Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Πόσο επηρεάζει πραγματικά το ελληνικό κλίμα τη λειτουργία του αυτοκινήτου; Και πως διαμορφώνει το τι αγοράζετε;
Διαβάστηκε από 15755 αναγνώστες

Η Ελλάδα είναι ζεστή χώρα. Μπορεί να έχει τα χιόνια και τις βροχές τις το χειμώνα, όμως είναι το καλοκαίρι που δημιουργεί ένα δύσκολο περιβάλλον για το αυτοκίνητο και τον κινητήρα του. Εσείς πόσο θεωρείτε ότι καταπονείται ένα σύγχρονο αυτοκίνητο από την Ελληνική ζέστη σήμερα; Και πως επηρεάζει αυτή η άποψη την επιλογή μοντέλου και κινητήρα;
Γίνεται συχνά αναφορά στα σχόλιά σας για το πώς δυσκολεύονται τα αυτοκίνητα από το ελληνικό καλοκαίρι. Φαίνεται πως το ζεστό κλίμα προβληματίζει τόσο για την απόδοση, όσο και την αξιοπιστία των αυτοκινήτων σήμερα, ενώ γίνεται εμφανές πως αυτό αποτελεί και στοιχείο που λαμβάνετε υπόψη σας κατά την επιλογή μάρκας, μοντέλου και κινητήρα. Είναι έτσι;


Είναι αξιοσημείωτο ότι η ζέστη θεωρείται εχθρός του αυτοκινήτου. Ίσως αυτό να αντλεί από την εποχή που τα αυτοκίνητα είχαν μηχανικά βεντιλατέρ (ανεμιστήρες απαγωγής θερμότητας από το ψυγείο) και στο ρελαντί της πόλης (ή του ταξιδιού κολλημένοι στα διόδια) το νερό στο κύκλωμα ψύξης έβραζε, πέταγε τις τάπες, ή ακόμη δημιουργούσε και σημαντικά προβλήματα (κάψιμο φλάτζας κεφαλής κλπ). 

Αυτά δε συμβαίνουν στα σύγχρονα αυτοκίνητα που έχουν ηλεκτρικά βεντιλατέρ σταθερής ταχύτητας, καλύτερα ρυθμισμένους θερμοστάτες, και τελικά δεν περιμένουν από το καλοριφέρ να τραβήξει της ζέστη του μοτέρ για να μη σκάσει. Και είναι και φορτωμένα με ένα σωρό περιφερειακά που τραβάνε ισχύ από το μοτέρ και το κρατάνε σε μόνιμο φορτίο. Ειδικά το καλοκαίρι, ο κλιματισμός, και σε ρελαντί, είναι  σε συνεχή λειτουργία


Η ζέστη της Ελλάδας θεωρούν αρκετοί πως ταλαιπωρεί το λάδι του κινητήρα, παρότι αυτό λειτουργεί στην σχεδόν σταθερή θερμοκρασία που καθορίζει ο θερμοστάτης, ασχέτως εξωτερικών συνθηκών. Θα ήταν ίσως πιο σωστό να ανησυχεί κανείς για τις κρύες εκκινήσεις που γίνονται το χειμώνα και το καλοκαίρι, και τα πρώτα «κρύα» χιλιόμετρα που η κατανάλωση είναι τεράστια, ο κινητήρας στεγνός, το λάδι δεν καθαρίζει τις επικαθίσεις, δε λιπαίνει τα σημεία της τριβής και δεν αμβλύνει την απότομη αλλαγή θερμοκρασίας. Όμως μας απασχολεί η ζέστη.


Παρότι τα αυτοκίνητα πλέον σχεδιάζονται και δοκιμάζονται το ίδιο για όλη την Ευρώπη, και τις νότιες χώρες με τη ζέστη τους, και το μόνο που πιθανώς να αλλάζει είναι η θερμοκρασία λειτουργίας του θερμοστάτη προς τα κάτω όπου η θερμοκρασία είναι υψηλότερη. Οι κατασκευαστές δηλαδή δε δείχνουν να πτοούνται από τη ζέστη, ούτε να αλλάζουν τις εγγυήσεις τους. Φαίνεται δηλαδή πως έχουν την βεβαιότητα πως η ζέστη δεν επηρεάζει και τόσο πολύ έναν κινητήρα σε ότι αφορά τουλάχιστον τη φθορά και την αξιοπιστία. Πως μπροστά στη θερμοκρασία λειτουργίας του, ή τη θερμοκρασία των καυσαερίων (σχεδόν 1000 βαθμοί για τους βενζινοκινητήρες) που επηρεάζει όλο το χώρο του κινητήρα, η ζέστη μιας χώρας δεν έχει και πολύ σημασία.


