To Enyaq είναι ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρικό που διαθέτει χώρους, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και αυτήν την περίοδο διατίθεται με ανταγωνιστική τιμή.
Με πολύ καλές εντυπώσεις ολοκλήρωσε το Mega Test αυτονομίας το Skoda Enyaq, το πρώτο μοντέλο των Τσέχων που εξελίχθηκε αποκλειστικά ως ηλεκτρικό. Έφτασε στον 300άρη DC φορτιστή της Λάρισας με 18%.
Το πόσο επηρεάζει η αεροδυναμική την κατανάλωση στο ταξίδι φαίνεται περίτρανα στην περίπτωση του Enyaq, γιατί με καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή έβγαλε παραπάνω χιλιόμετρα από το ID.4 με τα ίδια specs.
Ας τα πάρουμε, όμως από την αρχή. Το Skoda Enyaq είναι ένα μεσαίο ευρύχωρο SUV που σκοράρει ψηλά στην αξιολόγησή μας, μπορεί όμως να σε πάει μακριά σε ένα ταξίδι; Όπως έδειξε στο πεδίο των μετρήσεων, ναι, το Skoda Enyaq μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητα «κανονικού» αυτοκινήτου. Και μάλιστα, μιλάμε για την έκδοση iV 80 των 204 ίππων, η οποία πλέον αντικαθιστάται από την iV 85 που έχει σύμφωνα με τη Skoda πιο αποδοτικό κινητήρα και σε κατανάλωση και σε ιπποδύναμη (286 PS).
Μέχρι βέβαια να περάσει και η συγκεκριμένη έκδοση στα χέρια του AutoΤρίτη Test Center, επιστρέφουμε στο Enyaq iV 80 (ΕΔΩ η σχετική δοκιμή) που στο σημείο συνάντησης στα ΙΚΕΑ της Λάρισας έφτασε με ποσοστό μπαταρίας στο 18%. Στην πράξη λοιπόν η πραγματική του αυτονομία αρκεί για ένα άνετο ταξίδι ως το θεσσαλικό κάμπο, και μέχρι τη Θεσσαλονίκη με μία ενδιάμεση (ταχυ)φόρτιση την οποία θα πρέπει να προγραμματίσεις. Σε επίπεδο μετρήσεων - αποτελεσμάτων, το Skoda Enyaq είχε μία αρκετά καλή μέση κατανάλωση (18,9 kWh/100 χλμ.).
Πώς είναι στο ταξίδι το Skoda Enyaq
Το Enyaq έχει super ηχομόνωση σε υψηλές ταχύτητες, καταγράφοντας την κορυφαία μέτρηση στα 120 χλμ./ώρα από τα 8 μοντέλα του Mega Test μας (μόλις 64,2 dB στα 120 χλμ./ώρα), συστατικό στοιχείο απαραίτητο για ένα άνετο και ξεκούραστο ταξίδι. Από εκεί και πέρα, η παρουσία πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων βάζει κι αυτή το... λιθαράκι της και ολοκληρώνει την εξαιρετική αίσθηση σταθερότητας που βιώσαμε καθ' όλη τη διάρκεια της δοκιμασίας. Τέλος, το adaptive cruise control δουλεύει καλά, δεν έχει πολλά επίπεδα ανάκτησης ενέργειας αν και το «Β» καλύπτει τις απαιτήσεις στον αυτοκινητόδρομο όπου δεν πρέπει να φρενάρεις, αλλά να ρολάρεις.
Skoda Enyaq iV 80
Ισχύς
204 PS
Μέγεθος μπαταρίας (ονομαστικό/ωφέλιμο)*
82/77 kWh
Μέγιστη ταχύτητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή
135 kW
Χρόνος φόρτισης
10-80% σε 25 λεπτά
Μέση αυτονομία για κάθε 10% της μπαταρίας
38,9 χλμ.
Μπαταρία (%)
Διανυθέντα χιλιόμετρα (χλμ.)
Μέση Κατανάλωση Trip (kWh)
Ένδειξη αυτονομίας οχήματος
100
-
-
443
90
42
18,2
399
80
83
18,7
357
70
123
18,9
316
60
163
18,8
266
50
204
19
210
40
233
19,4
165
30
270
19,3
121
20
311
18,9
89
Αυτονομία στο ταξίδι (120 χλμ./ώρα)
389 χλμ.
*Ονομαστική χωρητικότητα είναι το συνολικό μέγεθος της μπαταρίας, όμως στην πράξη το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μικρότερο μέρος (ωφέλιμη) για να μην υπάρχει φθορά στο χρόνο. Καλό για την ζωής της μπαταρίας είναι να υπάρχει διαφορά μεταξύ ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας.