Ήταν όντως οι αγώνες το καρότο και οι νόμοι το μαστίγιο της αυτοκίνησης; Πως καταφέραμε να έχουμε σήμερα τόσο καλά αυτοκίνητα;

Εξέλιξη για αγώνες;

4.325 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/5/2015

Αγώνες εναντίων νόμων. Στους αγώνες οι κατασκευαστές εξελίσσουν για να κερδίσουν, με τους νόμους εξελίσσουν για να μη χάσουν. Τι όμως του αναγκάζει να κάνουν την περισσότερη δουλειά;

 
Τι είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός; Είναι αθλητισμός ή μήπως χόμπι πλουσίων; Ή μήπως ένα παιχνίδι εκατομμυρίων που απλά επιβαρύνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες με κόστη που στο τέλος καλούμαστε να πληρώσουμε εμείς;

Τι σχέση έχει το 1.600άρι τούρμπο της Formula 1 με αυτό κάτω από το καπό του δικού σου αυτοκινήτου; Τι σχέση έχει ένα αυτοκίνητο που τρέχει στο WRC με αυτό που οδηγείς εσύ; Αν δεν υπάρχει καμία σχέση, τότε ποιος ο λόγος; Από τι ωφελούμαστε εμείς ώστε να μας ενδιαφέρει;

Οι κατασκευαστές λένε πως χρησιμοποιούν τα σπορ για να δοκιμάζουν τις τεχνολογίες τους. Πως αποτελούν για εκείνους το σημείο όπου η δημιουργία και εξέλιξη γίνεται με τους ταχύτερους ρυθμούς και πως το όφελος για τα καθημερινά αυτοκίνητα είναι τεράστιο. Λένε ακόμη πως χωρίς τους αγώνες τα αυτοκίνητά μας σήμερα θα ήταν 20 χρόνια πίσω.

Όμως το ίδιο λένε και οι κυβερνήσεις και τα συλλογικά τους όργανα που νομοθετούν και βάζουν όρια στους κατασκευαστές. Λένε πως αν δεν ήταν οι νόρμες για τους ρύπους, σαν το Euro6 που ισχύει τώρα, πως αν δεν είχαν βάλει τα δύο πόδια των κατασκευαστών στο ένα παπούτσι που λέγεται διοξείδιο του άνθρακα, και πως αν δεν τους είχαν αναγκάσει να δημοσιεύουν τα αποτελέσματα του EuroNCAP, τα αυτοκίνητα σήμερα θα ρύπαιναν όσο το 1990 , θα έκαιγαν όσο το 1970, θα χάλαγαν όσο το 1960 και θα ήταν τόσο ασφαλή όσο το 1920.

Ποιoν να πιστέψεις; Σίγουρα το αυτοκίνητο έχει αλλάξει πολύ. Ακόμη και στα τελευταία 20 χρόνια οι αλλαγές είναι καταιγιστικές. Ένα αυτοκίνητο σήμερα είναι πιο γρήγορο, πιο ασφαλές, πιο οικονομικό, πιο οικολογικό, πιο φτηνό και πιο όμορφο απ ότι 5 χρόνια πριν!

Ποιος όμως το έκανε έτσι; Ήταν όντως οι αγώνες το καρότο και οι νόμοι το μαστίγιο της αυτοκίνησης; Πως καταφέραμε να έχουμε σήμερα τόσο καλά αυτοκίνητα; Τι λέτε;