Σημασία έχει όμως η θερμοκρασία εισόδου του αέρα στο θάλαμο καύσης. Όσο χαμηλότερη, τόσο το καλύτερο λέει η επιστήμη κινητήρων εσωτερικής καύσης, και ειδικά στους σύγχρονους κινητήρες τούρμπο η διαφορά ανάμεσα σε μία ζεστή και σε μία κρύα μέρα μπορεί να είναι εμφανής αν πιεστεί το μοτέρ. Αυτό όμως συμβαίνει όχι τόσο γιατί η θερμοκρασία εισόδου είναι μεγαλύτερη, όσο γιατί δε λειτουργεί επαρκώς το ιντερκούλερ, ένα ψυγείο που προσπαθεί με χρήση του περιβάλλοντα αέρα να ψύξει τον συμπιεσμένο αέρα που έρχεται από το τούρμπο. Γιατί τόσο η συμπίεση όσο και η επαφή με την φτερωτή του τούρμπο (που από την άλλη του πλευρά έρχεται σε επαφή με τα καυτά καυσαέρια) ανεβάζουν πολύ τη θερμοκρασία του αέρα πριν την καύση. 

 
Και έτσι η ζέστη φαίνεται να επηρεάζει την απόδοση και να δημιουργεί την εντύπωση πως τα μικρά τούρμπο μοτέρ που αποδίδουν μεγάλη ισχύ, βρίσκονται υπό συνεχή δοκιμασία στο ελληνικό κλίμα. Εσείς το πιστεύετε αυτό; Έχετε τρόπο να το υποστηρίξετε; Βλέπετε αυτοκίνητα που ζορίζονται από την ελληνική ζέστη; Οι κατασκευαστές θεωρείτε ότι τα έχουν εξοπλίσει επαρκώς για να αντεπεξέλθουν; Και πως τελικά νομίζετε ότι επηρεάζεται ένα αυτοκίνητο από το κλίμα της Ελλάδας;


Μήπως το κρύο ξεκίνημα είναι κάτι που αξίζει περισσότερο της προσοχής σας και της αγωνίας σας; Και τελικά πόσο επηρεάζει η ζέστη την απόφασή σας για το πιο αυτοκίνητο, ποιάς μάρκας και με τι είδος, έκδοση και απόδοση κινητήρα θα αγοράσετε; 

Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
stath... (24/6/2012, 20:35) Μπορεί τα σύγχρονα αυτοκίνητα να μην έχουν πρόβλημα με τις καλοκαιρινές θερμοκρασίες, αλλά υπάρχουν πολλοί από εμάς που έχουμε παλιά αυτοκίνητα, για διάφορους λόγους. Τα παλιά λοιπόν αυτοκίνητα ζεσταίνονται πιό εύκολα, είτε λόγω παλαιότερης τεχνολογίας, είτε λόγω επικαθήσεων στο ψυγείο και τα εσωτερικά τοιχώματα του κυκλώματος ψύξης, είτε λόγω κακής ρύθμισης του κινητήρα, που υπερθερμαίνεται κ.λ.π. Ιδιαίτερα τα παλιότερα αυτοκίνητα με καρμπυρατέρ και μηχανικό ρυθμιστή του αβάνς, που μπορούν να απορρυθμιστούν πιό εύκολα. Η λύση είναι ένα καλύτερο ψυγείο, όπως π.χ. μεγαλύτερο ή από αλουμίνιο, ένας θερμοστάτης που ανοίγει σε χαμηλότερη θερμοκρασία, τοποθέτηση ενός ηλεκτρικού βεντιλατέρ, ή ακόμη καλύτερα 2 βεντιλατέρ και αισθητήρες ενεργοποίησης τους σε χαμηλότερη θερμοκρασία κ.λ.π. Αν δεν γίνουν αυτά, υπάρχει πρόβλημα, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις έντονου κυκλοφοριακού. Θυμάμαι πολλές περιπτώσεις, στο παρελθόν, που το ένα μάτι μου ήταν κολλημένο στο δείκτη της θερμοκρασίας και το άλλο στην κίνηση. Με έπιανε απελπισία όταν έβλεπα να ανεβαίνει η θερμοκρασία και οι εμπρός από μένα οδηγοί, να κινούνται με το πάσο τους, αδιαφορώντας για τα προβλήματα των άλλων. Κάποιες φορές αναγκάστηκα να διακόψω το ταξίδι μου και να πάρω το δρόμο της επιστροφής, που ήταν άδειος, ώστε να τρέξω με μεγαλύτερη ταχύτητα, για να κρυώσει ο κινητήρας. Με την ευκαιρία αυτή θα σας παρακαλούσα, πέρα από τα γνωστά θέματα που βάζετε στη συζήτηση, που αφορούν το αυτοκίνητο, να βάλετε και θέματα που αφορούν τον οδηγό και τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Θα πρέπει να καταλάβουν όλοι ότι ο δρόμος ανήκει σε όλους και δεν πρέπει με την οδηγική τους συμπεριφορά να εμποδίζουν την κίνηση των άλλων. Όσοι βρίσκονται πρώτοι στα φανάρια, θα πρέπει μόλις ανάβει το πράσινο, να φεύγουν αμέσως, ώστε να δίνουν την ευκαιρία και σε πολλούς άλλους να φύγουν. Υπάρχουν φανάρια στα οποία το πράσινο διαρκεί λίγα δευτερόλεπτα. Στα φανάρια αυτά, θα πρέπει οι οδηγοί να ξεκινούν γρήγορα και να αναπτύσσουν μεγαλύτερη ταχύτητα, ώστε να επιτρέπουν να φύγουν όσο γίνεται περισσότεροι. Στα σημεία που ο δρόμος στενεύει, θα πρέπει η ταχύτητα να αυξάνει, προκειμένου να μπορούν να περάσουν περισσότερα αυτοκίνητα στη μονάδα του χρόνου. Δεν μιλάω για υπερβολικές ταχύτητες, αλλά μια μικρή αύξηση της μέσης ταχύτητας π.χ. από τα 30 στα 40 χιλιόμετρα την ώρα, θα δώσει μεγάλη ανακούφιση στο κυκλοφοριακό μιας περιοχής. Υπάρχουν πολλά θέματα που θα πρέπει να συζητήσουμε και που δεν γράφονται ούτε διδάσκονται πουθενά. Είναι όμως αποτέλεσμα παρατηρήσεων και εμπειρίας, που θα βοηθήσουν στην καλύτερη κυκλοφορία.
amour... (19/6/2012, 23:49) καλησπέρα σε όλους. Θα πω τα γνωστα: ναι, οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες ειναι οτι καλυτερο έχει δημιουργίσει ο ανθρωπος. Οι τουρμπο κινητήρες ειναι για τα κοροϊδα, τους χαζούλιδες, και όσους δεν έχουν τουλάχιστον 2 master σε μηχανολογία απο αμερικάνικο παν/μιο. Αγαπητοί φιλοι, νομος του κράτους λοιπόν, 1.400 cc με 90 ψοφάλογα, με 13 κιλά ροπή στις 4.500 σαλ με κλιματισμό σε δρόμο με ανηφορα, και ....κουράγιο. Μη φοφάστε, έχετε αξιοπιστο μοτερ, που σε καθε γεωγραφικό μήκος και πλάτος, σε τυφώνα, πάγο, και νέφος, αποδιδει 93 ίππους!! για τα επόμενα 26 χρόνια. Λοιπόν, ας αφήσουμε τις εξυπναδουλες. Αμα οδηγήσεις αμάξι με ροπή και γκάζι, ΔΕΝ ξαναγυρνάς στο καρούλι με μοτερ ηλεκτρικής σκουπας. Αν πάλι την πάτησες και αγόρασες 100 ονομαστικούς ίππους, αλλα ...αξιόπιστους σε καυσωνα και παγετό, σε παρακαλώ ασε την αριστερη λωριδα ελευθερη για τα 28 κιλά ροπή από τις 2.000 σαλ.
snoup... (19/6/2012, 11:48) Σωστή η τοποθέτηση σας για το πως επηρεάζει το κλίμα το αυτοκίνητο. Πως επηρεάζει όμως το αυτοκίνητο τους επιβάτες; Εξηγώ.Οι κατασκευαστές δεν λαμβάνουν υπόψιν πλέον ότι το αυτοκίνητο σημαίνει και ταξίδι. Το να αναγκάζεσαι να ταξιδεύεις με κλειστά παράθυρα λόγω θορύβου και στροβιλισμών του αέρα με όλα τα νέα αυτοκίνητα, σε μια χώρα με κλίμα σαν της Ελλάδας, σκοτώνει την απόλαυση του ταξιδιού. Χάνεις το μεγαλύτερο μέρος της επαφής με το περιβάλλον, είσαι αποκομμένος μέσα σε ένα κλειστό μεταλλικό καβούκι, σαν να είσαι στο σπίτι σου βλέποντας τηλεόραση ή μεσα σε ένα αεροπλάνο. Το αυτοκίνητο είναι και μέσο απόδρασης από την καθημερινότητα Πού είναι η απόδραση μέσα στην ιδιότυπη αυτή"φυλακή";
