Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/11/2007
Αφιέρωμα
ΤΕΣΤ ΑΝΤΟΧΗΣ σε 9 δημοφιλή μικρομεσαία αυτοκίνητα.
Πρώτο μέρος: Αντοχή της ανάρτησης
Toυς ήπιαμε το αίμα!
Διαβάστηκε από 19302 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:27/11/2007
Συμμετέχουν : Ford Focus 1.6 Ti-VCT 5d, Toyota Auris 1.6 5d, Kia Cee'd 1.6, Mazda 3 1.6 ΗΒ, Seat Leon 1.6 MPI, Citroen C4 1.6 5d, Hyundai i30 1.6, Opel Astra 1.6, VW Golf 1.4 TSI 122 PS.
Υποβάλλαμε 9 μικρομεσαία αυτοκίνητα με κινητήρες 1,6 λτ. (πλην του Golf 1,4 ΤSI 122 PS) σε τεστ κοπώσεως μέχρι… τελικής πτώσεως, το οποίο αφορούσε σε δοκιμές αντοχής των μηχανικών μερών, των φρένων, των συμπλεκτών, των αναρτήσεων και πολλών ακόμη επιμέρους τμημάτων.
Στις συγκριτικές δοκιμές που πραγματοποιούμε συχνά, ξεχωρίζουμε, για παράδειγμα, ποιο αυτοκίνητο έχει την καλύτερη ποιότητα, ποιο είναι πιο γρήγορο, περισσότερο οικονομικό, ποιο είναι πιο άνετο και καλύτερο σε "κρατήματα" και ποιο, εν τέλει, αποτελεί την καλύτερη πρόταση. Αυτή τη φορά, όμως, κάναμε κάτι διαφορετικό. Πήραμε 9 best seller μικρομεσαία αυτοκίνητα, για να εξετάσουμε κατά πόσο αντέχουν στη σκληρή καταπόνηση οι κινητήρες τους, οι συμπλέκτες, τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης κ.λ.π. Σε αυτό το τεύχος ξεκινούμε με τη δοκιμή αντοχής της ανάρτησης, ενώ μείνετε συντονισμένοι καθώς υπόλοιπες δοκιμασίες θα ακολουθήσουν στα αμέσως επόμενα τεύχη.
Η 1η δοκιμή αντοχής
Το Auto Τρίτη είναι το πρώτο περιοδικό αυτοκινήτου, που υποβάλει σε τεστ αντοχής εννέα ανταγωνιστικά χάτσμπακ μοντέλα και δη "καθημερινά" της μικρομεσαίας κατηγορίας και όχι κάποια σπορ αυτοκίνητα για παράδειγμα. Το εγχείρημα της δοκιμής αντοχής τους αποτέλεσε μία μεγάλη πρόκληση για όλους εμάς, αφού θέλαμε να διαπιστώσουμε κατά πόσο ένα προσιτό σε τιμή οικογενειακό αυτοκίνητο, είναι σε θέση να αντεπεξέλθει σε μεγάλες καταπονήσεις, που ασκούνται σε όλα τα μηχανικά του τμήματα. Όσον αφορά στα αυτοκίνητα του test, με εξαίρεση το Golf, το οποίο διέθετε τον TSI κινητήρα των 1,4 λτ. απόδοσης 122 PS, όλα τα υπόλοιπα μοντέλα αφορούσαν σε εκδόσεις με μηχανικά σύνολα 1,6 λτ.
Ημέρες… παθών
Δεν ήταν λίγες οι φορές, που κατά τη διάρκεια των test αντοχής, τόσο τα αυτοκίνητα, όσο και οι οδηγοί τους έφταναν στα όριά τους ύστερα από τις εξαντλητικές δοκιμασίες. Στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Λαμίας πραγματοποιήθηκε το τεστ αντοχής της ανάρτησης, καθώς και τα φρένα. Η πιο "απαιτητική" για τα αυτοκίνητα αλλά και η πιο ευχάριστη για τους οδηγούς δοκιμασία, αφορούσε στην αντοχή των αυτοκινήτων σε οριακούς ρυθμούς κίνησης στην πίστα των Μεγάρων, όπου πρόσθετα έγινε μέτρηση της φθοράς των ελαστικών και της κατανάλωσης. Επίσης δοκιμάσαμε την ανθεκτικότητα των συστημάτων διεύθυνσης και των συμπλεκτών, όπου δεν έλειψαν περιπτώσεις κατά τις οποίες, οι καπνοί και η μυρωδιά από τους καμένους δίσκους ήταν αφόρητοι.
