πρέπει ανά διαστήματα να αντικαθίστανται. Δεδομένου ότι δεν υπάρχουν σταθερά χρονικά διαστήματα γι' αυτό, η λειτουργία τους θα πρέπει να
ελέγχεται τακτικά στο συνεργείο.
Ποιοι τύποι αμορτισέρ χρησιμοποιούνται κυρίως σήμερα;
Ο σχεδιασμός του τηλεσκοπικού αμορτισέρ που χρησιμοποιείται συνήθως σήμερα
χρονολογείται σχεδόν 100 χρόνια πριν, με διάφορα ενδιάμεσα στάδια. Ένα έμβολο με
ανοίγματα βαλβίδων κινείται μέσα σε ένα λουτρό ελαίου, επιβραδύνοντας αποτελεσματικά τους κραδασμούς που δημιουργούνται από την ανάρτηση. Στο κλασικό αμορτισέρ διπλού σωλήνα, το εκτοπισμένο λάδι εκρέει μέσω πρόσθετων βαλβίδων σε μια δεξαμενή.
Μειονέκτημα: Εάν το αμορτισέρ ενεργοποιείται επανειλημμένα, μέρος του λαδιού σε
συνδυασμό με τον αέρα που είναι δεσμευμένος σε αυτό μετατρέπεται σε αφρό. Σε
αντίθεση με το υγρό, αυτός ο αφρός μπορεί εύκολα να συμπιεστεί, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει κίνδυνος απώλειας της δύναμης απόσβεσης έως και 35% στη χειρότερη περίπτωση. Ως εκ τούτου, η BILSTEIN υπήρξε πρωτοπόρος στην αρχή της πίεσης αερίου ήδη από το 1954. Στο μονοσωλήνιο αμορτισέρ πίεσης-αερίου, το οποίο αναπτύχθηκε τότε σε επίπεδο ωριμότητας σειράς, ένα μαξιλάρι αζώτου υψηλής πίεσης αποτρέπει τον αφρισμό του λαδιού. Αυτό σημαίνει ότι η δύναμη απόσβεσης παραμένει πάντα η ίδια και η οδηγική συμπεριφορά είναι προβλέψιμη - το αμορτισέρ παραμένει σταθερό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα αμορτισέρ πίεσης-αερίου είναι στάνταρ σε όλα σχεδόν τα σημερινά οχήματα.
Η BILSTEIN επιτρέπει επίσης την εκ των υστέρων τοποθέτηση σε πολλά
παλαιότερα οχήματα. Τα αμορτισέρ αερίου για σπορ εφαρμογές προσφέρονται συχνά και σε τεχνολογία μονοσωλήνιων αμορτισέρ. Όλες οι διεργασίες εργασίας συνδυάζονται σε έναν ενιαίο σωλήνα, γεγονός που προσφέρει διάφορα τεχνικά πλεονεκτήματα για αυτή την εφαρμογή.
Ποιες είναι οι τρέχουσες εξελίξεις;
Τα αμορτισέρ πίεσης-αερίου εξακολουθούν να αποτελούν την τελευταία λέξη της
τεχνολογίας, αλλά συνδυάζονται όλο και περισσότερο με ενεργό ηλεκτρονικό έλεγχο. Αυτό καθιστά δυνατή τη μεταβολή της δύναμης απόσβεσης με το πάτημα ενός κουμπιού, έτσι ώστε η ανάρτηση να λειτουργεί πιο δυναμικά ή πιο άνετα. Εναλλακτικά, είναι συχνά δυνατή η αυτόματη ρύθμιση με βάση την ανατροφοδότηση από αισθητήρες ή κάμερες ή με την αξιολόγηση του προφίλ οδήγησης. Τεχνικά, αυτό επιτυγχάνεται με τη μεταβολή της αντίστασης που ασκεί το λάδι. Αυτό γίνεται με τη ρύθμιση της ροής στις βαλβίδες. Τα συστήματα αερανάρτησης συναντώνται συχνά σε οχήματα υψηλών προδιαγραφών. Αντί του χαλύβδινου ελατηρίου, χρησιμοποιείται εδώ ένα ελατήριο αέρα, το οποίο μπορεί να συνδυαστεί με μια μεγάλη ποικιλία παραλλαγών αμορτισέρ.
