Στους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες τεχνολογίας common rail (δηλαδή με σύστημα υψηλής πίεσης ψεκασμού) η χρήση πετρελαίου θέρμανσης ή ακόμη και μίγμα πετρελαίου κίνησης με θέρμανσης βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα είναι σίγουρο πως θα αποδειχτεί μοιραία για διάφορα εξαρτήματα.
Πρώτα και ακριβότερα (πάνω από 1.500 ευρώ το κόστος) είναι τα μπεκ και η αντλία υψηλής πίεσης (τρόμπα) που σταδιακά καταστρέφονται λόγω της μειωμένης λιπαντικής ικανότητας του πετρελαίου θέρμανσης.
Από την άλλη επιβαρύνεται σημαντικά το φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων (DPF) που φράζει πολύ πιο γρήγορα και αναγκάζεται σε συνεχείς και πιο τακτικές αναγεννήσεις. Κάτι τέτοιο επιφέρει την μόνιμη ζημιά του και κατΆ επέκταση την αχρήστευσή του σε ότι αφορά τις καθαριστικές του ιδιότητες.
Επίσης, τα κατάλοιπα επιβαρύνουν σημαντικά και την εισαγωγή του κινητήρα μέσω του συστήματος επανακυκλοφορίας των καυσαερίων (EGR).
Τέλος, αφού κάποιο ποσοστό καυσίμου περνάει στα λάδια του κινητήρα κατά την αναγέννηση του DPF επιβαρύνεται σημαντικά η λίπανση του κινητήρα-τουρμπίνας με άμεσες συνέπειες στον κύκλο ζωής των εξαρτημάτων.
Αντίστοιχα, στους σύγχρονους βενζινοκινητήρες αρχικά θα «βουλώσει» το φίλτρο βενζίνης, έπειτα τα μπεκ και στη συνέχεια θα επέλθει η φθορά στην τρόμπα βενζίνης. Σε σχέση με τους κινητήρες πετρελαίου, το κόστος σε αυτήν την περίπτωση, δηλαδή της νοθείας και της ακίνητοποίησης του βενζινοκινητήρα λόγω νοθευμένων καυσίμων είναι μικρότερο.
Τελευταία όλα τα άρθρα σας είναι μία καταστροφολογία για τα diesel αυτοκίνητα (φυσικά έχουν κάποια βάση). Με διαφορετικούς τρόπους όμως αναλώνονται ΟΛΑ στο ίδιο θέμα είτε άμεσα έιτε έμμεσα, το diesel. Πήρατε γραμμή από τις αυτοκινητοβιομηχανίες μήπως;; Λέω εγώ τώρα με το φτωχό μου το μυαλό...
Ευτυχώς έχω Toyota ατμόσφαιρα: ούτε με νοιάζει η ποιότητα του καυσίμου που βάζω, ούτε πρέπει να περιμένω αφού ξεκινήσω τη μηχανή ή πριν κλείσω τη μηχανή, ούτε ασχολούμαι με λοιπούς προβληματισμούς. Ευχαριστώ
Τελευταία όλα τα άρθρα σας είναι μία καταστροφολογία για τα diesel αυτοκίνητα (φυσικά έχουν κάποια βάση). Με διαφορετικούς τρόπους όμως αναλώνονται ΟΛΑ στο ίδιο θέμα είτε άμεσα έιτε έμμεσα, το diesel. Πήρατε γραμμή από τις αυτοκινητοβιομηχανίες μήπως;; Λέω εγώ τώρα με το φτωχό μου το μυαλό...
Απάντηση: Το ακριβως αντιθετο. Σε καμμια αυτοκινητοβιομηχανιαδεν αρεσουν αυτα τα αρθρα, αφου diesel ελπιζουν να συνεχισουν να πουλανε.
Ευτυχώς έχω Toyota ατμόσφαιρα: ούτε με νοιάζει η ποιότητα του καυσίμου που βάζω, ούτε πρέπει να περιμένω αφού ξεκινήσω τη μηχανή ή πριν κλείσω τη μηχανή, ούτε ασχολούμαι με λοιπούς προβληματισμούς. Ευχαριστώ