Ο 3κύλινδρος 1.000άρης EcoBoost της Ford είναι ένας μικρός ήρωας: Έχει τις απολύτως compact διαστάσεις, αλλά φέρει τεχνολογία αιχμής για κορυφαία ισχύ και λογική κατανάλωση.

Απόδοση-ρεκόρ 140 ίππων για τον 1.000άρη EcoBoost του Fiesta, που παρέχει σβέλτες επιδόσεις στο μικρό Ford.

O 1.400άρης TSI του Polo BlueGT αποδίδει 150 ίππους και προσφέρει ελαφρώς πιο γρήγορες επιδόσεις από τον EcoBoost.

Παρά την υψηλή του απόδοση, ο 1.400άρης TSI του Polo BlueGT συνδυάζεται με σύστημα ACT, που απενεργοποιεί τους 2 από τους 4 κυλίνδρους όταν δεν απαιτείται για να μειώσει την κατανάλωση.

Κινητήρες-Κιβώτια: Λίγα κυβικά, γρήγορες επιδόσεις!

53.082 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/9/2015

Δύο κινητήρες μικρού κυβισμού, με turbo και άμεσο ψεκασμό, αλλά και με αρκετή τεχνολογία, έρχονται αντίπαλοι στο συγκριτικό μας. Από τη μια πλευρά έχουμε τον 1.000άρη EcoBoost της Ford, ένα μοτέρ βραβευμένο για τρία συναπτά έτη ως «ο παγκόσμιος κινητήρας της χρονιάς», το οποίο είναι 3κύλινδρο και με το χαμηλότερο δυνατό βάρος-διαστάσεις. Η απόδοσή του, ύστερα από μια σειρά από βελτιώσεων (χαρτογράφηση εγκεφάλου, αύξηση πίεσης υπερπλήρωσης, διπλός μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, μεγαλύτερο intercooler κ.λπ.) φτάνει στους 140 ίππους, ένα νούμερο-ρεκόρ για μοτέρ αυτού του κυβισμού. Από την άλλη πλευρά, συναντούμε τη νεότερη εκδοχή του γνωστού, 4κύλινδρου 1.400άρη TSI βενζινοκινητήρα του VW Group, ο οποίος έρχεται με σύστημα απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων. Η απόδοσή του είναι 150 ίπποι, 10 παραπάνω από πριν, ενώ η ροπή του φθάνει στα 250 Nm (από τις 1.500 σ.α.λ.), όντας 40 Nm περισσότερη από ό,τι στο Fiesta. Επίσης, το κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται είναι 6άρι μηχανικό, έναντι 5τάχυτου στο Fiesta.
Πιο γρήγορο το Polo
Στο πεδίο των μετρήσεων, αμφότερα τα δύο μοντέλα εμφανίζουν γρήγορες επιδόσεις. Όχι «καυτές», αλλά σε κάθε περίπτωση, ικανές να φέρουν το χαμόγελο στα χείλη του οδηγού. Το ελαφρύτερο Fiesta με το 5άρι κιβώτιο κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ., όντας σχεδόν 1 δλ. πιο αργό από το βαρύτερο Polo με το 6άρι κιβώτιο. Στις ρεπρίζ από την άλλη, το Fiesta στο 60-100 χλμ./ώρα με 4η είναι 0,3 δλ. πιο γρήγορο, με το Polo να παίρνει το «αίμα» του πίσω στα 80-120 χλμ./ώρα με 5η (-1,8 δλ.). Μεγαλύτερη είναι και η τελική ταχύτητα του Polo (+19 χλμ./ώρα). Από πλευράς λειτουργίας, το Polo χαμηλά έχει καλύτερο τράβηγμα και γενικότερα, η ελαστικότητά του είναι καλύτερη από αυτή του Fiesta, το οποίο είναι πιο εύρωστο μετά τις 2.000 σ.α.λ. Στο πεδίο της κατανάλωσης, με βάση τα εργοστασιακά νούμερα το Fiesta έχει χαμηλότερη μέση τιμή από ότι το Polo (4,5 λτ./100 χλμ. έναντι 4,8), όμως στην πράξη το Polo αναδεικνύεται πιο οικονομικό.

 
  • AK

    Σχετικά με το Fiesta δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη (αν και στο test drive δεν με ικανοποίησε) διότι ως κάτοχος του Polo Blue GT (εδώ και λίγους μήνες) συνυπογράφω την κριτική του Autotriti με εξαίρεση την αίσθηση τιμονιού που την θεωρώ πολύ καλή. Πιστεύω ότι ,εκτός των άλλων, σημασία στην θέση οδήγησης έχει να νιώθεις πως βρίσκεσαι 'μέσα΄στο αυτοκίνητο και όχι 'επάνω' σε αυτό. Οσοι έχουν VW αυτό βιώνουν!

      9
  • Kostas Tountas

    Se autin tin katigoria theleis dunamiki emfanisi kai kratimata kai to Fiesta einai polu mprosta.

      4
  • nectarios

    με την απατη τhς vw..πλεον μιλαμε για super και αδιαμφισβητητη νικη της φορντ...ασε την διαφορα στα σερβις στην τιμηοπου η vw...σκιζει λαιμους ειμαι παθων δυστυχως το μετανιωσα τουλαχιστον οσο μιλαμε για επισημο σερβις!!

      2
  • Billis TS

    Με το νεο Polo δινονται 10 λιτρα λαδι δωρο!!Ετσι εχεις παντα καινουριο κινητηρα γιατι μονο συμπληρωνεις!Μονο για την οδικη βοηθεια δεν ξερω,για οταν κοπει η καδενα...

      2
    • autotriti

      Απάντηση: Η είδηση στην οποία αναφέρεστε έχει αναρτηθεί από το Σάββατο.

       
  • Θανασης

    Δεν εστειλα τελίτσες,και φανταζομαι δεν επικοινώνησα...

      1
    • autotriti

      Απάντηση: Μη ευπρεπή μηνύματα διαγράφονται. Μπορείτε να γράψετε τις απόψεις σας χωρίς χαρακτηρισμούς.