Πρέπει να ελέγξω την ανάρτηση ξεχωριστά, ακόμη και στην περίπτωση αυτοκινήτων με πλήρες σέρβις;
Στο πλαίσιο του συνήθους γενικού ελέγχου πραγματοποιείται μόνο οπτικός έλεγχος των
εξαρτημάτων της ανάρτησης. Το ίδιο ισχύει και για τον έλεγχο του οχήματος. Επομένως,
ένας ενδελεχής έλεγχος της ανάρτησης θα πρέπει να πραγματοποιείται στο συνεργείο το αργότερο κάθε 12.000 χιλιόμετρα. Στην καθημερινή ζωή, ωστόσο, τα προβλήματα της
ανάρτησης συχνά περνούν απαρατήρητα από τον οδηγό. Τα αμορτισέρ φθείρονται
σταδιακά, κάτι που συχνά γίνεται αντιληπτό μόνο σε ακραίες καταστάσεις, όπως όταν το
όχημα στρίβει ξαφνικά. Επιπλέον, η απόσταση πέδησης παρατείνεται έως και 20% και
αυξάνεται ο κίνδυνος υδρολίσθησης. Παρεμπιπτόντως, το ABS και το ESP μπορούν να
αντισταθμίσουν αυτό το φαινόμενο μόνο σε περιορισμένο βαθμό, καθώς η αποτελεσματικότητά τους μειώνεται σημαντικά από τα πολύ φθαρμένα αμορτισέρ.
Μπορώ να εκτελέσω μόνος μου εργασίες στην ανάρτηση;
Η αντικατάσταση εξαρτημάτων της ανάρτησης είναι μια συνήθης εργασία για τα συνεργεία. Το καλά εκπαιδευμένο προσωπικό των συνεργείων μπορεί επίσης να χειριστεί εύκολα τις αεραναρτήσεις, τα ενεργά αμορτισέρ και τη ρύθμιση των σπορ αναρτήσεων.
Ωστόσο, απαιτείται εξαιρετική προσοχή κατά το χειρισμό των ελατηρίων της ανάρτησης λόγω των τεράστιων δυνάμεων που αποθηκεύονται - αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους μη
επαγγελματίες! Όσοι εργάζονται χωρίς τον κατάλληλο συμπιεστή ελατηρίων και την
απαραίτητη προσοχή μπορεί να τραυματιστούν σοβαρά. Οι πλατφόρμες ανύψωσης
μπορούν επίσης να προκαλέσουν προβλήματα: Το αυτοκίνητο πρέπει να στέκεται
απολύτως σταθερά πάνω τους, ώστε να μην γλιστράει προς τα κάτω. Κατά την ανύψωση ή το κατέβασμα, κανείς δεν πρέπει να βρίσκεται στη ζώνη κινδύνου.
Οι ερασιτέχνες μηχανικοί θα πρέπει επίσης να έχουν κατά νου ότι οι εργασίες στην
ανάρτηση πρέπει να εκτελούνται 100% σωστά, καθώς πρόκειται για εξαρτήματα που
σχετίζονται με την ασφάλεια. Τα λάθη ή η αμέλεια κατά την τοποθέτηση μπορούν, στη
χειρότερη περίπτωση, να οδηγήσουν σε ατύχημα. Τα βίντεο εγκατάστασης από το
Διαδίκτυο μπορούν να παρέχουν έναν ορισμένο βαθμό προσανατολισμού, αλλά σε καμία περίπτωση δεν δείχνουν σωστά όλες τις διαδικασίες. Επομένως, θα πρέπει να
εμπιστεύεστε μόνο αξιόπιστες πηγές. Όσοι τολμούν να ασχοληθούν με τις αεραναρτήσεις πρέπει να γνωρίζουν τον τομέα. Λάθη από απροσεξία μπορούν γρήγορα να προκαλέσουν μη αναστρέψιμη ζημιά στα νέα εξαρτήματα. Για παράδειγμα, αν το όχημα χαμηλωθεί πάνω σε ελατήρια αέρα που είναι ακόμα χωρίς πίεση.
Με τις ρυθμιζόμενες σπορ αναρτήσεις, εκτός από τη σωστή εγκατάσταση, η σωστή ρύθμιση είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη των επιθυμητών οδηγικών χαρακτηριστικών. Για την αποφυγή κινδύνων, η BILSTEIN ρυθμίζει τις ρυθμίσεις επαναφοράς και ανύψωσης των coilovers της έτσι ώστε να είναι δυνατοί όλοι οι συνδυασμοί. Όποιος εγκαθιστά μια νέα ανάρτηση, ελατήρια χαμηλώματος ή αμορτισέρ σε ένα αυτοκίνητο, πρέπει πάντα να εκτελεί μια ευθυγράμμιση των τροχών. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να διασφαλιστεί ότι όλες οι παράμετροι της ανάρτησης είναι σωστές. Η παράλειψη αυτή μπορεί να οδηγήσει σε ένα ευρύ φάσμα αρνητικών συνεπειών, από κακή ευθυγράμμιση και προβλήματα στο σύστημα διεύθυνσης μέχρι ελαστικά που έχουν φθαρεί από τη μία πλευρά.
