To Spark, το νέο μικρό μοντέλο της Chevrolet, «σπινθηροβολεί», κερδίζοντας
με το «καλημέρα» τις εντυπώσεις, χάρη στον trendy χαρακτήρα που έχει,
στο σχεδιαστικό μπρίο που βγάζει αλλά και στις μοντέρνες ιδέες που υιοθετεί.
Σχεδιαστικά, το νέο Chevrolet Spark κερδίζει αμέσως τις θετικές εντυπώσεις
Αν όλα ξεκινούν από μία σπίθα, τότε η Chevrolet διάλεξε το καλύτερο όνομα για το νέο της μικρό αυτοκίνητο. Το «Spark» (=σπίθα), εκτός από εκφραστής των νέων μοντέρνων σχεδιαστικών προθέσεων της Chevrolet, είναι και ο εκπρόσωπος της νέας παγκόσμιας στρατηγικής της μάρκας. Έτσι το Spark θα πωλείται, εκτός από την Ευρώπη, τόσο στις ΗΠΑ -από το 2011- όσο και σε αγορές όπως η Ινδία, με στόχο μάλλον να γίνει ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο για την αμερικάνικη φίρμα, που φέρει το όνομα του ιδρυτή της Louis Chevrolet. Είναι προφανές πως το Spark σχεδιάστηκε για να ξεχωρίζει, γυρνώντας την πλάτη στα πλαδαρά και χωρίς έμπνευση σχήματα. Όπως δηλώνει ο Kim Taewan, επικεφαλής σχεδίασης του Spark: «Αντί να είναι ένα σχετικά συνηθισμένο χαριτωμένο μοντέλο, θέλαμε το Spark να είναι λίγο πιο επιθετικό, ζωηρό και έτοιμο για… εφόρμηση». Οι εικόνες τον δικαιώνουν. Αιχμηρές γραμμές, δυναμική μάσκα, έντονα ανάγλυφο καπό, εντυπωσιακά μπροστά φώτα, μυώδεις θόλοι τροχών, κρυμμένες χειρολαβές πίσω θυρών, που κάνουν το πεντάθυρο αμάξωμα να δείχνει τρίθυρο, και πίσω μέρος ιδιαίτερα κομψό, εξασφαλίζουν στο Spark προσωπικότητα και έντονο σχεδιαστικό χαρακτήρα. Και αυτό -αν μη τι άλλο- είναι καλοδεχούμενο!
Μίνι φρούριο Το νέο μίνι της Chevrolet έχει συμπαγείς διαστάσεις: με μήκος μόλις 3.640 χλστ. και πλάτος 1.597 χλστ., δε φαίνεται να έχει πρόβλημα ευελιξίας και παρκαρίσματος, ειδικά από τη στιγμή που ο κύκλος στροφής του φτάνει στα 9,9 μέτρα. Το ότι θα είναι μικρό, δε σημαίνει πως το Spark θα συμβιβάζεται σε θέματα ασφάλειας. Το Spark θα είναι διαθέσιμο με Ηλεκτρονικό Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας - Electronic Stability Control, ηλεκτρονικό έλεγχο πέδησης και ελκτικής πρόσφυσης.
Σχεδόν το 60% της δομής του αυτοκινήτου αποτελείται από προηγμένους τύπους ατσαλιού, με διάφορα επίπεδα ακαμψίας και ενσωματωμένες ζώνες παραμόρφωσης για την απόσβεση των δυνάμεων κρούσης. Τα υψηλά επίπεδα προστασίας επιβατών αυξάνονται με στάνταρ αερόσακους οδηγού-συνοδηγού, πλευρικούς και τύπου κουρτίνας, προεντατήρες ζωνών ασφαλείας και σύστημα αποσπώμενων πεντάλ, που αποσυνδέει τη βάση των πεντάλ σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, περιορίζοντας τον κίνδυνο τραυματισμού των κάτω άκρων του οδηγού.
Το Spark θα βρίσκεται στις εκθέσεις της Chevrolet έτοιμο προς πώληση στις αρχές του νέου έτους και, όπως όλα δείχνουν, ο Wayne Brannon, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Chevrolet Europe, έχει κάθε λόγο να… τρίβει τα χέρια του από ικανοποίηση, αφού θα δει τις πωλήσεις της φίρμας να πηγαίνουν ακόμα καλύτερα! Αξίζει να σημειωθεί πως η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του Chevrolet Spark στους εκπροσώπους του ειδικού Τύπου θα γίνει εδώ στην Ελλάδα στα τέλη του Νοέμβρη.
