Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  4/1/2011
Παρουσίαση
Αυτοκινητικές αλλα-YES!
Το νέο Πρότυπο Euro 5 εκπομπών ρύπων
Διαβάστηκε από 58383 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:4/1/2011
Η μεγάλη αλλαγή!
Αρκετές εξελίξεις στο χώρο του αυτοκινήτου έχουμε το 2011, ως απόρροια -μεταξύ άλλων- και νέων κοινοτικών διατάξεων. Αναμένουμε λοιπόν πιο
Αρκετές εταιρείες είχαν φροντίσει εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια να εφοδιάσουν τα μοντέλα τους με Euro 5 μοτέρ ούτως ώστε να προετοιμαστούν για τις εξελίξεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Audi με το Q5, που είχε μοτέρ Euro 5 από την πρώτη στιγμή της παρουσίασής του (Τέλη 2008).
Από την 1η Ιανουαρίου, κάθε καινούργιο μοντέλο που πωλείται μέσα στους κόλπους των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης πληροί το νέο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 5. 
Αυτό σημαίνει ότι, όσα αυτοκίνητα πληρούν το προηγούμενο πρότυπο Euro 4 και δεν έχουν προσαρμοστεί στη νέα διάταξη, τότε αυτόματα αποτελούν παρελθόν από τον κατάλογο των καινούργιων μοντέλων των εταιρειών (μπορούν να πωληθούν μόνο ως μεταχειρισμένα). Στη χώρα μας όμως, δόθηκε τελικά παράταση για τα Euro4, τα οποία θα μπορούν να πωλούνται μέχρι και τις 30 Ιουνίου 2011, με βάση τα τέλη ταξινόμησης των Euro 5. Το νέο πρότυπο είναι ένα ακόμη σημαντικό βήμα ως προς αυτοκίνητα που δεν ρυπαίνουν και έτσι, δεν βλάπτουν τον άνθρωπο και το περιβάλλον του. 
Ουσιαστικά, με την εξέλιξη της τεχνολογίας των εναλλακτικών μορφών κίνησης, υπάρχουν αρκετά αυτοκίνητα με μηδενικούς ρύπους, όμως μέχρι αυτό να γίνει καθολικά, σε όλα τα αυτοκίνητα, απαιτούνται πολλά ακόμη χρόνια.
Αρκετές εξελίξεις στο χώρο του αυτοκινήτου έχουμε το 2011, ως απόρροια -μεταξύ άλλων- και νέων κοινοτικών διατάξεων. Αναμένουμε λοιπόν πιο
Το νέο πρότυπο Euro 5 επιφέρει περισσότερες και μεγαλύτερες μειώσεις στις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκινητήρων σε σχέση με ό,τι ίσχυε με το προηγούμενο πρότυπο Euro 4. Εδώ ήταν το πεδίο όπου οι κατασκευαστές έστρεψαν περισσότερο το ενδιαφέρον τους, εν όψει και του επόμενου πρότυπου Euro 6, που θα μειώσει ακόμη περισσότερο τα όρια.
Τι προβλέπει το πρότυπο Euro 5
Σε ό,τι αφορά στα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης που ενδιαφέρουν περισσότερο την ελληνική αγορά, από το νέο πρότυπο επηρεάζεται κυρίως το όριο των Οξειδίων του αζώτου, το οποίο μειώνεται από τα 0,08 γρ./χλμ., στα 0,06 γρ./χλμ. Επίσης, για πρώτη φορά τίθεται ζήτημα και για τις εκπομπές αιωρούμενων σωματιδίων με όριο στα 0,005 γρ./χλμ., μέτρο που αφορά όμως μόνο σε βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού, που λειτουργούν με καύση πτωχού μείγματος. Προχωρώντας στους πετρελαιοκινητήρες, εκεί το νέο πρότυπο μειώνει τα επιτρεπτά όρια στις εκπομπές Οξειδίων του αζώτου, των αιωρούμενων σωματιδίων, αλλά και στις συνδυασμένες εκπομπές Υδρογονανθράκων και Οξειδίων του αζώτου (δείτε το σχετικό πίνακα). Σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες, οι πετρελαιοκινητήρες επηρεάζονται περισσότερο από το νέο πρότυπο και μάλιστα, η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν σταματά εκεί, αφού το επόμενο πρότυπο Euro 6, θα μειώσει εκ νέου τα όρια μόνο για τους diesel.