 
  • loukia

    Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι μία μορφή αθλητισμού και αγώνα μαζί.Ο κόσμος γενικά της formula 1 και του wrc ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΚΟΣΜΟΣ ΨΕΥΤΙΚΟΣ.-Λέτε ότι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι χόμπι πλουσίων, ξέρετε πόσα φτωχά παιδιά αναγκάζονται να ζητιανεύουν από τον μπακάλη της γειτονιάς μία τετράδα ελαστικά για να μπορέσουν να κάνουν αυτό που αγαπάνε;Δηλαδή το ποδόσφαιρο ΤΟ ΝΤΕΜΕΚ ΛΑΪΚΟ ΑΥΤΟ ΑΘΛΗΜΑ, γιατί έχει τόσα χρήματα τα οποία παίρνουν τον χρόνο;Στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και σε ότι extreme δεν ξέρεις αν θα ξαναδείς την οικογένεια σου, αν θα ξαναείσαι καλά, κ.τ.λ. στο ποδόσφαιρό τι;Αν σε χτυπήσει κεραυνός και αν πάθεις ανακοπή ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΤΟΠΑ ΣΤΑ 25 ΣΟΥ;Αλλά το χρήμα χρήμα πουθ παιρνεί το λαϊκό παιδί από τους Αγίους Αναργύρους, ενώ όσοι τρέχουν σε Ελλάδα και εξωτερικό είναι οι φλώροι που τους σπονσάρει ο πλούσιος πατέρας και η ευγενής μητέρα...ΚΑΛΌ, ΠΟΥΛΥ ΚΑΛΟ...Και ο λαΙκός ποδοσφαιριστής που είδε χρήμα από τα 15 του, αντί το σωματείο το ΕΛΛΗΝΙΚΟ να του πει διάβαζε, κοιμήσου στις 10, κ.τ.λ. του λέει, ΠΟΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΡΕ Μ@Λ@Κ@ ΘΈΛΕΙΣ ΝΑ ΠΗΔΗΞΕΙΣ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ;;;;;ΟΕΟ!ΝΑ ΣΟΥ ΔΩΣΩ ΤΟ ΤΡΕΧΑΝΤΗΡΙ ΜΟΥ, ΤΙ ΜΕ ΠΕΡΑΣΕΣ ΡΕ Μ@Λ@Κ@ ΓΙΑ ΜΠΑΤΙΡΗ;;;;;;;;;;Πάντε δείτε τι σημαίνει προετοιμασία στην formula 4, όχι πιο επάνω και μετά μιλάμε, για το αν ένας Έλληνας λαϊκος ποδοσφαιριστής στα 25 δεν μπορεί να πάρει τα πόδια του και αν ένας πλούσιος ΦΛΩΡΟΣ, με τα χρήματα της οικογένειας ΚΑΝΕΙ ΠΑΠΑΔΕΣ! Οι κατασκευαστές τρέχουν στους αγώνες από prestige και για να κάνουν μεγαλύτερες πωλήσεις.Πως οι ΤΡΑΧΑΝΟΠΛΑΓΙΑΔΕΣ θα λένε το ford μου είναι ίδιο με το wrc;Άντε τώρα να του πεις πως βρε τραχανά το ford σου έχει 19000 ευρώ π.χ. και το wrc 500000 ευρώ π.χ.!Μας λέγανε παλιά για το abs και την χρησιμότητα του, από που προήλθε τελικά το abs;Από τους αγώνες;Από αλλού;Από την αεροναυπηγική, ΑΛΛΑ ΕΝΤΑΞΕΙ ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΝΕ!Δηλαδή ο τεχνικός διευθυντής μιας ομάδας formula 1 βάζει το χεράκι του για να κατασκευαστεί το δικό μου το 1400άρι;ΘΑ ΠΗΔΗΧΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΧΑΜΗΛΟ, ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΩ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ. Οι αγώνες βοηθάνε ώστε να υπάρχει μία πλήρης εικόνα του τι μπορεί να γίνει, να συμβεί, να έχω εμπειρία, γρηγοράδα, κ.τ.λ. ΑΝ χρειατεί να ΚΑΝΩ ΚΑΤΙ, σε πολιτικά οχήματα μετράει το πόσα μπορώ να κερδίσω, όταν ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ.Καταλάβετε γιατί περάσαμε από τύπου σωληνωτό πλαίσιο στο αυτοφερόμενο πλαίσιο;Γιατί μόνο ακριβά οχήματα έχουν πλαίσιο και υποπλαίσια ή τα πιο μεγάλα της σειράς;Γιατί είναι προσθιοκίνητα;Γιατί, γιατί, γιατί... ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ! Οι κυβερνήσεις είναι άλλου παπά ευαγγέλιο, τους λένε βγάλτε οχήματα με μηδενικούς ρύπους, αλλά δεν μας λένε τελικά τι είναι πιο φθηνό η εξόρυξη πετρελαίου ή η εξόρυξη λιγνήτη, ευγενών μετάλλων για μπαταρίες, κ.τ.λ.; Πως ένα σημερινό αυτοφερόμενο όχημα είναι καλύτερο από ένα σωληνωτό πλαίσιο παλαιότερο όχημα;Πως ένα πιο απλό κατασκευαστικά όχημα είναι καλύτερο από ενα πολύπλοκο όχημα;Μήπως η formula έχει και playstation 4, xbox, κ.τ.λ. μέσα της για να χαλαρώνει ο εκάστοτε οδηγός; Και πόσα άλλα παραδέιγματα να αναφέρω τελικά; Το σίγουρο είναι ένα, όσο περνάει ο καιρός η ποιότητα χάνεται από παντού και μπάινει στην καθημερινότητα μας η ποσότητα και η φτήνια, ΣΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ.

