Οι πρίγκιπες της πόλης
Διαβάστηκε από 17210 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/9/2009
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Τα μίνι που αναμένονται να πρωταγωνιστήσουν στο άμεσο μέλλον.
Στη σύγχρονη εποχή οι μετακινήσεις μέσα στην πόλη απαιτούν «έξυπνα» μοντέλα. Μικρά δηλαδή σε διαστάσεις, με καλούς χώρους, οικολογικό προφίλ και εξελιγμένες τεχνολογίες. Παρουσιάζουμε τα μοντέλα του άμεσου και μη μέλλοντος που θα πρωταγωνιστήσουν στη μίνι κατηγορία.

Μοντέρνα και νεανική η εξωτερική εμφάνιση του Spark.

Παρά τις συμπαγείς ςξωτερικές διαστάσεις, το Spark υπόσχεται ένα ευρύχωρο εσωτερικό.

Το εσωτερικό είναι νεανικό, μοντέρνο και με ευχάριστους χρωματισμούς. Ο πίνακας οργάνων δεν συμβαδίζει με τα συνήθη πρότυπα (θυμίζει μοτοσικλέτας), ενώ την παράσταση κλέβει η σχεδίαση του ταμπλό (σε σχήμα ανοικτού V.
Chevrolet Spark
Το Chevrolet Spark αποτελεί ουσιαστικά τον μελλοντικό αντικαταστάτη του Matiz και διακρίνεται για την νεανική, επιθετική και μοντέρνα σχεδίαση. Ξεχωρίζουν τα μεγάλα φωτιστικά σώματα που φθάνουν μέχρι και την πρώτη κολόνα καλύπτοντας έτσι όλο το φτερό, ενώ η μεγάλη μάσκα (αναλογικά με τον υπόλοιπο όγκο του οχήματος) και τα έντονα νεύρα στο πλάι τονώνουν τον σπορτίφ χαρακτήρα του. Με το συνολικό μήκος να είναι τα 3.640 χιλ. και το μεταξόνιο 2.375 χιλ. το πεντάθυρο Spark υπόσχεται επαρκή χώρο για πέντε επιβάτες. Οι χειρολαβές στις πίσω πόρτες ενσωματώνονται διακριτικά στο πλαίσιο των πίσω παραθύρων ενώ ξεχωρίζουν στο πίσω μέρος η αεροτομή και τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα.
Στον τομέα της ασφάλειας το Spark που αναμένεται να φέρει πολύ καλά αποτελέσματα στο EuroNCAP, θα διαθέτει αερόσακους οδηγού/συνοδηγού, πλευρικούς αερόσακους, και τύπου κουρτίνας ενώ επιπλέον θα χρεώνεται το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας.
Το μοντέλο θα εφοδιάζεται με δύο κινητήρες βενζίνης 1,0 και 1,2 λίτρων με την ιπποδύναμη να φτάνει τους 66 και 78 ίππους αντίστοιχα. Η μέση κατανάλωση και στις δύο περιπτώσεις θα πέφτει κάτω από τα 5 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 κάτω από τα 120 g/km. Επίσης, θα μπορεί να εφοδιαστεί με ζάντες μεγέθους 13, 14 και 15 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση), ενώ θα έχει 170 λίτρα χώρο αποσκευών που θα μπορεί όμως να επεκταθεί έως τα 994 λίτρα με την συνολική αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, το οποίο μπορεί να αναδιπλωθεί και ξεχωριστά σε ποσοστό 60/40%.
Το Spark θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας στις αρχές του 2010. Μάλιστα, η πανευρωπαϊκή παρουσίασή του θα γίνει στην Αθήνα και συγκεκριμένα θα ξεκινήσει το Νοέμβριο του 2009.



Αν και φουτουριστικό στη σχεδίαση, η εμφάνιση θυμίζει το ιστορικό 2CV.

Για την άνετη είσοδο των πίσω επιβατών στο εσωτερικό, οι πόρτες ανοίγουν ανάποδα.
Citroen REVOLTe
Με το revolte η Citroen επιχειρεί να αναβιώσει την ιδέα του ιστορικού 2CV, αφού τόσο από τις καμπύλες στο προφίλ του, όσο και από τη συνολική του σιλουέτα, το φουτουριστικό αυτοκίνητο θέλει να μοιάσει όσο το δυνατόν περισσότερο με το ιστορικό αυτοκίνητο. Αυτό ενισχύεται ακόμη περισσότερο αν προσέξει κανείς το σχήμα των εμπρός LED φαναριών που πλαισιώνονται από ένα στρογγυλό περίγραμμα στο πάνω τους μέρος, ενώ η ρετρό εμφάνιση ολοκληρώνεται από την υφασμάτινη οροφή που σύρεται και διπλώνει προς τα πίσω.
Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι ακόμη πιο μοντέρνα, ενώ εκτός από τα εξελιγμένα τεχνολογικά στοιχεία του αυτοκινήτου, εντύπωση κάνει και η διάταξη των θέσεων που είναι 1+2, με μια θέση εμπρός, και δύο θέσεις πίσω σε έναν μεγάλο και άνετο «καναπέ».
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι τα 3.680/1.730/1.35 χιλ. για μήκος/πλάτος/ύψος αντίστοιχα, ενώ από πλευράς κινητήρων το REVOLTe θα είναι υβριδικό με μικρό πετρελαιοκινητήρα που θα συνδυάζεται με μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρα, και θα μπορεί να λειτουργήσει αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους.



Οι μπαταρίες εδρεύουν στο πάτωμα του μοντέλου και έχουν διάρκεια ζωής 150.000 χιλιόμετρα.
Mitsubishi i-MiEV
Το i MiEV της Mitsubishi είναι ένα μοντέλο που διατίθεται εδώ και δύο χρόνια στην αγορά της Ιαπωνίας, στην ευρωπαϊκή όμως αγορά δεν έχει ξεκινήσει ακόμη επίσημα η διάθεσή του. Η εμφάνισή του είναι αρκετά φρέσκια και νεανική, κυριαρχούν κυρίως οι καμπύλες επιφάνειες, όπως και στην περίπτωση του Peugeot iOn.
Κάτω από το καπό του εδρεύει ένας ηλεκτροκινητήρας 64 ίππων (47kW) και 180 Nm ροπής, ο οποίος «τρέφεται» με μπαταρίες ιόντων λιθίου. Αυτές αντέχουν σύμφωνα με τον κατασκευαστή για 130 χιλιόμετρα.
Για την κίνηση μέσα στην πόλη, όπου δεν απαιτούνται και οι 64 ίπποι, το μοντέλο μπορεί να μπει σε Eco-Mode τοποθετώντας τον επιλογέα ταχυτήτων στην ανάλογη θέση. Σε αυτή τη λειτουργία η ισχύ περιορίζεται στους 25 ίππους, οι οποίοι μπορεί να φαντάζουν απελπιστικά λίγοι, είναι όμως επαρκείς για αυτήν τη δουλειά. Αν μάλιστα σε περίπτωση ανάγκης ο οδηγός επιθυμήσει επιπλέον δύναμη, με ένα kickdown, θα έχει στη διάθεσή του 19 ίππους επιπλέον.
Ο χρόνος πλήρους φόρτισης του μοντέλου είναι 6 ώρες, αν όμως βιάζεσαι, τότε με 30 λεπτά σε μια πρίζα των 220 Volt μπορείς να επιτύχεις το 80% της φόρτισης.



Η μάσκα του μίνι της Nissan θυμίζει ελαφρώς το μεγαλύτερο Note.

Το Pixo "συγγενεύει" σε μεγάλο βαθμό με το Suzuki Alto.
Nissan Pixo
Στα τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου αναμένεται το νέο μίνι της ιαπωνικής εταιρείας. Αυτό θα ονομάζεται Pixo και πρόκειται για ένα 5θυρο 4θέσιο μοντέλο πόλης με έμφαση στην πρακτικότητα και το ευρύχωρο εσωτερικό. Το αυτοκίνητο τοποθετείται απέναντι από τα Toyota Aygo, Citroen C1 και Peugeot 107, ενώ μπορεί να θεωρηθεί και ως «αδελφάκι» με το Suzuki Alto αφού θα χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα. Κατασκευάζεται σε συνεργασία με την Suzuki στην Ινδία και θα εφοδιάζεται με τρικύλινδρο 1.000άρη κινητήρα, με εκπομπές ρύπων CO2 στα 103 g/km για το χειροκίνητο και 128 g/km για την αυτόματη έκδοση.
Το εξωτερικό του μήκος φτάνει τα 3.565 χιλ. το πλάτος τα 1.630 χιλ. και το ύψος τα 1.470 χιλ. ενώ το μεταξόνιό του ανέρχεται στα 2.360 χιλ. Το βάρος του μίνι μοντέλου ανέρχεται στα 925 κιλά, ενώ το 3κύλινδρο μοτέρ των 997 κ.εκ. αποδίδει 68 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 90 Nm ροπής στις 3.400 σ.α.λ. Ο χώρος των αποσκευών είναι της τάξης των 129 λίτρων (ίδιος με του Alto) που το τοποθετεί στο μέσο όρο της κατηγορίας.
Το μοντέλο θα διατίθεται με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο καθώς και με 4τάχυτο αυτόματο, ενώ η κατανάλωση για το χειροκίνητο διαμορφώνεται στα 4,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα και στα 5 λίτρα για το αυτόματο.