Ποιους τομείς περιελάμβανε η δοκιμή αντοχής
Αντοχή της ανάρτησης
Σε αυτή την περίπτωση τα αυτοκίνητα με πλήρες φορτίο πραγματοποιούσαν σλάλομ (9 σετ), ενώ πριν και μετά τα περάσματα, γινόταν μέτρηση σε αμορτισερόμετρο.
Κόπωση των φρένων
10 επαναλαμβανόμενα φρεναρίσματα, με το αντίστοιχο πεντάλ τέρμα πατημένο από τα 100 χλμ./ώρα με πλήρες φορτίο.
Αντοχή του συμπλέκτη
Έξι συνολικά διαδοχικές εκκινήσεις και κατόπιν ένα παρκάρισμα σε κάθε αυτοκίνητο με την όπισθεν, σε ανηφορικό δρόμο με κλίση 20 περίπου μοιρών και πλήρες φορτίο.
Αντοχή του συστήματος διεύθυνσης
2 σετ από 10 επαναλαμβανόμενες περιστροφές του τιμονιού, το οποίο παρέμενε για 20 δευτερόλεπτα "κλειδωμένο" στο τέρμα της διαδρομής του σε κάθε ένα από τα δύο σετ.
Φθορά των ελαστικών
Μέτρηση της φθοράς του πέλματος των ελαστικών ύστερα από τα σλάλομ και μετά από τους γύρους στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων.
Μέτρηση της κατανάλωσης
Η εν λόγω μέτρηση αφορά στην κατανάλωση καυσίμου των αυτοκινήτων, κατά τη διάρκεια των γύρων που πραγματοποιούσαν στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων.
Οι δοκιμασίες με τη γλώσσα των αριθμών
• 9 μικρομεσαία αυτοκίνητα με κινητήρες 1,6 λτ. (εκτός του Golf με το μοτέρ 1,4 TSI).
• Κόστος βενζίνης -σε όλες τις δοκιμασίες- 1.498,85 ευρώ και λίτρα που χρειάστηκαν 1.427,47.
• 8 μικρομεσαία με ατμοσφαιρικό κινητήρα και ένα με turbo
• Μέση κατανάλωση βενζίνης στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων 21,18 λτ./100 χλμ.
• Συνολικοί γύροι που πραγματοποιήθηκαν στην πίστα των Μεγάρων 1.336
• Συνολική τιμή όλων των μικρομεσαίων αυτοκινήτων στις βασικές εκδόσεις: 157.040 ευρώ
• Πραγματική απόδοση από τα μηχανικά σύνολα και των 9 αυτοκινήτων: 1.073 ίπποι
• Χιλιόμετρα που διανύθηκαν στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων: 2.805,6
• Συνολικές φωτογραφίες που τραβήχτηκαν για όλες τις δοκιμασίες: 4.236
• Μέσος όρος χρόνου για κάθε γύρο στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων: 1:21,235 δλ.
• Συνολικό κόστος όλων των δοκιμασιών: ακόμη κάνουν υπολογισμούς στο λογιστήριο…
Αντοχή σε αυτοκινητοδρόμιο
Για 5 περίπου ώρες κάθε αυτοκίνητο οδηγιόταν σε οριακούς ρυθμούς στην πίστα των Μεγάρων, ενώ σταματούσε μόνο για να γίνει αλλαγή των οδηγών και ανεφοδιασμός σε καύσιμα.

 
 ΤΕΣΤ ΑΝΤΟΧΗΣ σε 9 δημοφιλή μικρομεσαία αυτοκίνητα.
Πρώτο μέρος: Αντοχή της ανάρτησης
Σλάλομ
Οι μετρήσεις των αμορτισέρ