To Kia EV6 LR έκανε 37 χιλιόμετρα για κάθε 10% ταξιδεύοντας από Αθήνα για Θεσ/κη με 120 χλμ./ώρα.
Το Αθήνα-Λάρισα πίσω από το τιμόνι του EV6 δεν μας προβλημάτισε καθόλου γιατί δεν ήταν η πρώτη φορά άλλωστε που κάναμε ένα μακρινό ταξίδι με το μοντέλο της Kia. Πριν 1,5 χρόνο είχαμε κάνει μαζί του 2.800 χιλιόμετρα μέσα σε 5 μέρες και διασχίζοντας 3 χώρες (διαβάστε εδώ το οδοιπορικό μας Αθήνα - Βελιγράδι- Αθήνα για το Final 4), άρα τώρα αυτό -όπως καταλαβαίνετε- μας φάνηκε… παιχνιδάκι.
Η ταχύτητα φόρτισης είναι το σημείο κλειδί στο Kia EV6 και χάρη σε αυτή το μοντέλο φορτίζει γρηγορότερα από όσο θα χρειαστεί να πας στο WC των ΣΕΑ και να επιστρέψεις.
Το Kia EV6 στην έκδοση Long Range διαθέτει μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 74 kWh (διαβάστε την αναλυτική δοκιμή), όμως το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα και αυτό που κάνει την διαφορά του με ό,τι άλλο ηλεκτρικό της κατηγορίας του κυκλοφορεί είναι η δυνατότητα πολύ γρήγορης φόρτισης. Χάρη στην πλατφόρμα E-GMP (εδώ περισσότερα για αναλυτικά στοιχεία και high-lights) η έκδοση αυτή φορτίζει με ταχύτητα έως 240 kWh που σημαίνει ότι σε ένα τέταρτο έχει φορτίσει στο 80% και έχει άλλα 300 χιλιόμετρα να διανύσει.
Ταξιδεύοντας με 120 χλμ./ώρα και με τον κλιματισμό στους 22ο Κελσίου το Kia EV6 LR κάνει 37 χιλιόμετρα για κάθε 10% της μπαταρίας του όπως έδειξε το τεστ αυτονομίας μας. Έτσι, στο 20% είχε διανύσει 297 χλμ., ενώ στους 300άρηδες ταχυφορτιστές της Λάρισας έφτασε με 14%. Όπως καταλαβαίνετε, μαζί με το Hyundai Ioniq 6 ήταν τα μοντέλα που φόρτισαν γρηγορότερα.
Πως είναι στο ταξίδι το Kia EV6
Πριν πούμε για το ταξίδι, οφείλουμε να πούμε πως από πλευράς εμφάνισης το EV6 ήταν το μοντέλο που «ψηφίστηκε» από τους περαστικούς πελάτες του ΙΚΕΑ ως το πιο εντυπωσιακό σε εμφάνιση. Από εκεί και πέρα, έχουμε να καταθέσουμε πώς στο ταξίδι είναι άνετο τόσο χάρη στην καλή ποιότητα κύλισης όσο και για την καλή του ηχομόνωση (65 db στα 120 χλμ./ώρα). Από εκεί και πέρα μας άρεσε ο τρόπος που δουλεύει το adaptive cruise control γιατί δεν φρενάρει με το που ανιχνςεύει ένα μπροστινό αυτοκίνητο, αλλά κρατά την ταχύτητα εφόσον ανάψεις το αριστερό φλας για να προσπεράσεις. Μπορεί αυτό να σας ακούγεται πολύ τεχνικό, όμως δείχνει πόσο το έχουν ψάξει οι άνθρωποι της Kia και μας άρεσε γιατί δεν χαλούσε την ροή της ταχύτητας και του ταξιδιού. Τέλος, να κλείσουμε με τα καλά του φώτα όσον αφορά την νυκτερινή μας επιστροφή, αλλά και το σύστημα των καμερών στους καθρέπτες που βλέπουν και στα τυφλά σημεία.
Kia EV6 Long Range RWD
Ισχύς
229 PS
Μέγεθος μπαταρίας (ονομαστικό/ωφέλιμο)*
77,4/74 kWh
Μέγιστη ταχύτητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή
240 kW
Χρόνος φόρτισης
10-80% σε 18 λεπτά
Μέση αυτονομία για κάθε 10% της μπαταρίας
37,1 χλμ.
Μπαταρία (%)
Διανυθέντα χιλιόμετρα
Μέση Κατανάλωση (kWh)
Ένδειξη αυτονομίας οχήματος
100
-
-
376
90
43,4
19,1
321
80
87,8
18,8
286
70
125
19,3
255
60
165,1
19,2
231
50
196,4
19,8
178
40
231
20,3
133
30
266,9
20,2
100
20
297
20,4
66
Αυτονομία στο ταξίδι (120 χλμ./ώρα)
371 χλμ.
*Ονομαστική χωρητικότητα είναι το συνολικό μέγεθος της μπαταρίας, όμως στην πράξη το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μικρότερο μέρος (ωφέλιμη) για να μην υπάρχει φθορά στο χρόνο. Καλό για την ζωής της μπαταρίας είναι να υπάρχει διαφορά μεταξύ ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας.