To #menoumespiti δημιουργεί ένα νέο digital κόσμο

3.338 Επισκέψεις στο άρθρο (16/4/2020)

Η εποχή που ζούμε έχει αναδείξει τη μεγάλη σημασία της digital επικοινωνίας. Ο τρόπος που έχουμε πλέον να επικοινωνούμε μεταξύ μας έχει στραφεί εξολοκλήρου στο διαδίκτυο. Τι λέει, όμως, η αγορά του αυτοκινήτου γι΄ αυτό;


Είναι η εποχή tou  #menoumespiti και η digital επικοινωνία έγινε κυρίαρχη. Ο χρόνος που περνάμε μπροστά από τα κινητά, τα tablet και τους υπολογιστές μας έχει αυξηθεί κατακόρυφα, με πρωτοφανή επιτάχυνση. Κι έτσι η επικοινωνία μας γίνεται πια μέσα από τους άσσους και τα μηδενικά της digital εποχής.

Πως βλέπει, όμως, η αγορά του αυτοκινήτου τη στροφή στην digital επικοινωνία; Πόσο σημαντική είναι και με ποιους τρόπους στρέφονται σε αυτήν; Μιλάμε με πολλά, σημαντικά στελέχη της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, που μας δίνουν το δικό τους στίγμα για την σημασία των ψηφιακών μέσων επικοινωνίας, την σχέση που χτίζεται μετάξυ του καταναλωτή και των εταιρείων μέσα από αυτούς τους τρόπους και πολλά ακόμα σημαντικά θέματα...

Αγγελική Τσενέ: Διευθύντρια Marketing της Toyota Hellas
Μιλήσαμε με την κυρία Αγγελική Τσενέ, Διευθύντρια Marketing της Toyota Hellas, για τη σημασία της digital επικοινωνίας, έναντι των έντυπων-παραδοσιακών Μέσων. Δείτε όλα τα ενδιαφέροντα στοιχεία που μας αποκάλυψε, αλλά και πόσο σημαντική θεωρούν στην Toyota την παρουσία του autotriti.gr.

Η κυρία Αγγελική Τσενέ, Διευθύντρια Marketing της Toyota Hellas.
 
ΑΤR: Πόσο σημαντική είναι σήμερα η digital επικοινωνία για εσάς; Τι σας δίνει, που δεν δίνουν τα παραδοσιακά Μέσα;
A.T.:
Καταρχάς, κρίσιμη είναι η ισχυρή digital παρουσία κάθε μάρκας, καθώς το ταξίδι του καταναλωτή ξεκινάει πλέον, όχι από το φυσικό κατάστημα, αλλά από το ψηφιακό μας κατάστημα. Οπότε, προτεραιότητά μας αποτελεί η συνεχής βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη στην κεντρική μας ιστοσελίδα, ώστε να ανταποκριθούμε στις υψηλές απαιτήσεις του, ιδανικά καλύτερα και από όταν μας επισκεφθεί στο κατάστημα, ένα βήμα που πλέον βρίσκεται αργότερα στο «ταξίδι» του. 

Η digital επικοινωνία δε μας δίνει τη δυνατότητα να «συζητάμε» ψηφιακά με τον υποψήφιο πελάτη, υπό τη μορφή ενός funnel. 

Προφανώς, ξεκινάμε από τη φάση awareness, στην οποία και τα παραδοσιακά μέσα είναι δυνατό να συμβάλλουν, ενώ ανάλογα με τους στόχους επικοινωνίας, ορίζεις το σωστό media mix, το οποίο θα επιμείνω λέγοντας ότι είναι αδύναμο χωρίς Digital. 

Όμως, η digital επικοινωνία, με τις πολλές διαφορετικές της μορφές, μας δίνει τη δυνατότητα να συνεχίσουμε τη «συζήτηση» και να του δώσουμε ακόμα περισσότερους λόγους που το προϊόν ή η μάρκα είναι η σωστή επιλογή για αυτόν. Με αυτό τον τρόπο έχουμε περάσει πλέον στην φάση engage, μία φάση η οποία δεν είναι δυνατό να καλυφθεί από τα παραδοσιακά μέσα, τουλάχιστον όχι με τόσες διαφορετικές διαστάσεις και προφανώς με δυνατότητα στόχευσης και επαναστόχευσης.
 
Φυσικά, το funnel θα ολοκληρωθεί με τη φάση convert, οπότε και ο καταναλωτής θα αποφασίσει εάν θα μας δώσει τα στοιχεία του, ώστε η «συζήτηση» να προχωρήσει offline στο κατάστημα, τουλάχιστον μέχρι σήμερα...
 
Καταλήγοντας: ισχυρή digital παρουσία με προσανατολισμό στην εμπειρία του πελάτη και πολυδιάστατη digital επικοινωνία διατρέχοντας το funnel του καταναλωτή.
 