Το iOn δανείζεται τεχνολογικά και στιλιστικά στοιχεία από το i MiEV.
Peugeot iOn
Το Peugeot iOn αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα της γαλλικής εταιρίας. Θα λανσαριστεί στην αγορά στα τέλη του 2010 και ουσιαστικά αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Peugeot με τη Mitsubishi, καθώς δανείζεται πολλά στιλιστικά (κυριαρχούν οι καμπύλες) και τεχνολογικά στοιχεία από το i MiEV της Mitsubishi.
Το μοντέλο έχει 3,48 μ. μήκος και διακρίνεται για την ευελιξία του (ακτίνα κύκλου στροφής 4,5 μέτρα). Το μοντέρνο και φουτουριστικό εσωτερικό μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 4 επιβάτες, ενώ όσον αφορά στις επιδόσεις και στα τεχνικά χαρακτηριστικά του φέρει ηλεκτροκινητήρα 64 ίππων και 180 Nm ροπής. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 130 χ.α.ω., ενώ η αυτονομία ανέρχεται στα 130 χιλιόμετρα. Για την πλήρη φόρτισή του χρειάζονται 6 ώρες, ενώ σε 30 λεπτά οι μπαταρίες φορτίζουν στο 80% της ισχύς τους.



To E-Up! είναι ένα μικρό (3,2 μέτρα) ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με αυτονομία 130 χιλιομέτρων.

Στο μίνιμαλ εσωτερικό μπορούν να χωρέσουν 3 ενήλικες και ένα παιδί, αλλά και από 85 μέχρι 320 λίτρα αποσκευών.
VW E-Up!
Το Up! της Volkswagen είναι ένα μοντέλο που θα μας απασχολήσει αρκετά στο μέλλον, όχι μόνο στις «κλασικές» εκδόσεις με τους κινητήρες καύσης, αλλά ακόμη και στην ηλεκτροκίνητη έκδοση, η οποία παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και αποτελεί την τελευταία εκδοχή του.
Αναλυτικότερα, το E-Up! παίρνει κίνηση από ένα ηλεκτρικό μοτέρ 81 ίππων, που διοχετεύονται στους εμπρός τροχούς, ενώ μπορεί να πετύχει το 0-100 σε 11,3 δευτερόλεπτα και τελική του ταχύτητα φτάνει τα 135 χλμ./ώρα. Το E-Up! ζυγίζει μόλις 1.085 κιλά, ένα εξαιρετικό νούμερο, δεδομένου ότι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου του μοντέλου ζυγίζουν από μόνες τους 240 κιλά στο σύνολό τους. Εξάλλου οι μπαταρίες προσφέρουν μία θεωρητική αυτονομία της τάξης των 130 χιλιομέτρων, ενώ με τη χρήση δημόσιων σταθμών φόρτισης, το 80% της δυνατότητας φόρτισης μπορεί να επιτευχθεί μέσα σε μία ώρα. Αν, αντιθέτως, η φόρτιση γίνει από οικιακό δίκτυο, για το ίδιο αποτέλεσμα απαιτούνται περίπου πέντε ώρες. Παράλληλα, η διαδικασία φόρτισης επιβοηθείται από ηλιακές κυψέλες στην οροφή, οι οποίες έχουν εμβαδόν 1,4 τ.μ. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μπαταρίες του E-Up! είναι προστατευμένες από ένα ειδικά σχεδιασμένο κλωβό ασφαλείας, ενώ κρατιούνται σε χαμηλή θερμοκρασία από μία σειρά αεραγωγών. Σε γενικές γραμμές όλο το σύστημα, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτρικού μοτέρ, της μετάδοσης, του διαφορικού είναι όλα εξαιρετικά συμπιεσμένο, προκειμένου να απελευθερωθεί όσο το δυνατόν περισσότερος χώρος στο εσωτερικό. Άλλωστε, έτσι καθίσταται δυνατό ένα όχημα μήκους 3,2 μέτρων, με μεταξόνιο 2,1 μέτρου να μπορεί να χωράει τρεις ενήλικες και ένα παιδί, όπως, τουλάχιστον, υπόσχεται η VW.


»Σχολιάστε την είδηση

Tags: CHEVROLET, CITROEN, MITSUBISHI, NISSAN, PEUGEOT, VOLKSWAGEN,

περισσότερα νέα & άρθρα »
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ανανεωμένο με νέα 27άρα οθόνη το Genesis GV70

Νέα Lotus Evija X: Το 2ο πιο γρήγορο ηλεκτρικό στο Nurburgring

Ντεμπούτο με 800 άλογα για την Plug-in υβριδική Lamborghini Urus SE

Ντεμπούτο για τις ανανεωμένες BMW Σειρά 4 Gran Coupe & BMW i4

Ανανεωμένο Tesla Model 3 Performance με 460 PS - Η τιμή του

Με περισσότερη ισχύ και αυτονομία τα plug-in υβριδικά Audi Q7 και Q8

Αποστολή στην Αυστρία: Πρώτη επαφή με το νέο Audi Q6 e-tron

Νέο MINI Aceman: Ηλεκτρικό μικρό SUV με ισχύ έως 218 άλογα

Νέο Opel Grandland: Ηλεκτρικό, υβριδικό και μεγαλύτερο από πριν!

Πρεμιέρα για την γρηγορότερη Mercedes-AMG όλων των εποχών!