Από το Beat στις εκθέσεις
Το Spark έχει τις ρίζες του στο πρωτότυπο Beat, το οποίο μαζί με τα Groove και Trax αποτέλεσαν μια τριάδα μίνι πρωτότυπων της Chevrolet, που περιόδευσαν στα διεθνή Σαλόνια Αυτοκινήτου το 2007. Μάλιστα η μεγαλύτερη φίρμα του ομίλου GM πραγματοποίησε ψηφοφορία μέσω internet για την ανάδειξη του δημοφιλέστερου. Περισσότεροι από 1.900.000 ψηφοφόροι-χρήστες internet δήλωσαν, πως το Beat ήταν το πρωτότυπο της προτίμησής τους και φυσικά ο πρόγονος του Spartk επικράτησε. Και τα τρία πρωτότυπα είχαν σχεδιαστεί στο κέντρο σχεδίασης Ίντσεον στη Νότια Κορέα, ένα από τα 11 κέντρα παγκόσμιας σχεδίασης της GM. Το Spark, όπως είναι ηλίου φαεινότερο, έχει διατηρήσει τα περισσότερα στοιχεία εξωτερικής σχεδίασης του Beat…
Moντέρνος σχεδιασμός, πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, hi tech αίσθηση και προσεγμένο φινίρισμα αποτελούν τα διαπιστευτήρια του εσωτερικού κόσμου του Spark
Εσωτερικό Η σχεδίαση στο εσωτερικό του Spark είναι στο ίδιο, μοντέρνο μήκος κύματος με το αμάξωμα. Αν μη τι άλλο, το μάτι πέφτει κατ’ ευθείαν στον πίνακα οργάνων, που βρίσκεται στην κορυφή της κολόνας του τιμονιού. Το αναλογικό ταχύμετρο υποστηρίζεται από ένα ψηφιακό στροφόμετρο, κάτι που θυμίζει σπορ μοτοσικλέτα και όλα τα όργανα φωτίζονται σε μπλε απόχρωση. H σχεδίαση είναι ευχάριστη και ο νεανικός χαρακτήρας ενισχύεται από τη μεταφορά του εξωτερικού χρώματος στο κάτω τμήμα του ταμπλό και στα πάνελ των θυρών. Τα υλικά και το φινίρισμα δείχνουν ποιοτικά, ενώ στη Chevrolet υποστηρίζουν πως έχουν βελτιστοποιήσει τη συναρμογή και την ηχομόνωση. Η ύπαρξη ψηφιακού κλιματισμού ενισχύει τη hi tech αίσθηση.
Από την ανάλυση των πρώτων στοιχείων γίνεται εμφανής η πρόθεση των σχεδιαστών για τονισμένη πρακτικότητα. Υπάρχει ένα ντουλάπι μεγάλων διαστάσεων, θήκες στις πλάτες των καθισμάτων, κατάλληλες για βιβλία, χάρτες ή laptop, θήκες στις πόρτες και στις δύο πλευρές, με πρόβλεψη για στάνταρ μπουκάλια 1,5 λτ. και στοιχεία όπως μία ηλεκτρική πρίζα στο κάτω τμήμα του ταμπλό. Η κεντρική κονσόλα ενσωματώνει ένα θάλαμο για τη μεταφορά μικρότερων αντικειμένων (όπως π.χ. κινητό τηλέφωνο), ενώ υπάρχει διπλή ποτηροθήκη δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων.
Η ενημέρωση/ψυχαγωγία μέσα στο αυτοκίνητο είναι ένα απαραίτητο στοιχείο για πολλούς και οι αγοραστές του Spark μπορούν να απολαύσουν τα αγαπημένα τους κομμάτια στο ραδιόφωνο, αλλά ακόμα και CD, ΜΡ3 ή να συνδέσουν τα φορητά τους συστήματα μέσω USB ή Aux-in.
Χώροι
Το Chevrolet Spark συνδυάζει το περιορισμένο μήκος (3.640 χλστ.) με την τοποθέτηση των τροχών στις άκρες του αμαξώματος και το αυξημένο μεταξόνιο 2.375 χλστ.
Ως αποτέλεσμα υπόσχεται ευρυχωρία για 4 ενήλικες, για τους οποίους εξασφαλίζονται άνετοι -για τα δεδομένα της κατηγορίας- χώροι για τα πόδια. Το αυξημένο ύψος του αυτοκινήτου εξασφαλίζει αρκετό «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Παρά το μικρό πίσω πρόβολο, ο χώρος αποσκευών φτάνει στην ικανοποιητική τιμή των 170 λίτρων, χάρη και στην τοποθέτηση ενός compact ημιάκαμπτου άξονα για την πίσω ανάρτηση –μπροστά υπάρχουν κλασικά γόνατα McPherson.
O χώρος αποσκευών μπορεί να φτάσει στα 994 λίτρα, ρίχνοντας τη διαιρούμενη πλάτη 60/40 των αναδιπλούμενων πίσω καθισμάτων.
Στάνταρ είναι οι ράγες οροφής, μια μάλλον σπάνια επιλογή για την κατηγορία.
Για να αναδείξει τον αιχμηρό του σχεδιαστικό χαρακτήρα, η Chevrolet ζήτησε από τη σχεδιάστρια Mischa Woeste της φίρμας Smeilinener να χρησιμοποιήσει το αμάξωμα και το εσωτερικό του νέου της μοντέλου Spark ως καμβά για να παρουσιάσει τα τολμηρά σχεδιαστικά μοτίβα της
Κινητήρες Το Chevrolet Spark θα είναι διαθέσιμο με έναν κινητήρα 1,0 λίτρου και έναν 1,2. Αυτοί οι κινητήρες είναι εντελώς νέοι και χαρακτηρίζονται από την αλουμινένια κατασκευή του μπλοκ και της κυλινδροκεφαλής τους. Διαθέτουν 4 κυλίνδρους, 16 βαλβίδες και 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους.
Ο κινητήρας του ενός λίτρου αποδίδει, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, 66 ίππους και επιταχύνει το Spark από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 14,9 δλ. Ο μεγάλος αδελφός, εκείνος του 1,2 λτ., αποδίδει 78 ίππους, που σύμφωνα με τη Chevrolet, αρκούν για 12,4΄΄ στη διαδικασία της επιτάχυνσης από τα 0 στα 100 χλμ./ ώρα.
Και οι δύο κινητήρες πληρούν απόλυτα τις προδιαγραφές ρύπων Euro5 και προσφέρουν κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο κάτω από 5 λτ./100 χλμ., με εκπομπές C02 μικρότερες των 120 γρ./χλμ. Αμφότερα τα μηχανικά σύνολα συνδυάζονται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.