ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Tesla Model Y LR: Τερμάτισε με 20% υπόλοιπο

332.544 Επισκέψεις στο άρθρο (14/3/2024)
Καλή η διαχείριση της ενέργειας σύμφωνα με το trip computer για το μοντέλο το Tesla. Στην πράξη έφτασε στα ΙΚΕΑ Λάρισας με 20%.
3 Φωτογραφίες »

Καλή η διαχείριση της ενέργειας σύμφωνα με το trip computer για το μοντέλο το Tesla. Στην πράξη έφτασε στα ΙΚΕΑ Λάρισας με 20%.

Οι 75 KWh (από τις 78,1 συνολικά της ονομαστικής χωρητικότητας) της μπαταρίας που έχει η Long Range έκδοση του Tesla Model Y με τα 514 άλογα (διαβάστε εδώ την δοκιμή) χρειάζεται περίπου 25% μπαταρία για να διανύσει 100 χλμ. με τους ρυθμούς που ορίσαμε. Ή για να το θέσουμε διαφορετικά με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα για κάθε 10% μπαταρίας το αμερικανικό μοντέλο βγάζει 40 χλμ.. Οπότε για το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σίγουρα θα χρειαστείτε μία στάση, είτε στους supercharger της Tesla στην περιοχή της Λάρισας (250 kWh) ή σε κάποιον άλλον του οδικού δικτύου. Ο χρόνος φόρτισης δε, θα είναι ικανοποιητικός, αφού -σύμφωνα με την Tesla- για το 10-80 % χρειάζονται 27 λεπτά, άρα σε μισή ώρα αυξήσετε την αυτονομίας κατά περίπου 250+  χιλιομέτρα.


Το Tesla Model Y LR διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο πίσω είναι ασύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη και ο μπροστά ασύγχρονος. Η συνολική ιπποδύναμη φτάνει τα 514 άλογα.
3 Φωτογραφίες »

Το Tesla Model Y LR διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο πίσω είναι ασύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη και ο μπροστά ασύγχρονος. Η συνολική ιπποδύναμη φτάνει τα 514 άλογα.

Πως είναι στο ταξίδι το Tesla Model Y

Το κινητήριο σύνολο του τετρακίνητου Model Y Long Range που είχαμε στη διάθεσή μας, αποτελείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ (το πίσω είναι ασύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη και το μπροστά ασύγχρονο, δείτε εδώ τη διαφορά και όλους τους τύπους ηλεκτροκινητήρων που υπάρχουν), έκαστο τοποθετημένο σε εμπρός και πίσω άξονα, τα οποία αντλούν ενέργεια από τις μπαταρίες ωφέλιμης χωρητικότητας 75 kWh που απλώνονται σε σχεδόν όλο το πάτωμα. Το εν λόγω σύνολο χαρίζει καλές επιδόσεις στο βάρους 2 τόνων crossover, με την τελική ταχύτητα να ορίζεται στα 217 χλμ./ώρα. Αντικειμενικά, πρόκειται για μια μεγάλη μέγιστη ταχύτητα για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ωστόσο να πούμε -και αυτό ισχύει για όλα τα ηλεκτρικά- ότι όταν ανεβάζεις ταχύτητα η κατανάλωση αυξάνεται γεωμετρικά και η αυτονομία πέφτει ραγδαία. Για παράδειγμα, με 140 χλμ./ώρα η κατανάλωση αυξάνεται 20-25%.
Κατά τα άλλα, στο ταξίδι δεν μπορούμε να πούμε ότι μας προξένησε κάτι εντυπωσιασμό ή απογοήτευση, αν και ελέω απουσίας θορύβου λόγω ηλεκτροκινητήρων, γίνονται αισθητοί κάποιοι άλλοι ήχοι από το έδαφος και τον αέρα, χωρίς ωστόσο να γίνονται ενοχλητικοί. Σε γενικές γραμμές το ταξίδι με ένα ηλεκτρικό είναι ευχάριστο

 
Tesla Model Y LR
Ισχύς 514 PS
Μέγεθος μπαταρίας (ονομαστικό/ωφέλιμο)* 78,1/75 kWh
Μέγιστη ταχύτητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή  250 kW
Χρόνος φόρτισης ΔΑ
Μέση αυτονομία για κάθε 10% της μπαταρίας 40,5 χλμ.
 
Μπαταρία (%) Διανυθέντα χιλιόμετρα Μέση Κατανάλωση (kWh) Ένδειξη αυτονομίας οχήματος
100 - - 523
90 43 17,6 380
80 83 17,5 339
70 142 17,8 298
60 170 17,4 260
50 214 17,5 220
40 250 17,5 181
30 287 17,9 142
20 324 17,9 107
Αυτονομία στο ταξίδι (120 χλμ./ώρα) 405 χλμ.
*Ονομαστική χωρητικότητα είναι το συνολικό μέγεθος της μπαταρίας, όμως στην πράξη το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μικρότερο μέρος (ωφέλιμη) για να μην υπάρχει φθορά στο χρόνο. Καλό για την ζωής της μπαταρίας είναι να υπάρχει διαφορά μεταξύ ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας.

Σελίδα 1Mega Test αυτονομίας ηλεκτρικών: Πόσα χιλιόμετρα βγάζουν στο ταξίδι;
Σελίδα 2Σημαντικό! Ονομαστική Vs ωφέλιμη χωρητικότητα μπαταρίας
Σελίδα 3Συμπεράσματα: Τι πρέπει να ξέρω για το ταξίδι στην εθνική με 120;
Σελίδα 4Ford Mustang Mach-E: Έκανε 325 χλμ. & είχε «κάβα» άλλα 80
Σελίδα 5Hyundai Ioniq 6: «Έσκιζε» τον αέρα - 313 χλμ. με το 80%
Σελίδα 6Kia EV6 LR: 320 χλμ. με υπόλοιπο 16%
Σελίδα 7Mercedes EQA: Μικρή μπαταρία, μεγάλη αυτονομία
Σελίδα 8MG 4 77kW: Value for money ηλεκτρικό
Σελίδα 9Skoda Enyaq: Φτάνεις Λάρισα με 18%
Σελίδα 10Tesla Model Y LR: Τερμάτισε με 20% υπόλοιπο
Σελίδα 11Volkswagen ID.4 Pro: Στο Βελεστίνο με 20%
Σελίδα 12Πώς επηρεάζει η αεροδυναμική σχεδίαση την κατανάλωση;
Σελίδα 13Video με την εξέλιξη της δοκιμής
Σελίδα 14Πάνω από 2.000 shares – likes & Σχόλια! Διαβάστε τι λέει το κοινό για τα Ηλεκτρικά
Autotriti.gr
PEUGEOT