ΑΤR: Πόσο σημαντικό είναι για σας, το ότι υπάρχει στην Ελλάδα ένα ειδικό Μέσο αυτοκινήτου με περισσότερες από 10.000.000 επισκέψεις τον μήνα, στις σελίδες του;
A.T.: Ο καταναλωτής, πριν φθάσει στη μάρκα ή στις μάρκες που θα επιλέξει να μελετήσει περισσότερο, είναι απαραίτητο να λύσει τις απορίες του. Οπότε ένα μέσο, όπως το AutoΤρίτη (autotriti.gr) το οποίο θα του παράσχει με αντικειμενικό τρόπο την ειδική βοήθεια που αναζητά, κατανοείτε ότι συμβάλει καθοριστικά ώστε να προχωρήσει το ψηφιακό του ταξίδι καταρχάς.

Τάσος Αραμπατζής: Marketing Manager της Opel Hellas

Ο κύριος Τάσος Αραμπατζής, Marketing Manager της Opel Hellas.

ΑΤR: Πόσο σημαντική είναι σήμερα η digital επικοινωνία για εσάς;
T.Α.: Είναι πάρα πολύ σημαντική η digital επικοινωνία για εμάς στην Opel. Θεωρούμε ότι είναι ο τρόπος επικοινωνίας με το υποψήφιο αγοραστικό κοινό του μέλλοντος. Σου δίνει πάρα πολλά πλεονεκτήματα, έναντι της μέχρι τώρα πιο συμβατικής επικοινωνιακής επαφής με τον κόσμο, με την έννοια ότι μπορεί να είσαι πολύ πιο άμεσος, μπορείς να προσφέρεις πολλά περισσότερα μέσα, σε σχέση με μια απλή οπτική παράσταση. Μπορείς δηλαδή να έχεις βιντεάκια, να έχει GIFs, να έχεις ήχο… Είναι σαν να βλέπει ο άλλος ταυτόχρονα τηλεόραση και να διαβάζει κάτι παράλληλα. Επίσης δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να κάνει διάδραση, να επισκεφτεί τις σελίδες σου και να πάρει θέση κάπου, να γράψει ένα σχόλιο –όταν πρόκειται για social media-, να κάνει μια υποβολή ερωτήματος, μια φόρμα προσφοράς, δηλαδή όλα αυτά που η σύγχρονη συνδεσιμότητα προσφέρει στις κοινωνίες σήμερα.      
 
ΑΤR: Τι σας δίνει η digital επικοινωνία, που δεν δίνουν τα παραδοσιακά Μέσα;
Τ.Α.: ΤΑ παραδοσιακά μέσα είναι άλλου τύπου. Δηλαδή διαβάζει κάποιος ένα περιοδικό στον ελεύθερο χρόνο του με μεγαλύτερη άνεση για πράγματα ίσως που θέλουν περισσότερη σκέψη, περισσότερο χρόνο να σκεφτεί, σου δίνει δηλαδή ένα έναυσμα, ένα ερέθισμα για να σκεφτείς κάτι παραπάνω. Ενώ με τα ψηφιακά μέσα μπορείς να είσαι πολύ πιο άμεσος. Βγαίνει δηλαδή μια πάρα πολύ καλή προσφορά, βγαίνει ένα νέο μοντέλο και το επικοινωνείς άμεσα. Λόγω και της πάρα πολύ μεγάλης διείσδυσης στην κοινωνία, μπορείς πάρα πολύ γρήγορα να προσέγγισεiς το εν δυνάμει αγοραστικό κοινό.  
 
ΑΤR: Πόσο σημαντικό είναι για σας, το ότι υπάρχει στην Ελλάδα ένα ειδικό Μέσο αυτοκινήτου με περισσότερες από 10.000.000 επισκέψεις τον μήνα, στις σελίδες του;
Τ.Α.: Νομίζω ότι είναι πιο σημαντικό και από το ίδιο το Mέσο καταρχάς. Δείχνει ότι έχει κάνει μια πάρα πολύ καλή δουλειά και έχει καταφέρει να προσελκύσει παρά πολλούς επισκέπτες στις σελίδες του για να ενημερωθούν. Άρα λοιπόν αυτό είναι ένα πάρα πολύ κάλο σημάδι για το Mέσο, γεγονός που εμείς το αξιοποιούμε εμπορικά και διαφημιστικά, διότι και εμείς διαφημιζόμενοι σε αυτό το Mέσο, θα έχουμε πάρα πολύ μεγάλη έκθεση στο κοινό, το οποίο μας ενδιαφέρει. Βέβαια όταν έχεις ένα πάρα πολύ μεγάλο κοινό, θέλει και μια προσοχή στον τρόπο διαχείρισης του κοινού απο εμάς και πως θα κάνουμε την επιλογή και να στοχεύσουμε καλύτερα σε όλο αυτό το κοινό το οποίο επισκέπτεται αυτές τις σελίδες.

Πέτρη Λογαρά: Operations Manager της Ford Motors Ελλάς

Η κυρία Πέτρη Λογαρά, Operations Manager της Ford Motors Ελλάς.
 
ΑΤR: Πόσο σημαντική είναι σήμερα η digital επικοινωνία για εσάς;
Π.Λ.: Σήμερα όλοι είναι online, οπότε η digital επικοινωνία αποτελεί απαραίτητο και αναπόσπαστο μέρος της επικοινωνίας μας για την ανάπτυξη και την αξιοπιστία της μάρκας. Βοηθά να μένει μια εταιρεία μπροστά από τάσεις, όπως νέες τεχνολογίες, αλλά και από την αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών, η οποία τελευταία αλλάζει με μια εκπληκτική συχνότητα.
  
ΑΤR: Τι σας δίνει η digital επικοινωνία, που δεν δίνουν τα παραδοσιακά Μέσα;
Π.Λ.: Το διαδίκτυο παίζει κυρίαρχο ρόλο στην μετάδοση της πληροφορίας, η οποία γίνεται γρήγορα, στοχευμένα και οικονομικότερα σε σχέση με τα παραδοσιακά μέσα. Επίσης με την digital επικοινωνία έχουμε αξιόπιστα εργαλεία μέτρησης για την ανάλυση δεδομένων βάσει δεικτών όπου μπορούμε να ενημερωνόμαστε για τη συμπεριφορά του καταναλωτή, τι τον ενδιαφέρει αλλά και να βλέπουμε και την αποτελεσματικότητα της ιστοσελίδας μας.  
 
ΑΤR: Πόσο σημαντικό είναι για σας, το ότι υπάρχει στην Ελλάδα ένα ειδικό Μέσο αυτοκινήτου με περισσότερες από 10.000.000 επισκέψεις τον μήνα, στις σελίδες του;
Π.Λ.: Πρωταρχικός στόχος της digital επικοινωνίας είναι η επιτυχία αυτής σε σχέση με τους βασικούς δείκτες απόδοσης (Key Performance Indicators KPIs), όπως τον αριθμό μοναδικών επισκεπτών, μέσο χρόνο παραμονής στην ιστοσελίδα και φυσικά ο αριθμός των επισκέψεων, νέος και επαναλαμβανόμενος. Όσο πιο ποιοτικά είναι τα KPI τόσο πιο αποτελεσματική είναι και η επικοινωνία μας.

Βασίλης Χαλκιάς: Head of Digital της Peugeot

Ο κύριος Βασίλης Χαλκιάς, Head of Digital της Peugeot.
 
ATR: Πόσο σημαντική είναι σήμερα η digital επικοινωνία για σένα;
Β.Χ.: Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, ότι ο κόσμος μετατοπίζεται ταχύτατα από την αναλογική στην ψηφιακή εποχή. Όλοι μας πλέον καταναλώνουμε περισσότερο ψηφιακό περιεχόμενο σε καθημερινή βάση και βρισκόμαστε «εκτεθειμένοι» μπροστά σε χιλιάδες πληροφορίες και μηνύματα. Η digital επικοινωνία είναι πολύ σημαντική, αλλά προϋποθέτει την ύπαρξη ξεκάθαρων στόχων και σεβασμό στον καταναλωτή ώστε να μην είναι ενοχλητική.

«Χωρίς ξεκάθαρους στόχους, πλάνο και σωστό execution, κάθε digital επικοινωνία μπορεί να μετατραπεί πολύ εύκολα σε ένα πυροτέχνημα.»

ATR: Τι προσφέρει το digital marketing σε σχέση με τα υπόλοιπα «παραδοσιακά μέσα»;
Β.Χ.:Μια digital επικοινωνία μέσω μιας καμπάνιας email marketing ή programmatic για παράδειγμα, μπορεί να μεταδώσει ένα μήνυμα στους καταναλωτές ταχύτερα, αποδοτικότερα και πιο στοχευμένα. Επίσης είναι μετρήσιμη και οικονομικότερη σε σύγκριση με τα υπόλοιπα μέσα. Τα περισσότερα παραδοσιακά μέσα δεν διαθέτουν αυτή την ευελιξία..
«Είναι πολύ σημαντικό στις ημέρες μας να ξέρεις σε ποιον, πότε και πως το επικοινωνείς.»

ATR: Πόσο σημαντικό είναι για σας, το ότι υπάρχει στην Ελλάδα ένα ειδικό Μέσο αυτοκινήτου με περισσότερες από 10.000.000 επισκέψεις τον μήνα, στις σελίδες του;
Β.Χ.: Είναι σημαντικό στον κλάδο μας να υπάρχουν μέσα του ειδικού τύπου τα οποία έχουν σαν στόχο την μεγαλύτερη και πιο στοχευμένη επικοινωνιακή εμβέλεια. Όσο επιτυγχάνονται αυτοί οι στόχοι από ένα ειδικό μέσο αυξάνεται παράλληλα και το ενδιαφέρον στην αγορά νέων αυτοκινήτων, μετατρέποντας αυτό το ενδιαφέρον σε αύξηση των φυσικών διελεύσεων στις εκθέσεις μας.

SPRING CHECK MERCEDES
skoda