Το νέο Opel Corsa άλλαξε ριζικά στη νέα του γενιά. Χτισμένο σε νέα πλατφόρμα, με νέους κινητήρες, διαφορετικό ντιζάιν και για πρώτη φορά ηλεκτρικό. Με ποιους κινητήρες και με τι τεχνολογίες εφοδιάζετα
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το νέο Opel Corsa άλλαξε ριζικά στη νέα του γενιά. Χτισμένο σε νέα πλατφόρμα, με νέους κινητήρες, διαφορετικό ντιζάιν και για πρώτη φορά ηλεκτρικό. Με ποιους κινητήρες και με τι τεχνολογίες εφοδιάζεται;

Opel Corsa

2.668.459 Επισκέψεις στο άρθρο (24/11/2020)

Το νέο Corsa πέρασε στην επόμενη φάση της ζωής του, εξελίσσοντας όλα αυτά τα στοιχεία που το έκαναν best-seller, με νέες τεχνολογίες και καλύπτοντας τις αυξημένες απαιτήσεις του κοινού από ένα μοντέλο με τόσο «βαρύ» όνομα. Το μικρό της Opel έφτασε αισίως στην έκτη του γενιά κάνοντας την επανάστασή του. Όχι τόσο από πλευράς φιλοσοφίας, παραμένοντας πιστό στις αρχές του μοντέλου -γερμανικό γαρ-, όσο από πλευράς διαφοροποίησης σε τόσους πολλούς τομείς. Θαρρείς οι εργαζόμενοι στο Ρίσελχαϊμ (το αρχηγείο της Opel) έβαλαν προσωπικό στοίχημα να βάλουν δύσκολα στους ίδιους τους, τους εαυτούς. Γιατί αποτελεί στοίχημα να αλλάξεις κάτι πετυχημένο εκ βάθρων και αυτό να παραμείνει στον «αφρό».

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Η μεγάλη αλλαγή στην εμφάνισή του, αφορά στη σημαντική αύξηση των διαστάσεών του, σε μήκος και πλάτος, με την παράλληλη μείωση του ύψους του. Αναλυτικότερα, με μήκος 4,06 μέτρα το νέο Corsa είναι κατά 40 χλστ. πιο μακρύ σε σχέση με τον προκάτοχό του, 18 χλστ. φαρδύτερο (συνολικά 1.765 χλστ.), αλλά και κατά 48 χλστ. χαμηλότερο (1.435 χλστ. ύψος). Ωστόσο δεν είναι μόνο οι συνολικές διαστάσεις, είναι επίσης το κοντύτερο καπό, ο πιο μικρός πρόβολος, αλλά και η κουπέ λογική της κεκλιμένης οροφής, με την μεγαλύτερη αεροτομή. Όλα αυτά δημιουργούν οπτικά ένα πιο σύμπαγες και καλαίσθητο αποτέλεσμα με πιο επιβλητική παρουσία, δίνοντας ένα σαφώς πιο δυναμικό σχήμα.

Πλέον των παραπάνω, η Opel προίκισε τη σχεδίαση του μικρού της με στοιχεία που του δίνουν πιο μοντέρνα και εκλεπτυσμένη εμφάνιση. Η γρίλια της μάσκας με το έμβλημα που εδράζει στο κέντρο και τις διαχωριστικές λωρίδες χρωμίου, οι προβολείς ομίχλης που πλέον ενσωματώνονται στους αεραγωγούς, τα πιο μικρά και αιχμηρά φώτα με τεχνολογία IntelliLux Matrix LED (αλλά και ίδιο φωτεινό αποτύπωμα με τα πίσω φώτα), καθώς και ο μεγάλος αεραγωγός που οξύνει την εικόνα του φάρδους εκσυγχρονίζουν την εικόνα του Corsa και παράλληλα σε συνδυασμό με την έντονη νεύρωση στο κέντρο του καπό, ενισχύουν τον δυναμικό χαρακτήρα του Corsa.

Η σχεδίαση πέρα από την εμφάνιση συνεισέφερε στην καλύτερη αεροδυναμική απόδοση του νέου Corsa. Μάλιστα οι σχεδιαστές για να καταλήξουν στο βέλτιστο αποτέλεσμα πραγματοποίησαν πολλές ώρες δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα του Πανεπιστημίου της Στουτγάρδης. Το αποτέλεσμα είναι ένας συντελεστής οπισθέλκουσας μόλις 0,29 – εξαιρετική τιμή για αυτοκίνητο του μεγέθους του. Για την επίτευξή του τοποθετήθηκε επένδυση από τον κινητήρα μέχρι τον πίσω άξονα, αεροτομή στο πίσω τμήμα της οροφής, καθώς και ένα ενεργό κλείστρο που κλείνει αυτόματα το εμπρός άνοιγμα όταν δεν χρειάζεται αέρας ψύξης.