      60
  • gregvars

    Το σχόλιο της loukia νομίζω οτι λέει όλα, λέει τα πράγματατα με το ονομά τους. Πραγματικά υπέροχο!!!

      41
  • loukia

    Ευχαριστώ κύριε cool, είστε ΚΑΙ ΠΟΛΥ COOL!Αν το λέτε αυτό περί μηδενισμού για εμένα, δεν υπήρξα ποτέ μηδενίστρια, έχω άλλες θεωρίες στη ζωή μου...Δεν θέλω πλέον να γράφω ολόκληρα σεντόνια...Να γράψω όμως ΝΑΙ η τετρακίνηση ήρθε μέσα από τους αγώνες, όμως για να δούμε αν τα πολιτικά μας οχήματα έχουν την ίδια τετρακίνηση;Πόσα οχήματα πλέον έχουν 2 διαφορικά για τετρακίνηση και πόσα 3;3 έχουν τα subaru, το mitsubishi evo, το skyline ή gtr.Αυτό γίνεται για λόγους κόστους, κατανάλωσης καυσίμων, φθορών, μερών τα οποία απαιτούν εργατοώρες, μελέτης η οποία κοστίζει, δοκιμές οι οποίες κοστίζουν, κ.τ.λ.Δεν είναι το ίδιο υποσύστημα, σύστημα σε ένα πολιτικό όχημα σε σχέση με ένα αγωνιστικό.Άλλο έχω κεραμικά φρένα και μου κόστισαν 25000 ευρώ για να κάνω το 300χλμ. 0 και άλλο η formula 1 που κάνω το 300χλμ. 0 επειδή πρέπει να βγάλω και χρήματα για να είναι όλοι ευχαριστημένοι.Άλλο το διαφορικό τύπου torsen στον 620 rover μου, στην alfa romeo μου, κ.τ.λ. και άλλο σε τωρινό wrc... Επίσης τα ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ εφαρμόζονται πρώτιστως στην αεροναυπηγική, τι εννοώ το can bus(ελεγκτές...) εφαρμόστηκε σε αεροπλάνα και αυτό γιατί;Γιατί πόσα κλώδια έχει ένα αεροπλάνο και πόσα ένα όχημα;Σαφώς και υπάρχουν περισσότερα καλώδια στο αεροπλάνο, αλλά για καλύτερο έλεγχο των συστημάτων και υποσυστημάτων ενός οχήματος περάσαμε στο can bus...Δεν εφαρμόστηκε λοιπόν πρώτα στους αγώνες παντώς τύπου.Επίσης άλλο can bus σε πολιτικό όχημα που πλέον ξεπερνάνε τους 70 ελεγκτές!!!!ΟΥΑΟΥ!!!! και κοστίζει το όχημα 16000 ευρώ π.χ. και άλλο το citroen c4 wrc που το can bus του ξεπερνάει τους 100 ελεγκτές και κοστίζει 600000 ευρώ π.χ. Ας μην αναφέρω άλλα παραδείγματα θα κουράσω... Επίσης στην εποχή της παντοκρατορίας της ferrari στην formula 1, εποχή 2000-2005, η toyota είχε το μεγαλύτερο μπάτζετ και μαζί η bmw σε σχέση με την ferrari και όλοι μας είδαμε τα αποτελέσμα το ποιά ήταν.Δεν κερδίζει πάντα το χρήμα, χρειάζεται να υπάρχει ΟΛΟ ΤΟ ΠΑΚΕΤΟ...Η toyota motorsport τότε έβαλε στοίχημα με την πολιτκή toyota για το αν η toyota motorsport θα έπαιρνε πρώτη το πρωτάθλημα στην formula 1 και δεν θα προλάβεναι η πολιτική toyota να είναι π΄ρωτη σε πωλήσεις πολιτικών οχημάτων στον κόσμο.ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ, η toyota motorsport ΔΕΝ ΠΗΡΕ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕ ΑΠΟ ΤΗΝ FORMULA 1 KAI H ΠΟΛΙΤΙΚΗ TOYOTA ΗΤΑΝ ΠΡΏΤΗ ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΥΜΕ!!!! Τελικά η αλήθεια δεν είναι κάπου στη μέση...Εξαιρούνται εταιρέιες στυλ ferrari, porsche, laraki, mc laren, zonda, κ.τ.λ. που οι ίδιοι μηχανικοί που τρέχουν σε αγώνες και γενικά όλο το team, που ασχολείται και με τα αγωνιστικά οχήματα, ασχολείται για τον κάθε ιδιώτη και αυτό γιατί, παράγουν οχήματα ιδιαίτερα, λίγα στο χρόνο επάνω και οι ιδιοκτήτες τους αν δεν είναι απλά συλλέκτες, αλλά γίνονται ένα με αυτό που αγοράζουν και δίνουν και 5εκ. ευρώ έχουν απαιτήσεις που μόνο κάποιοι ιδιαίτεροι άνθρωποι θα ασχοληθούν με στήσιμο οχημάτων 1000 αλόγων ιπποδύναμη...Δεν θίγω όσους δουλεύουν σε αυτοκινητοβιομηχανίες και παράγουν πολιτικά οχήματα, αλλά άλλο βγάζω mercedes s65 amg και άλλο βγάζω την formula, άλλο εργάζομαι στο τμήμα motorsport μια αυτοκινητοβιομηχανίας και άλλο είμαι λογιστής εκεί, άλλο εργάζομαι στο τμήμα βελτίωσης και ανάπτυξης που έχει το μεγαλύτερο μπάτζετ σαν τα υπουργεία εξωτερικών και άλλο είμαι διευθυντής στο τμήμα τον κορμού των μοτέρ για παράδειγμα. Και τα άλογα που είναι η αγάπη μου, χωρίζονται σε αγωνιστικά από 1-5 ετών και στις καλές ράτσες που όμως δεν έιναι αγωνιστικά.Άλλο μάχιμο αγωνιστικό και άλλο απλά από καλή οικογένεια.Προσωπικά στα πάντα όλα με έλκουν τα μάχιμα αγωνιστικά, από τις καλές οικογένειες και την όποια σιγουριά.

      35
  • loukia

    Να μιλήσουμε και για την ασφάλεια...Άλλο η formula 1 και άλλο η maybach, αν θα τράκερνα με 200+ χιλιόμετρα μέσα σε formula θα ήθελα να βρίσκομαι, αν πιάσατε στα χέρια σας και τα δύο υλικά θα καταλάβαιτε τι συμβαίνει.Οπότε τα 5 άστρα π.χ. ενός opel, κ.τ.λ. σε καμία περίπτωση δεν είναι το ίδιο με της formula 1.Στα wrc και σε άλλες μορφές αγώνων με οχήματα πιο κοντά στα πολιτικά μας, χρησιμοποιούν roll bar, cage για ασφάλεια σε πολλές περιπτώσεις.Σε καμία περίπτωση δεν είναι περισσότερο ασφαλείς οι αερόσακοι και οι απλές ζώνες των πολιτικών οχήμάτων σε σχέση με τις ζώνες πολλαπλών σημείων, τα roll bar, cage των αγωνιστικών.Βέβαια οι περισσότεροι δεν θα τοποθετήσουν roll cage στο οχημά τους και όσοι το κάνουν είναι ΟΙ ΤΡΕΛΛΟΙ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ.Σε περίπτωση όμως ανάγκης, τότε λέμε πολλά.

