Mercedes GLA με 504 ευρώ το μήνα
7 Φωτογραφίες »

Mercedes GLA με 504 ευρώ το μήνα

50.295 Επισκέψεις στο άρθρο (6/1/2024)

H Mercedes GLA αποτελεί το best seller της μάρκας με έμβλημα το αστέρι το 2023 και σημαντικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει η Plug-in υβριδική έκδοση 250 e που αφορά σχεδόν το 50% των πωλήσεων του μοντέλου στην χώρα μας, χάρη στο σημαντικό ενδιαφέρον που αντλεί από ιδιώτες και εταιρείες λόγω του σήματος που έχει στη μάσκα, την κομψοτεχνημένη καμπίνα, την πρακτικότητά της και το υψηλό τεχνολογικό προφίλ της. Την GLA 250 e την βρίσκουμε ακόμη και στα 504 ευρώ το μήνα με 11.000 προκαταβολή σε συμβόλαιο διαρκείας 48 μηνών και 20.000 όριο χιλιομέτρων.

Εσωτερικό: Έχεις ακόμη και την δυνατότητα να παίξεις παιχνίδια 

Η άριστα συναρμολογημένη καμπίνα έχει πολλά κοινά σημεία με αυτήν της A-Class και κυρίως τις δυο οθόνες των 10,25 ιντσών που έρχονται στον στάνταρ εξοπλισμό. Αυτή πίσω από το τιμόνι λειτουργεί ως ψηφιακός και διαμορφούμενος πίνακας οργάνων, ενώ εκείνη πάνω από τους εντυπωσιακούς κεντρικούς αεραγωγούς χρησιμοποιείται για το χειρισμό του infotainment ΜBUX. Μια από τις νέες δυνατότητες του τελευταίου είναι η ασύρματη σύνδεση με smartphone μέσω AppleCarPlay ή Android Auto, αλλά και μια επιλογή από παιχνίδια (Sudoku, ShufflePuck, Pairs, Match 3 και ένα κουίζ) ειδικά διαμορφωμένα για τις οθόνες αφής και τα πλήκτρα ελέγχου αφής στο τιμόνι, για όσους θέλουν να περάσουν το χρόνο τους περιμένοντας κατά τη διάρκεια φόρτισης του αυτοκινήτου. Ποιοτικά το σύνολο παραμένει κορυφαίο με top υλικά και φινίρισμα ανάλογων της premium υπόστασης, ενώ αμετάβλητη παραμένει και η χωροταξία με άνετους χώρους για 4 ενήλικες (14 εκ, αέρας για τα γόνατα των πίσω επιβατών, 5,8 εκ. για τα κεφάλια τους), αλλά και μικρότερο -από το μέσο όρο της κατηγορίας- πορτ μπαγκάζ λόγω της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος που κλέβει λίτρα χωρητικότητας (385 λτ.) που πάντως είναι μεγαλύτερο από αυτόν που βρίσκουμε στην Plug-in υβριδική A-Class.

Κινητήρας: Πάει 70 χλμ. ηλεκτρικά και δεν καίει

Η GLA 250 e μοιράζεται το ίδιο κινητήριο σύνολο με την A 250 e και αυτό σημαίνει πως το Plug-in υβριδικό της σύστημα αποτελείται και σε αυτή την περίπτωση από ένα μοτέρ βενζίνης 163 ίππων, ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 109 ίππων και μια μπαταρία με ίδια ονομαστική (15,6 kWh) και ωφέλιμη χωρητικότητα 11,5 kWh. Στη δοκιμή μας είδαμε πως και σε αυτή την περίπτωση η GLA μπορεί να κάνει ακόμη και 70 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ και η μέση κατανάλωση δύσκολα ξεπερνά τα 5,5 λτ./100 χλμ. Η μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία και η χαμηλή κατανάλωση είχαν ένα μικρό τίμημα σε επιδόσεις και στην περίπτωση της GLA 250 e, αφού το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 8,2 δλ. και οι ρεπρίζ 60-100 και 80-120, 4,0 και 5,3 δλ. αντίστοιχα. Σημείο κλειδί στην κίνηση της GLA δεν πρέπει να ξεχνάμε πως παίζει το 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της μάρκας.

Στον δρόμο: Ζει στην άσφαλτο αλλά πατάει εύκολα στο χώμα 

H «πριζάτη» GLA εντυπωσιάζει για το αρχοντικό της πάτημα και το στιβαρό τρόπο κίνησης και σιδερώνει εύκολα τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων παρά την απουσία πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων (η μπαταρία, που είναι κάτω από το πίσω κάθισμα, δεν αφήνει χώρο για την τοποθέτηση άξονα πολλαπλών συνδέσμων) και την παρουσία των 18άρων τροχών. Το τιμόνι μπορεί να μην ενθουσιάζει με την πληροφόρηση και την αίσθησή του, είναι όμως ακριβές και γραμμικό βοηθώντας τον οδηγό να «σημαδεύει» τη σωστή οδηγική γραμμή. Επιπλέον, η πρόσφυση έχει μεγάλα περιθώρια, η κλίση είναι ελάχιστη και σε συνδυασμό με το πλήρες ηλεκτρονικό οπλοστάσιο (αναβαθμισμένο πλέον με λειτουργίες, όπως το αυτόματο παρκάρισμα και σε κάθετη στάθμευση, Trailer Maneuvering Assist, ή έλεγχο του Lane Keeping Assist από το τιμόνι) η GLA 250 e διατηρεί υψηλή μέση ωριαία, κρύβοντας περίτεχνα το βάρος και τις υποστροφικές διαθέσεις που αυτό επιφέρει στη γρήγορη οδήγηση. Με τα φρένα να είναι πλέον αρκούντως αποτελεσματικά (38,1 μέτρα για το 100-0), το μόνο που συνεχίζει να ενοχλεί είναι ένα γρέζι του θερμικού κινητήρα στις υψηλές στροφές και το οποίο αμβλύνει κάπως την νιρβάνα που προσφέρει το εντελώς ψηφιακό και αθόρυβο cockpit. Εκτός δρόμου και παρά την απουσία τετρακίνησης, η απόσταση από το έδαφος επιτρέπει στην GLA 250 e να κινείται παραπάνω από αξιοπρεπώς πάνω σε κακοτράχαλο δρόμο χωρίς άγχος. Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι φοράει ασφάλτινα ελαστικά και δεν είναι τετρακίνητη και για αυτό δεν πρέπει ο οδηγός να κάνει υπερβολές.

Σελίδα 1Ποια Mercedes με δόση 500-550 ευρώ; Mercedes Α-Class ή GLA 250 e;
Σελίδα 2Mercedes A-Class με 549 ευρώ το μήνα
Σελίδα 3Mercedes GLA με 504 ευρώ το μήνα
MIKRA VANS LEASING
test center