ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Γιατί η VW δεν θέλει να αλλάξει το σχέδιο του Golf;
Διαβάστηκε από 1540 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/9/2012
Τα περί «σχεδιαστικής ατολμίας» ή έλλειψης έμπνευσης είναι μάλλον χαζά όταν μιλάει κανείς για το κορυφαίο μοντέλο μίας πρωτοκλασάτης εταιρίας. Τι είναι όμως αυτό που κάνει τη VW να διατηρεί την ίδια σχεδιαστική λογική στο Golf;
Μπορεί κανείς να πει πως η VW δεν τολμά να κάνει το σχεδιαστικό βήμα και να αλλάξει το Golf; Νομίζει κανείς ότι ολόκληρος κολοσσός δεν έχει κανέναν ικανό σχεδιαστή να σχεδιάσει κάτι απολύτως ξεχωριστό; Αυτό, φυσικά, δεν ισχύει.. Πόσο μάλλον, όταν επί κεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος είναι ο Walter Da Silva, το ταλέντο του οποίου δεν επιδέχεται αμφισβήτηση. Μήπως λοιπόν η VW θέλει το Golf πάντα να θυμίζει σε όλους τι είναι και γι αυτό δεν το αλλάζει; 

Το Golf που περιμένουμε να λανσαριστεί  *0 δεν έχει καμία σχέση με το Golf που αντικαθιστά. Απολύτως καμία. Δεν είναι ούτε «εκτενές» facelift, ούτε εξέλιξη, ούτε βελτίωση του μοντέλου που τελειώνει. Είναι ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο με καινούργια πλατφόρμα, μηχανικά  μέρη, κινητήρες, κιβώτια, αναρτήσεις και εσωτερικό.

Απλά μοιάζει πολύ με την τρέχουσα γενιά. Είναι όμως αυτό αποτέλεσμα αδυναμίας της VW στο να σχεδιάσει ένα νέο μικρομεσαίο; Λίγο περίεργο δε θα ήταν μια εταιρεία του μεγέθους της VW να μην μπορεί να σχεδιάσει κάτι διαφορετικό;

Το ερώτημα λοιπόν  δεν είναι αν μπορεί, αλλά γιατί δεν θέλει. Γιατί λοιπόν δε θέλει η VW να κάνει ριζοσπαστικές αλλαγές από γενιά σε γενιά του Golf, όπως κάνει περίπου ο ανταγωνισμός;  

Η απάντηση του επικεφαλής σχεδιαστή της μάρκας, Walter Da Silva,είναι ενδεικτική. Απλά η VW θέλει το Golf να είναι σημείο αναφοράς. Δεν είναι η πρώτη μάρκα που το κάνει. Έχει δει κανείς σπουδαίες αλλαγές, για παράδειγμα στο Jeep Wrangler τα τελευταία 30 χρόνια; Γιατί εκεί δεν υπάρχει παράπονο; 

Και υπάρχουν προϊόντα εκτός αυτοκινητοβιομηχανίας που ακολουθούν αυτή τη στρατηγική, με κλασσικότερη περίπτωση αυτή των ρολογιών της Rolex. Ο κόσμος ξέρει πως είναι, περιμένει λοιπόν να πάρει αυτό που ξέρει και να απολαύσει την τελειότητα για την οποία είναι γνωστά. Το ίδιο κάνει και η VW με το Golf.

Αν μάλιστα θέλει κανείς να δει τις λεπτομέρειες του νέου Golf, θα προσέξει μία αισθητή διαφορά μεταξύ της νέας γενιάς και των προηγούμενων: η καμπίνα έχει πάει προς τα πίσω, αφήνοντας ένα πιο μακρύ καπό εμπρός. Η όλη αισθητική ακολουθεί τη λογική της Σειράς 1 της BMW  και της νέας Mercedes A-Class, αυτοκίνητα που είναι, ή θέλουν να μοιάζουν πισωκίνητα και άρα premium. Μία μόδα που το Golf θα καθιερώσει στη μικρομεσαία αγορά τα επόμενα χρόνια, θα «κάνει σχολή» δηλαδή, παρά την «άτολμη» σχεδίασή του.

Εσείς λοιπόν το βλέπετε ακόμη σαν «δυσκολία» από πλευράς VW στο να αλλάξει το Golf σχεδιαστικά; Ή νοιώθετε πως είναι μια στρατηγική που τελικά ωφελεί το μοντέλο; Και τελικά εσείς προτιμάτε ένα Golf που αλλάζει από γενιά σε γενιά ακολουθώντας τη μόδα, ή ένα σημείο αναφοράς που παραμένει σταθερό στο πέρασμα του χρόνου; Τι λέτε;
»Σχολιάστε την είδηση

Tags: NONPAPER

περισσότερα νέα & άρθρα »
NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πώς θα είναι ένα ηλεκτρικό σε 18 χρόνια; Μάλλον καλύτερο από ένα βενζίνης!

Γιατί τώρα είναι η καλύτερη στιγμή για να αγοράσεις ένα γνήσιο Audi TT;

Εσύ «ακούς» το αμάξι σου όταν λέει να αλλάξεις ταχύτητα για οικονομία;

Πώς λογισμικά-οθόνες δεν κέρδισαν ούτε αρχάριους ούτε hi-tech τύπους;

Εκνευρίζουν τους οδηγούς οι ποδηλάτες; Ίσως! Μα πρέπει να τους σέβονται

Ηλεκτρικό πορτ μπαγκάζ: Ευκολία ή απλά. φιγούρα;

Τα ηλεκτρικά θα δουλεύουν με κινητήρες βενζίνης. Πώς;

Ζημιά; Πας ψάχνοντας ή έχεις διαγνωστικό OBD & τη βρίσκεις μόνος σου;

Έχεις αμάξι με πολλά χλμ. και κάνεις μόνο τα σέρβις; Θέλει παραπάνω!

Αφού φτιάχνουν Flyover στη Θεσσαλονίκη, γιατί όχι και στον Κηφισό;