      32
  • cool

    Σε γενικές γραμμές συμφωνώ κ εγώ με τη Λουκία (εντυπωσιασμένος από τις γνώσεις της).Αλλά μην είμαστε και μηδενιστές ....η τετρακίνηση για παράδειγμα εξελίχθηκε μέσα από αγώνες. Ουδεμία πάντως σχέση έχουν τα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής με το αγωνιστικά. Το μεγάλο πάρτι βέβαια γίνεται στις σπορ εκδόσεις των αυτοκινήτων (wrx,κτλ...) που τα Γ.Β.Ε. παραγωγής είναι γύρω στα 5000 ευρώ ανά μονάδα ,η τελική τιμή τους δεκαπλάσια ,και ο άλλος ο καημένος νομίζει ότι έχει αυτοκίνητο προδιαγραφών wrc. Τι να πείς.... κοντά στο νού κι η γνώση.....

      32
  • loukia

    Αριστείδη η περιέργεια σκότωσε τη γάτα!Αυτή την στιγμή κάνω ότι μισούσα στη ζωή μου, αλλά αναθεώρησα, ΔΙΔΑΣΚΩ, και σε πληροφορώ είναι το καλύτερο πράγμα να βρίσκεσαι ανάμεσα σε νέους ανθρώπους...Συνεχίζω να είμαι μάχιμο αγωνιστικό μιας και το έχω στο αίμα μου...Τώρα ακούς να μιλάνε για γυναικεία formula 1 κ.τ.λ.στα δικά μου χρόνια που ήταν σκληρότερα σε ανδρικό χώρο για γυναίκες, ΕΓΩ ΤΑ ΕΖΗΣΑ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΎ ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΠΟΥ ΜΕ ΑΠΟΔΕΚΤΗΚΑΝ.-

      21
  • loukia

    Εις τον ενικόν λοιπόν sir cool...Οι ηλεκτροκινητήρες αυτή την στιγμή είναι το μεταβατικό στάδιο πριν τις κυψέλες καυσίμου(fuell cells), όπως επίσης και ο μαγνητισμός μαζί με τον πεπιεσμένο αέρα, αργότερα, το αργότερα μπορεί να είναι αρκετά χρόνια θα έχουμε τα λεγόμενα ιπτάμενα οχήματα ή έτσι όπως τα γράφεται εσείς.Το ιδεατό για εμάς τους Μηχανοτρονικούς είναι ένα όχημα πλήρως ηλεκτρομαγνητικό με τεχνητή νοημοσύνη ελεγχόμενο από εμάς το οποίο να μπορεί να μην πιάνει χώρο, να παίρνει το σχήμα το σώματος μας, να μπορεί να πιάσει το μισό μάχ σε τουλάχιστον 3 δευτερόλεπτα και να μπορεί συγχρόνως στον ίδιο χρόνο να σταματάει, να μπορώ να βλέπω τα πάντα δια μέσω τεχνητής νοημοσύνης και τσιπ μέσα στο μάτι μου και να είναι απιροελάχιστο μικρό που δεν θα το βλέπει κανείς ακόμα και να κοιτάει στα μάτια μου για πολλές ώρες, και πόσα άλλα μπορώ να λέω... Ελπίζω να και δεν είμαι μπεμπέκα να μπορέσω έστω και κολόγρια να τα ζήσω, ανάμεσα στους νέους και στις νέες και να με αποδέχονται και στα 100 μου, αυτό θα είναι το μεγαλύτερο δώρο ζωής για εμένα.