Τι έκαναν οι κατασκευαστές
Με την αυγή του νέου έτους, όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται ως καινούργια στην Ευρώπη και στη χώρα μας είναι πλέον Euro 5. Η μετάβαση από το Euro 4 στο Euro 5 έγινε σταδιακά από το 2009 μέχρι και το τέλος του 2010, με την αντικατάσταση μοντέλων ή/και κινητήρων. Επίσης, σε κάποιες αλλά λίγες περιπτώσεις, οι κατασκευαστές αποφάσισαν να βάλουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας ορισμένα μοντέλα, για τα οποία οι εταιρείες είτε δεν μπόρεσαν, είτε δεν θέλησαν για οικονομικούς λόγους να πιάσουν τα νέα όρια ρύπων (π.χ. Ford Focus ST 2,5, Honda Civic Type-R, Mazda RX-8 κ.λπ.). Στα περισσότερα πάντως, οι βελτιώσεις ή αλλαγές στα μοτέρ τους επέφεραν τις επιθυμητές μειώσεις, επιτρέποντας τη συνέχιση της εμπορικής τους πορείας…
Από πότε αλλάζει: 1η Ιανουαρίου 2011*
Προσοχή!
Οι εκπομπές ρύπων που περιλαμβάνονται στα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως το Euro 5, δεν πρέπει να συγχέονται με τις - πολύ δημοφιλείς - εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Οι πρώτες αφορούν στους ρύπους που είναι άμεσα επιβλαβείς στον ανθρώπινο οργανισμό, ενώ το διοξείδιο του άνθρακα βλάπτει εμμέσως τον άνθρωπο και άμεσα το περιβάλλον του.
Πρότυπα Ευρωπαϊκής Ένωσης για εκπομπές ρύπων επιβατικών αυτοκινήτων
ΠρότυποΗμερομήνια ισχύος για εγκρίσεις τύπουΗμερομηνία ισχύος για ταξινομήσειςΑνώτατα όρια ρύπων (γρ./χλμ.)
COHCNOxHC+ 
NOx
PM
Κινητήρες Πετρελαίου
Euro 1Ιούλιος 1992Ιούλιος 19922,72--0,970,14
Euro 2Ιανουάριος 1996Ιανουάριος 19960,64--0,70,08
Euro 3Ιανουάριος 2000Ιανουάριος 20000,5-0,50,560,05
Euro 4Ιανουάριος 2005Ιανουάριος 20050,5-0,250,30,025
Euro 5Σεπτέμβριος 2009Ιανουάριος 20110,5-0,180,230,005
Euro 6Σεπτέμβριος 2014Σεπτέμβριος 20150,5-0,080,170,005
Κινητήρες Βενζίνης
Euro 1Ιούλιος 1992Ιούλιος 19922,72--0,97-
Euro 2Ιανουάριος 1996Ιανουάριος 19962,2--0,5-
Euro 3Ιανουάριος 2000Ιανουάριος 20002,30,20,15--
Euro 4Ιανουάριος 2005Ιανουάριος 20051,00,10,08--
Euro 5Σεπτέμβριος 2009Ιανουάριος 20111,00,10,06  - 0,005*
Euro 6Σεπτέμβριος 2014Σεπτέμβριος 20151,00,10,06-0,005*
*Μόνο για κινητήρες βενζίνης άμεσου ψεκασμού
*Στην Ελλάδα τα Euro 4 θα μπορούν να πωλούνται μέχρι και την 30η Ιουνίου 2011.

 
 Οι αλλαγές στο χώρο του αυτοκινήτου το 2011
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ελεύθερη η εγκατάσταση βενζινάδικων σε σούπερ μάρκετ
Αύξηση των αποζημιώσεων στις ασφάλειες αυτοκινήτων
Απόσυρση παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων
Μειώσεις στον Ειδικό Φόρο Πολυτελείας
Το νέο Πρότυπο Euro 5 εκπομπών ρύπων
Απαγόρευση κλιματισμού με επιβλαβή φθοριούχα αέρια
Στάνταρ Ηλεκτρονικό Σύστημα της Ευστάθειας (ESC ή ESP)
Υποχρεωτικό το Brake Assist
Νέοι τύποι βιοκαυσίμων
Φώτα ημέρας για όλα τα αυτοκίνητα