Πού μπορώ να λάβω συμβουλές σχετικά με τα αμορτισέρ;
Βασικά, δεν θα πρέπει να επιλέγετε αμορτισέρ στην τύχη. Ενημερωθείτε λεπτομερώς εκ
των προτέρων. Ειδικά αν δεν θέλετε απλώς να αγοράσετε ένα απλό ανταλλακτικό, αλλά
θέλετε να αλλάξετε την οδηγική συμπεριφορά του οχήματός σας προς το καλύτερο, θα
πρέπει οπωσδήποτε να επισκεφθείτε ένα εξειδικευμένο συνεργείο. Εκτός από την
εγκατάσταση, το συνεργείο πρέπει να είναι εξοικειωμένο και με την αντίστοιχη ρύθμιση.
Είναι σημαντικό να ενημερώσετε εκ των προτέρων το προσωπικό του συνεργείου για τις
ακριβείς επιθυμίες σας. Στη συνέχεια, μπορεί να επιλεγεί το κατάλληλο προϊόν με βάση
αυτό το δεδομένο. Πιο ακριβό και πιο πολύπλοκο δεν σημαίνει απαραίτητα καλύτερο.
Εξαρτάται από τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά που περιμένετε από ένα σύστημα
ανάρτησης. Τα συνεργεία μπορούν επίσης να απευθύνονται ανά πάσα στιγμή στην BILSTEIN για συμβουλές, προκειμένου να παρέχουν στους πελάτες τους τη βέλτιστη δυνατή υποστήριξη, ακόμη και σε ιδιαίτερα περίπλοκες περιπτώσεις: Η τεχνική υποστήριξη της BILSTEIN σας βοηθά μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση [email protected]. Πρόσθετες βασικές γνώσεις και πληροφορίες για εκπαιδευτικά προγράμματα μπορείτε επίσης να βρείτε στη διεύθυνση workshop.bilstein.com.
Εάν όλα τα αμορτισέρ λειτουργούν σύμφωνα με την ίδια λογική, είναι εξίσου καλά;
Η βασική φυσική αρχή είναι η ίδια για όλα τα σύγχρονα αμορτισέρ, ανεξάρτητα από το αν χρησιμοποιούνται σε μεγάλα, ευέλικτα σπορ αυτοκίνητα ή άνετα SUV. Παρ' όλα
αυτά, υπάρχουν μεγάλες διαφορές στις λεπτομέρειες. Εξάλλου, τα οχήματα διαφέρουν
πάρα πολύ ως προς το μέγεθος, το βάρος, το μεταξόνιο, τις συνθήκες φόρτωσης κ.λπ. Η τελική ρύθμιση των αμορτισέρ είναι κυριολεκτικά πολύ μικρής κλίμακας- ο χαρακτήρας
τους μπορεί να ρυθμιστεί λεπτομερώς συνδυάζοντας μικροσκοπικές ροδέλες ελατηρίου.
Εκτός από τις ιδιαίτερα σημαντικές κατασκευαστικές διαστάσεις και αυτή τη ρύθμιση,
υπάρχει πληθώρα άλλων λεπτομερειών που είναι σημαντικές για την απόδοση ενός
αμορτισέρ ως ανταλλακτικό. Πρόκειται για λεπτά ισορροπημένα συστήματα στα οποία
μικρές αποκλίσεις στη σχεδίαση προκαλούν μεγάλες διαφορές στην οδηγική συμπεριφορά. Ιδιαίτερα στην περίπτωση των αμορτισέρ εκτός δρόμου, για παράδειγμα, πρόκειται για μεγάλες εξωτερικές δεξαμενές. Εάν το όχημα είναι εργοστασιακά εξοπλισμένο με ενεργά αμορτισέρ, χρειάζεται επίσης τα κατάλληλα ανταλλακτικά για να διατηρηθεί αυτή η λειτουργίας. Ειδικότερα, τα αμορτισέρ της αερανάρτησης αντικαθίστανται συχνά με ανακατασκευασμένα παλαιά εξαρτήματα. Αυτό που πολλοί άνθρωποι δεν λαμβάνουν υπόψη τους είναι ότι σε αυτή την περίπτωση, τα ενσωματωμένα αμορτισέρ είναι επίσης μεταχειρισμένα εξαρτήματα και εξακολουθούν να βρίσκονται στην αρχική τους κατάσταση με αβέβαιη χιλιομετρική απόσταση. Επιπλέον, μερικές φορές οι ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες είναι επίσης παροπλισμένες, έτσι ώστε ένα ενεργό σύστημα αερανάρτησης να μετατρέπεται σε παθητικό. Για τους λόγους που εξηγήθηκαν, η BILSTEIN βασίζεται πάντα σε ολοκαίνουργια εξαρτήματα σε όλους τους τομείς, τα οποία είναι 100% ίδια με το ανταλλακτικό ΟΕ και υποστηρίζουν όλες τις εργοστασιακές λειτουργίες.