      19
  • cool

    Λουκία μένω άφωνος και πάλι ....Επίτρεψέ μου τον ενικό κ μία ερώτηση: Θεωρείς ότι οι κινητήρες των αυτοκινήτων μελλοντικά θα έχουν τις αρχές λειτουργίας των κινητήρων των αεριωθούμενων και τα αυτοκίνητά μας θα κινούνται με προωστικές δυνάμεις ή αιωνίως θα φοράνε κινητήρες εσωτερικής καύσης που κακά τα ψέματα είναι εξελιγμένες .....<<ατμομηχανές>>

      17
  • AΡΙΣΤΕΙΔΗΣ

    Γεια σας παιδια . Ρε Λουκια τι δουλεια κανεις (εαν μου επιτρεπεις) ?

      6
  • Theo

    Παλιό το θέμα και καλό! Πρώτ' απ' όλα αυτοκίνητα υπάρχουν επειδή κάποιοι ονειρέυτηκαν να πάνε πιο γρήγορα κι όχι επειδή κάποιος επιχειρηματίας θέλησε να διευκολύνει κάποια θείτσα στα ψώνια του σούπερμάρκετ. Το αυτοκίνητο σαν εφεύερεση και οι αγώνες είναι απόλυτα συνυφασμένα. Αργότερα κάποιοι επιχειρηματίες είδαν την πιθανή εμπορική δύναμική της νέας εφεύερεσης και έβγαλαν τα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Χωρίς επιθυμία για ταχύτητα - αγώνες, ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ. Ο κόσμος θα ήταν πολύ - πολύ διαφορετικός. Κάποιες τεχνολογίες εξελήχθηκαν στους αγώνες και κάποιες από τους νόμους. Τελικά η μορφή των σύγχρονων αυτοκινήτων επηρεάστηκε κι από τα δύο. Η σύνδεση όμως αγώνων - μαζικής παραγωγής δεν είναι τόσο άμεση όσο παλαιότερα. Εξηγούμαι. Κάποτε ένα αυτοκίνητο για να "κρατάει" καλύτερα χρειάζονταν πιο εξελιγμένη ανάρτηση, καλύτερα ελαστικά κλπ. Δεν θυμάμαι κάποιο νόμο να απαγορύει τα... φύλα σούστας και να αναγκάζει π.χ τη χρήση πολλαπλών συνδέσμων. Πλέον όμως σπάνια συναντάμε κάτι νέο μηχανολογικά στα αυτοκίνητα παραγωγής. Θεωρούνται πως "κρατάνε" ικανοποιητικά, έχουν ικανοποιητικές επιδόσεις κλπ. Δεν υπάρχει αυτός ο ανταγωνισμός που υπήρχε παλαιότερα, όπου ένας ιδιοκτήτης ήταν περίφανος για κάποιο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου του. Μερικώς δικαίως, γιατί πλέον τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι εντυπωσιακά καλά. Από την άλλη αν έλεγες σε κάποιον petrolhead των 70s πως η εξέλιξη πρακτικά θα σταματούσε εκτός από τα ηλεκτρονικά θα σε κοιτούσε σαν ούφο. Τότε πίστευαν πως τα αυτοκίνητα θα γίνονται όλο και γρηγορότερα, θα συμπεριφέρονται καλύτερα κλπ. Δεν νομίζω να πίστευε κανείς πως ο ανταγωνισμός μεταξύ των διαφόρων σχολών αυτοκίνησης θα σταματούσε και τα αυτοκίνητα θα γίνονταν πρακτικά ίδια... Σήμερα λοιπόν που το βάρος έχει πέσει στα ηλεκτρονικά, στις εκπομπές καυσαερίων, στα μουλτιμίντια κλπ, η εξέλιξη μέσω νόμων έχει γίνει σημαντικότερη. Ποιός πραγματικά ενδιαφέρεται, όχι μόνο αν η Τζουλιέτα κρατάει καλύτερα από το Γκολφ, αλλά και αν το Γκολφ VII κρατάει καλύτερα από το VI; Ελάχιστοι. Θυμάμαι εποχές που και αρκετοί μη πορωμένοι ενδιαφέρονταν αν οι γιαπωνέζοι βελτίωσαν την οδική συμπεριφορά της νέας Κορόλα ή αν οι Γάλλοι βελτίωσαν τους κινητήρες της ZX. Αν το κοινό ήταν επικεντρωμένο ακόμα σε τέτοια ζητήματα οι αγώνες θα ήταν σημαντικότεροι. Στις αναρτήσεις π.χ. η εξέλιξη τελείωσε όταν το Γκολφ V εισήγαγε τις αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων πίσω (μιλάμε πάντα για προσιτά αυτοκίνητα). Μεγάλη εξέλιξη από τον ημιάκαμπτο άξονα του IV. Μετά τι καινούριο έγινε; Ποιός νοιάζεται; Οι αγώνες έχουν ακόμη τη σημασία τους, σαν χώρος εκπαίδευσης νέων μηχανικών (π.χ. HRC - Honda), σαν χώρος δοκιμής νέων τεχνολογιών (το βολάν της Williams που τελικά θα χρησιμοποιηθεί σε ...λεωφορεία), σαν χώρος δοκιμής νέων υλικών, αλλά και σαν ανεξάρτητο αθλητικό γεγονός, με το δικό του κοινό, που θεωρεί το ποδόσφαιρο βαρετό και εκτιμά ακόμα τους ανθρώπους που κινούνται στα όρια. Ζούμε σε μια εποχή πολύ διαφορετική από την παλιά, χρυσή εποχή των αγώνων, που πολλοί λένε πως ήταν και η χρυσή εποχή της αυτοκίνησης γενικότερα, αν και τα αυτοκίνητα ήταν χειρότερα... Προσωπικά εύχομαι να πορωθούμε πάλι με τη μηχανολογία. Καλά τα μπλιμπλίκια, τα καυσαέρια κλπ, αλλά αν δεν πορωθούμε πάλι με τη μηχανολογία και τους αγώνες, τα αυτοκίνητα θα καταλήξουν να κινούνται στη σειρά, στον αυτόματο. Δεν θα πάρω. Πάω και με το τρένο.

