Μπορεί σε επιδόσεις να είναι υποδεέστερο του Panda με βενζίνη, ωστόσο η οικονομία κίνησης που προσφέρει το μοντέλο της Fiat είναι εντυπωσιακή και σίγουρα, αποτελεί έναν γερό λόγο αγοράς του.

Το Fiat Panda CNG είναι σταθερό και ασφαλές, με ελαφρώς περισσότερες κλίσεις στις στροφές από τα «απλά» Panda λόγω του αυξημένου ύψους.

Ο κινητήρας 0,9 TwinAir του Fiat Panda φέρει ειδικές βελτιώσεις για τη λειτουργία του με CNG, παρέχοντας εξαιρετική οικονομία κίνησης.

Μέσω του εικονιζόμενου διακόπτη, γυρίζει η λειτουργία του Fiat Panda σε βενζίνη.

Fiat Panda 0,9 TwinAir CNG

44.521 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/1/2015

Σχεδιαστικά, το Fiat Panda με Φυσικό Αέριο δεν διαφοροποιείται στο ελάχιστο από τα υπόλοιπα Panda, έχοντας μόνο υψηλότερη απόσταση από το έδαφος (+54 χλστ.), μιας και το δάπεδό του είναι ειδικά διαμορφωμένο για να φιλοξενήσει τις έξτρα 2 δεξαμενές του φυσικού αερίου, εκτός βέβαια του ρεζερβουάρ βενζίνης. Συνολικά, η μέγιστη χωρητικότητα των ρεζερβουάρ καυσίμων του Panda CNG είναι 32 λτ. βενζίνης και 12 κιλά φυσικού αερίου. Η αρχική έκδοση Pop του Panda 0,9 TwinAir με Φυσικό Αέριο κοστίζει 12.740 ευρώ ύστερα από την έκπτωση και την απόσυρση, όντας 2.200 ευρώ ακριβότερη από την αντίστοιχη έκδοση χωρίς Φυσικό Αέριο.

Το μοτέρ που φέρει το Fiat Panda CNG είναι ο 2κύλινδρος TwinAir Turbo κινητήρας, ο οποίος έχει δεχθεί ορισμένες επεμβάσεις στο σύστημα τροφοδοσίας, τις βαλβίδες και το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου. Η λειτουργία του ορίζει ότι με το ξεκίνημα, το καύσιμο που αντλεί είναι το Φυσικό Αέριο, ενώ η βενζίνη χρησιμοποιείται μόνο εφόσον ο οδηγός το επιλέξει ή όταν το CNG κοντεύει να εξαντληθεί. Από πλευράς απόδοσης, με Φυσικό Αέριο το μοτέρ αυτό αποδίδει 80 ίππους και 85 με βενζίνη, ενώ η ροπή μειώνεται ελαφρώς στα 140 Nm με Φυσικό Αέριο. Στην πράξη, το Panda 0,9 TwinAir CNG χάνει σε επιδόσεις σε σχέση με το απλό βενζινοκίνητο (είναι από 2 έως 4 δλ. πιο αργό σε όλες τις μετρήσεις μας), ωστόσο η εξαιρετική οικονομία από το καύσιμο, αποζημιώνει τον οδηγό του. Σύμφωνα λοιπόν με τις εργοστασιακές μετρήσεις, η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι 3,1 κιλά Φυσικού Αερίου ανά 100 χλμ., κάτι που συνεπάγεται μόλις 2,8 ευρώ ανά 100 χλμ., με τη σημερινή τιμή του CNG. Στο ίδιο επίπεδο βρίσκονται και οι εκπομπές ρύπων (86 γρ./χλμ.), απαλλάσσοντας τον κάτοχό του από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

 
  • Ανδρέας

    Δυστυχώς η ΔΕΠΑ βγάζει διαρκώς ψευδείς ανακοινώσεις σχετικά με τη δημιουργία νέων πρατηρίων φυσικού αερίου. Στην τελευταία της "καμπάνια" τον Δεκέμβριο 2014, διαβεβαίωνε πως μέχρι το τέλος Ιουνίου 2015 θα λειτουργούν 15 πρατήρια. Την "είδηση" αυτή ανάρτησε και το site σας. Δυστυχώς όμως δεν υπάρχουν πρατήρια, μόνο αυτά που υπήρχαν εξαρχής, και σε καμία περίπτωση δεν ικανοποιούν τις ανάγκες!

      7