Πιο fun to drive αυτοκίνητο από το Fiesta ST δεν υπάρχει στην κατηγορία. Σε αυτή την έκδοση με το πιο σφιχτό setup της ανάρτησης, οι αντιδράσεις του στις εντολές του οδηγού είναι πιο άμεσες.
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Πιο fun to drive αυτοκίνητο από το Fiesta ST δεν υπάρχει στην κατηγορία. Σε αυτή την έκδοση με το πιο σφιχτό setup της ανάρτησης, οι αντιδράσεις του στις εντολές του οδηγού είναι πιο άμεσες.

Στο δρόμο: Ξεκάθαρα σπορ το 208 GTi

54.432 Επισκέψεις στο άρθρο (9/3/2017)

Η συμπεριφορά των δύο μικρών GTi που συγκρίνουμε είναι ικανή να σε καθηλώσει δίδοντάς σου κίνητρο να επιλέγεις πάντοτε την πιο μακρινή αλλά στριφτερή διαδρομή. Το καθένα με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο όμως. Αρχίζοντας με το νεότερο Fiesta ST200, αυτό φέρει νέα αμορτισέρ και ελατήρια με αποτέλεσμα να είναι πιο σκληρό και πιο χαμηλό από το νορμάλ ST, ενώ μεγαλύτερη σε πάχος είναι η αντιστρεπτική εμπρός (από 19 σε 21 χλστ.) για να διαχειριστεί καλύτερα την αυξημένη δύναμη που περνάει στους εμπρός τροχούς.

Το Peugeot 208 είναι πιο απόλυτο ως GTi και μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα. Για το εντυπωσιακό του θέματος απαιτεί εμπειρία και σύνεση, αφού και τα χιλιόμετρα που αναπτύσσει είναι πολλά.

Το Peugeot 208 είναι πιο απόλυτο ως GTi και μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα. Για το εντυπωσιακό του θέματος απαιτεί εμπειρία και σύνεση, αφού και τα χιλιόμετρα που αναπτύσσει είναι πολλά.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Στην πράξη, η ανάρτηση είναι ενδοτική σε κάθε κατσαρό του οδοστρώματος και περνάει στο εσωτερικό τις όποιες ανωμαλίες, με τις πιο έντονες από αυτές να περνάνε πιο ξερά στην καμπίνα. Από την άλλη πλευρά όμως, με αυτό το setup το Fiesta αποδεικνύεται πιο σταθερό στα πολλά χιλιόμετρα (από το απλό ST) και είναι πάντα έτοιμο να περάσει άμεσα τις εντολές του οδηγού του στο δρόμο σε σπορ αναζητήσεις του.

Αρχικά έχει την τάση να ελαφραίνει σε κάθε άφημα ή μετρίασμα του πεντάλ του γκαζιού (χαρακτηριστικό των Ford και δη των σπορ μοντέλων της) και έτσι έχεις ουσιαστικά 2 επιλογές, είτε να πατήσεις ξανά για να φορτίσει το πλαίσιο, είτε να βάλεις στο παιχνίδι το πίσω μέρος μέσω του τιμονιού. Αυτό είναι πανταχού παρόν και αποτελεί το βασικότερο στοιχείο του fun to drive χαρακτήρα του όντας πολύ «ζωντανό», ενώ ακόμα και στην ρύθμιση sport του ESP, οι γωνίες που διαγράφει το πίσω μέρος και πάλι είναι μεγάλες και δεν σου στερούν τίποτα από την απόλαυση.

Στην πρώτη περίπτωση, με επιθετική χρήση του γκαζιού, η υποστροφή δεν λείπει από το μενού της οδικής του συμπεριφοράς (με το ESP απενεργοποιημένο), με το αναβαθμισμένο ηλεκτρονικό μπλοκέ (Τorque Vectoring) να δείχνει να μην μπορεί να την διαχειριστεί απαιτώντας διόρθωση μέσα στη στροφή. Το Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport από την άλλη, έχει δεχθεί καίριες βελτιώσεις από το αγωνιστικό παρακλάδι της εταιρείας, που του προσέδωσε αυτό που έλειπε από το απλό 208 GTi. Αρχικά η ανάρτηση έχει «σφίξει» πάρα πολύ, διαθέτει πιο κοντά ελατήρια και -αντίθετα με το σύνηθες- πιο λεπτή αντιστρεπτική, ενώ τα μετατρόχια έχουν μακρύνει, με το όλο σύστημα να διαθέτει και άλλη γεωμετρία. Η ανάρτηση κοπανάει και σε αυτή την περίπτωση, όμως συγκριτικά έχει καλύτερη απορροφητικότητα.

Το 208 GTi είναι πιο απόλυτα σπορ αυτοκίνητο τόσο στην θεωρία όσο και στην πράξη. Είναι εξαιρετικά σταθερό και συγκλονιστικά γρήγορο σε πολύ κλειστά στριφτερά κομμάτια, ενώ με την ίδια ευκολία μπορεί να διαγράφει εντυπωσιακές τροχιές σε πιο ανοιχτές διαδρομές (με το ειδικά ρυθμισμένο ESP απενεργοποιημένο). Mε κορυφαίο -για προσθιοκίνητη κατασκευή- turn in και εξαιρετικό έλεγχο της δύναμης από το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen, το 208 GTi δεν έχει αντίπαλο σε στροφές και μπορεί να ταπεινώσει πολύ ισχυρότερα αυτοκίνητα.

Αν το παρακάνεις με το γκάζι και καταφέρεις να ξεπεράσεις τα ασύλληπτα επίπεδα πρόσφυσης που χαρίζουν τα Michelin Pilot Super Sport, η υποστροφή θα έρθει, αλλά όπως και στο Fiesta, με τις κατάλληλες κινήσεις σε γκάζι και τιμόνι θα βάλεις εύκολα το πίσω μέρος στην όλη διαδικασία. Για να την προλάβεις μπορείς απλά να αποσταθεροποιήσεις και σε αυτό το πίσω μέρος πριν την στροφή και να το βάλεις όπως θες στο apex, χωρίς να ανησυχείς για την έξοδο, αφού το Torsen δεν θα σε προδώσει ποτέ.

Τέλος, τα φρένα και στα δύο αυτοκίνητα συμπληρώνουν τον GTi χαρακτήρα τους, με το 208 GTi να φρενάρει καλύτερα από τα 100 χλμ./ώρα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
skoda