      2
  • Γιώργος Μ

    Όπως, συνήθως, η πραγματικότητα είναι κάπου στη μέση. Οι αγώνες αυτοκινήτου, τουλάχιστον αυτοί του γίνονται με ειδικά αυτοκίνητα και έχουν μεγάλη τηλεθέαση, δεν συμβάλουν σημαντικά στην εξέλιξη των καθημερινών αυτοκινήτων, αλλά στις πωλήσεις. Η πίεση της νομοθεσίας συμβάλει σαφώς περισσότερο, αλλά ο ισχυρότερος παράγοντας είναι η σκληρή πραγματικότητα (βλ κόστος καυσίμου) και ο ανταγωνισμός μεταξύ των κατασκευαστών. Οι νέοι οικονομικοί και κόμπακτ κινητήρες, η βελτίωση της παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας, τα νέα αυτόματα κιβώτια κλπ είναι περισσότερο αποτελέσματα του σκληρού ανταγωνισμού των κατασκευαστών. Και μπορεί τα δισκόφρενα, τα κεραμικά φρένα και το διαφορικό torsen να πρωτοπαρουσιάστηκαν σε αγώνες (το ABS σε αεροπλάνα), αλλά ποιός θα σκεφτόταν σήμερα μια F1 με ABS και ESP?

      2
  • Στάθης

    Πιστεύω ότι και τα δύο συνέβαλλαν στη δημιουργία των σύγχρονων αυτοκινήτων. Και οι αγώνες ήταν αιτία που δοκιμάστηκαν και μετά τοποθετήθηκαν διάφορα συστήματα στα καθημερινά αυτοκίνητα, αλλά και η αυστηρή νομοθεσία βοήθησε να μειωθούν οι ρύποι και να γίνουν πιό ασφαλή. Τώρα όσο αν τα σημερινά αυτοκίνητα είναι πιό όμορφα από τα παλιά, αμφιβάλλω. Δείτε τη φωτογραφία που επισυνάπτω.

      1