Ο νέος 1.000άρης 3κύλινδρος turbo είναι η καλύτερη επιλογή στη γκάμα, όντας αποδοτικός και με αρκετά πολιτισμένη λειτουργία.

Κινητήρες-Κιβώτια: Το ενδιαφέρον στους βενζινοκινητήρες

26.810 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/6/2015

Πλήρως ανανεωμένη είναι η γκάμα των κινητήρων του Ibiza, με 8 νέους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, οι 7 εκ των οποίων είναι νέοι για το μοντέλο. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει ο πιο καινούργιος 1.000άρης 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας του VW Group, ο οποίος για πρώτη φορά σε μοντέλο του Group υπάρχει σε όλες τις διαθέσιμες εκδόσεις του. Ατμοσφαιρικός με 75 άλογα, αλλά και turbo με 95 και 110 ίππους, ο κινητήρας αυτός φιλοδοξεί να συνδυάσει με τον καλύτερο τρόπο την απόδοση με την οικονομία κίνησης. 


Εξ ου και στις turbo εκδόσεις του, η μέση κατανάλωση που ανακοινώνεται είναι 4,2 (95 PS) και 4,3 (110 PS) λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 μόνο 97 και 99 γρ./χλμ. Στην πράξη, η οδήγηση στην Ισπανία της ισχυρότερης έκδοσης των 110 ίππων μας ικανοποίησε πλήρως, με τον 3κύλινδρο turbo να αποδεικνύεται πρόθυμος από το χαμηλό κιόλας φάσμα περιστροφής του, με πολύ καλή ελαστικότητα και αποθέματα ροπής που εξασφαλίζουν την χωρίς πρόβλημα κίνηση στην πόλη, αλλά και την ευκολία στα προσπεράσματα στην εθνική.

Σωστή κλιμάκωση είχε και το 6άρι μηχανικό κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται. Από πλευράς λειτουργίας, ο κινητήρας αυτός δεν δείχνει την 3κύλινδρη υπόστασή του, έχοντας περιορισμένους κραδασμούς και όντας γενικά ήσυχος, αποκαλύπτοντας την παρουσία του ηχητικά μόνο στο υψηλό φάσμα περιστροφής του. Στο πεδίο της κατανάλωσης, υπό αρκετή πίεση το trip computer του αυτοκινήτου μας έδειξε μια ικανοποιητική μέση τιμή 6,7 λτ./100 χλμ. 

Σε ό,τι αφορά στο πεδίο των diesel, εδώ η γκάμα αποτελείται από τον γνωστό 1.400άρη TDI πετρελαιοκινητήρα του Polo (με 75, 90 και 105 ίππους). Ο κινητήρας αυτός ως γνωστόν στην περίπτωση του μοντέλου της VW σβήνει, με τους αγοραστές του Polo να έχουν στραφεί προς την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG που λύνει το πρόβλημα. Ελπίζουμε, μέχρι το λανσάρισμα του Ibiza τον Σεπτέμβριο, το πρόβλημα να έχει λυθεί.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Έκδοση 1,0 MPI 1,0 Eco TSI 95 PS 1,4 TDI 75 PS
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι/τύπος) 999/3 1.422/3
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 75/6.200 95/5.000-5.500 75/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 95/3.000-4.300 160/1.500-3.500 210/1.750-2.000
0 -100 χλμ./ώρα (δλ.) 14,3 10,4 13,0
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) 172 187 173
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 4,8 4,2 3,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 108 97 88
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (χλστ.) 4.061x1.693x1.445 4.061Χ1.693Χ1.445 4.061x1.693x1.445
Βάρος (κιλά) 1.049 1.095 1.155
Tags: SEAT IBIZA
 
  • Niko21

    Γιατι ομως στους επισημους διαδυκτιακους καταλογους τοσο της seat οσο και της vw δεν φαινεται πουθενα ο 1.4 tdi 105ps,αλλα μονο ο τρικιλυνδρος tdi 90ps και στη seat o 1.6 105ps στη εκδοση FR.

      2
    • autotriti

      Απάντηση: H VW δεν εισάγει στην Ελλάδα τη συγκεκριμένη έκδοση. Στους καταλόγους της SEAT βλέπετε το υπάρχον μοντέλο και όχι το ανανεωμένο με το συγκεκριμένο κινητήρα που θα έρθει τον Σεπτέμβριο.

       
  • Νικο21

    1.4 tdi με 105 αλογα η μηπως ειναι ο γνωστος 1.6?

      1
    • autotriti

      Απάντηση: Είναι 1.400άρης ο κινητήρας. Πρόκειται για την ισχυρότερη έκδοσή του, με 105 άλογα.

        1