Το νέο Opel Corsa είναι «χτισμένο» στη νεότερη και ελαφρύτερη αρθρωτή πλατφόρμα (CMP), του ομίλου PSA. Πάνω της μπορούν να στηριχθούν όλοι οι συνδυασμοί κινητήρων (βενζίνης, diesel ή και ηλεκτροκινητήρας) και μετάδοσης (χειροκίνητο, αυτόματο), καθώς και όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης και υποβοήθησης της οδήγησης. Με βασικό άξονα τη νέα πλατφόρμα λοιπόν οι μηχανικοί-σχεδιαστές της Opel πέτυχαν καλύτερη αεροδυναμική αντίσταση, μειωμένο θόρυβο, καλύτερη απόδοση, χαμηλότερες καταναλώσεις και εκπομπές ρύπων, αλλά και βελτιωμένα οδικά χαρακτηριστικά.

Παράλληλα η χρήση της αποτέλεσε το σημαντικότερο παράγοντα για να επιτευχθεί μείωση της τάξεως του 10% στο βάρος του νέου Corsa, σε συνδυασμό πάντα με τη συστηματική χρήση κραμάτων υψηλής και υπερυψηλής αντοχής, τη βελτιστοποίηση διαδρομών απόσβεσης φορτίου, συνδέσεων, δομής και μορφής. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, το σασί είναι 40 κ. ελαφρύτερο, οι τρικύλινδροι βενζινοκινητήρες ζυγίζουν περίπου 15 κ. λιγότερο από τις προηγούμενες τετρακύλινδρες μονάδες παρόμοιας ιπποδύναμης, ενώ μείωση 2,4 κ. συνεισφέρει το νέο αλουμινένιο καπό, καθώς και η δομή των καθισμάτων (συνολικά 10 κ.). 



Το WOW στοιχείο του νέου Corsa είναι πως για πρώτη φορά στην ιστορία του θα διατεθεί και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με την ονομασία Corsa-e, η οποία διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και προσφέρει αυτονομία περίπου 350 χλμ. (WLTP). Όσον αφορά στις επιδόσεις, η εταιρεία ανακοινώνει πως από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα το αυτοκίνητο χρειάζεται 8,1 δευτερόλεπτα, ενώ για να φορτιστεί η μπαταρία των 50kWh στο 80% χρειάζονται μόλις 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή. Φυσικά η φόρτιση μπορεί να πραγματοποιηθεί και με καλώδιο ή επιτοίχιο πίνακα, με τον έλεγχό της να γίνεται μέσω της εφαρμογής myOpel.



Ο 1,2 λτ. τρικύλινδρος κινητήρας PureTech βρίσκει εφαρμογή στο νέο Corsa αντικαθιστώντας τον 1.400άρη της προηγούμενης γενιάς που έβγαινε σε εκδόσεις 90 (πολλαπλών ψεκασμών), 100 και 140 ίππων (αμφότεροι με τροφοδοσία τούρμπο άμεσου ψεκασμού).

Πλέον στη βάση θα συναντήσουμε τον 1,2 ατμοσφαιρικό κινητήρα με 75 ίππους, κατόπιν στον τούρμπο με 100 ίππους και επιλογή χειροκίνητου ή αυτόματου κιβωτίου με έξι και οκτώ σχέσεις αντίστοιχα και τέλος στην κορυφή την βενζινοκίνητων συνόλων, τον ίδιο κινητήρα στην εκδοχή των 130 ίππων και αποκλειστικά με το 8άρι αυτόματο σασμάν. Στα ντίζελ η επιλογή είναι μία και αφορά στον 16βάλβιδο 1,5 λτ. BlueHDi κινητήρα με 102 ίππους, που υποστηρίζεται αποκλειστικά από χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.



Στο εσωτερικό του νέου Corsa, η αρχιτεκτονική της οριζόντιας σχεδίασης έγινε ακόμα πιο διακριτή χάρη στη φάσα που διχοτομεί το ταμπλό, ενώ συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο, η οθόνη αφής ήρθε πιο ψηλά και κοντά στον πίνακα οργάνων, εξυπηρετώντας έτσι την εργονομία και ελαχιστοποιώντας την απόσπαση του οδηγού κατά τη χρήση της. Παράλληλα αυτή η μετατόπιση έφερε πιο ψηλά και τα χειριστήρια του κλιματισμού, δημιουργώντας μεγαλύτερο χώρο στη βάση της κονσόλας για μικροαντικείμενα. Η ποιότητα των υλικών και της κατασκευής και σε αυτή τη γενιά εξακολουθεί να είναι υψηλοτάτου επιπέδου σε όλους τους τομείς, συνεχίζοντας έτσι την παράδοση του μικρού γερμανικού μοντέλου.



Στον τομέα των χώρων η αύξηση του μεταξονίου κατά 28 χλστ. ωφέλησε τον χώρο αποσκευών που κέρδισε 25 λτ. επιπλέον φτάνοντας τα 309 στο σύνολο, ενώ παρά την πολύ μικρή μείωση στο χώρο τον γονάτων, τα 102 χλστ. (από 118), εξακολουθούν να είναι αρκετά άνω του μέσου όρου της κατηγορίας, που σημαίνει πως δύο ενήλικες θα χωρέσουν άνετα πίσω.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στο μοντέλο που σας ενδιαφέρει)

Δειτε και τα 98 μοντέλα της Εκθεσης

home pro
ETRANSIT VS ESPRINTER