Ποιους κινδύνους διατρέχουν οι οδηγοί όταν αγοράζουν φθηνά αμορτισέρ;
Εκτός από τις πτυχές που έχουν ήδη αναφερθεί, όπως η έλλειψη χαρακτηριστικών στα
ενεργά αμορτισέρ, υπάρχουν επίσης ελλείψεις στην ποιότητα των υλικών και στην ακρίβεια κατασκευής. Εάν αυτά τα ζητήματα δεν έχουν ληφθεί επαρκώς υπόψη, η οδηγική συμπεριφορά μπορεί να επιδεινωθεί σε σύγκριση με την αρχική κατάσταση. Επιπλέον, οι διαρροές ή η διάβρωση εμφανίζονται πολύ πιο γρήγορα λόγω των κατώτερων υλικών, γεγονός που με τη σειρά του μειώνει την ασφάλεια οδήγησης. Εν ολίγοις, τα φθηνά αμορτισέρ συχνά δεν διαρκούν τόσο πολύ και σε ορισμένες περιπτώσεις φθείρονται γρηγορότερα. Για το λόγο αυτό, ένα όχημα με αμορτισέρ πίεσης-αερίου OE δεν πρέπει να υποβαθμίζεται με φθηνότερα αμορτισέρ πετρελαίου. Η BILSTEIN είναι της γνώμης ότι τα ανταλλακτικά πρέπει να είναι τουλάχιστον ποιότητας ΟΕΜ. Εξάλλου, τα αμορτισέρ είναι εξαρτήματα που έχουν σημασία για την ασφάλεια, οπότε οποιαδήποτε οπισθοδρόμηση δεν αποτελεί επιλογή.
Τι μπορούν να βελτιστοποιήσουν οι οδηγοί όσον αφορά τα αμορτισέρ ανάλογα με το οδόστρωμα;
Εάν οδηγείτε συχνά σε κακό δρόμο, ρυμουλκείτε τακτικά ένα ρυμουλκούμενο ή οδηγείτε με πλήρες φορτίο, μπορείτε να επιλέξετε, για παράδειγμα, το αμορτισέρ αερίου BILSTEIN B6. Με την πρόσθετη δύναμη απόσβεσης και πολλά άλλα θετικά χαρακτηριστικά, αντιπροσωπεύει το "βελτιωμένο" ανταλλακτικό ΟΕ. Για SUV, minibus και άλλα οχήματα με υψηλό κέντρο βάρους λόγω της κατασκευής τους, προσφέρει επίσης μια σημαντικά καλύτερη εμπειρία οδήγησης. Για τον ορμητικό, φιλόδοξο οδηγό, υπάρχουν φυσικά οι κλασικές σπορ αναρτήσεις. Με χαμηλό κέντρο βάρους και "σφιχτότερο" συνδυασμό ελατηρίων/αμορτισέρ, προσφέρουν ακραία οδηγική απόλαυση.
Παρεμπιπτόντως: Η BILSTEIN συμβουλεύει να μην τοποθετήσετε μόνο κοντύτερα ελατήρια, καθώς η αλληλεπίδραση με τα αμορτισέρ ΟΕ δεν είναι βέλτιστη. Αν θέλετε μεταβλητή ρύθμιση ύψους, μπορείτε επίσης να επιλέξετε μια ανάρτηση με πηνίο. Τα πιο αποκλειστικά προϊόντα προσφέρουν επίσης δυνατότητα ρύθμισης για το στάδιο αναπήδησης και το στάδιο ανύψωσης. Αυτό σημαίνει ότι η ρύθμιση μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή, όπως ακριβώς συμβαίνει στους αγώνες. Τέλος, είναι δυνατή ακόμη και η εκ των υστέρων τοποθέτηση μιας ενεργής ανάρτησης. Αν ανήκετε στη μικρή ομάδα των οπαδών του off-road με ανοιχτό μυαλό για μετατροπές, μπορείτε επίσης να σκεφτείτε την ανύψωση του αυτοκινήτου σας. Τα αντίστοιχα συστήματα ανάρτησης προσφέρουν μεγάλη απόσταση από το έδαφος για ανώμαλο έδαφος ή παχύ χιόνι και πολύ μεγάλη διαδρομή ανάρτησης.