Ο κινητήρας 0,9 TwinAir του Fiat Panda φέρει ειδικές βελτιώσεις για τη λειτουργία του με CNG, παρέχοντας εξαιρετική οικονομία κίνησης.

Κινητήρας-Κιβώτιο: Έμφαση στην οικονομία

59.920 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/7/2014

Το μοτέρ που φέρει το Fiat Panda CNG είναι ο γνωστός μας 2κύλινδρος TwinAir Turbo κινητήρας, ο οποίος έχει δεχθεί ορισμένες επεμβάσεις στο σύστημα τροφοδοσίας, τις βαλβίδες και το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου. Η λειτουργία του ορίζει ότι με το ξεκίνημα, το καύσιμο που αντλεί είναι το Φυσικό Αέριο, ενώ η βενζίνη χρησιμοποιείται μόνο εφόσον ο οδηγός το επιλέξει ή όταν το CNG κοντεύει να εξαντληθεί. Από πλευράς απόδοσης, με Φυσικό Αέριο το μοτέρ αυτό αποδίδει 80 ίππους και 85 με βενζίνη, ενώ η ροπή μειώνεται ελαφρώς στα 140 Nm με Φυσικό Αέριο. Στην πράξη, το Panda 0,9 TwinAir CNG χάνει σε επιδόσεις σε σχέση με το απλό βενζινοκίνητο (είναι από 2 έως 4 δλ. πιο αργό σε όλες τις μετρήσεις μας), ωστόσο η εξαιρετική οικονομία από το καύσιμο, αποζημιώνει τον οδηγό του. Σύμφωνα λοιπόν με τις εργοστασιακές μετρήσεις, η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι 3,1 κιλά Φυσικού Αερίου ανά 100 χλμ., κάτι που συνεπάγεται μόλις 3 ευρώ ανά 100 χλμ., με τη σημερινή τιμή του CNG (0,97 ευρώ/κιλό). Στο ίδιο επίπεδο βρίσκονται και οι εκπομπές ρύπων (86 γρ./χλμ.), απαλλάσσοντας τον κάτοχό του από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

Tags: FIAT PANDA