Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/5/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/5/2005
Πρώτη επαφή
Καθαρός ουρανός…
Κινητήρας - Κιβώτιο
Ελαφρύς, οικονομικός, δυνατός με απόδοση 150 και 177 ίππων
Ο D-CAT των 177 ίππων αποτελεί τον ισχυρότερο κινητήρα που εφοδιάζει το Avensis.
Ο νέος αλουμινένιος κινητήρας των 2,2 λίτρων κατασκευάζεται στην Πολωνία σε μία από τις οκτώ μονάδες της Toyota στην Ευρώπη και τη μία εκ των δύο που ασχολείται με την παραγωγή κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων. Χρησιμοποιεί υπερτροφοδότη της IHI ο οποίος είναι μεταβλητής γεωμετρίας αλλά και μεταβλητού στομίου εξαγωγής με αποτέλεσμα να μην παρουσιάζεται η παραμικρή υστέρηση απόκρισης στην πίεση του γκαζιού. Η τεχνολογία Common Rail (άμεσος ψεκασμός) είναι πιο εξελιγμένη σε σχέση με τον δίλιτρο, αφού υιοθετεί πιεζοηλεκτρικά μπεκ και σε κάθε κύκλο εργασίας ο κάθε κύλινδρος μπορεί να επαναψεκαστεί επί πέντε φορές ανάλογα με τις απαιτήσεις του, ενώ και η πίεση είναι μεγαλύτερη φτάνοντας τα 1.800 bar. Η διαφορά στην απόδοση του κινητήρα (των 150 ίππων σε σχέση με τον αντίστοιχο των 177 ίππων) οφείλεται στην εφαρμογή του κεραμικού καταλύτη D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology). Τέλος, νέο είναι και το εξατάχυτο κιβώτιο το οποίο διαθέτει την ίδια κλιμάκωση για τις πρώτες σχέσεις και την ίδια τελική σχέση μετάδοσης και στα δύο αυτοκίνητα, ωστόσο στον κινητήρα των 177 ίππων η 6η είναι πιο μακριά. Στην πράξη και τα δύο σύνολα μας άφησαν πολύ καλές εντυπώσεις τόσο για την ελαστικότητά τους, όσο και για τα χαμηλά επίπεδα θορύβου που παράγουν. Τέλος ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η σχέση συμπίεσης και των δύο.

 
  Toyota Avensis 2,2 D-4D
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Κινητήρας - Κιβώτιο
Εσωτερικό
Οδική συμπεριφορά