sebas... (19/6/2012, 09:36) ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΕΙΜΑΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙ,ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΩΡΩ ΠΟΛΥ ΣΥΜΑΝΤΙΚΟ,ΕΧΩ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΣΕ ΠΡΩΣΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΟΤΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ,ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΤΟ ΕΙΧΑΜΕ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΦΙΛΟΥΣ,ΟΤΙ ΟΙ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΜΠΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ.ΤΟ ΕΖΗΣΑ 24 ΜΗΝΕΣ ΜΕ ΕΝΑ CITROEN C4 1600 TURBO,ΠΟΥ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΤΟ ΠΡΟΣΕΧΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ,ΟΥΤΕ ΤΟ ΠΑΤΟΥΣΑ ΟΥΤΕ ΤΟ ΚΥΝΗΓΟΥΣΑ.ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΝΟΜΙΖΕΣ ΟΤΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΕΠΕΦΤΕ 30 ΙΠΟΥΣ Η ΙΠΟΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ.ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΔΡΟΣΕΡΥ ΝΥΧΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΤΙΣΟΥΜΕ.ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΑΥΤΗ Η ΕΞΑΡΣΗ ΜΕ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΚΥΒΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΜΠΟ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ Ο ΑΓΟΡΑΣΤΗΣ.ΑΝ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΤΒΙΚΑ,ΚΑΙ 200 ΑΛΟΓΑ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝΕ ΤΑ 1400 ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΛΑΧΑΝΙΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
c.bin... (19/6/2012, 04:05) Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με τα άρθρο. Δεν νομίζω πως ένα σύγχρονο όχημα, επηρεάζεται πολύ από την εξωτερική θερμοκρασία, εκτός αν υποστεί βλάβη κάποιο σχετικό εξάρτημα (θερμοστάτης, τρύπημα κολάρου, αντλία νερού κτλ). Καλό πάντως είναι κατά την γνώμη μου, το καλοκαίρι να αλλάζουμε τα λάδια λίγο νωρίτερα από το συνηθισμένο σαν πρόληψη. Όπως πολύ σωστά αναφέρετε, χρειάζεται πολύ προσοχή κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου και στα πρώτα χιλιόμετρα, να μην υπερφορτώνουμε τις ταχύτητες (προσωπικά κρατάω τον κινητήρα κάτω από τις 3000 στροφές), μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας. Και ποτέ δεν ζεσταίνουμε τον κινητήρα σταματημένοι. Εκτός του ότι καίμε καύσιμο άσκοπα, κάνουμε περισσότερη ζημιά παρά καλό.
ferra... (18/6/2012, 18:10) Θα πω για τα turbo οχήματα πρώτα,μιας και είναι σημεία των καιρών μας,οι μικροί turbo κινητήρες,και οι κατασκευαστές έχουνε μεγάλη γκάμα,όπως γινότανε παλαιότερα με τους ατμοσφαιρικούς. Οι κάτοχοι turbo κινητήρων είτε βενζινοκίνητοι,είτε πετρελαιοκίνητοι,θα πρέπει να γνωρίζουν πως λειτουργεί ένας turbo κινητήρας.Οι επιδόσεις που αναφέρει ο κατασκευαστής,η ιπποδύναμή του,που αναφέρεται είναι σε συγκεκριμένες συνθήκες.Δηλαδή ατμοσφαιρική πίεση 1 ατμόσφαιρας και θερμοκρασία 0 βαθμούς κελσίου.Άρα η απόδοσή του κινητήρα πέφτει όσο ανεβαίνουμε υψόμετρο και όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία.Αυτό με το υψόμετρο πάει και έρχεται,το λέω απλοικά,αλλά με την θερμοκρασία υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στους θερμούς μήνες του έτους. Οι πετρελαιοκινητήρες είναι κατασκευαστικά,λόγω υλικών και σχεδίασης,περισσότερο αντοχής σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες,που σημαίνει η αντοχή είναι μεγαλύτερη,αλλά όχι πανάκεια. Οι βόρειοι κατασκευαστές οχημάτων έχουνε συστήματα ψύξης για την χώρα μας απλά για γέλια,σε σχέση με άλλους κατασκευαστές,και ΟΛΟΙ,ανεξαρτητου κατασκευαστή το έχετε δει αυτό. Τα οχήματα ΟΛΩΝ των κατασκευαστών ΔΕΝ δοκιμάζονται στην χώρα μας,γιατί είναι μία μικρή αγορά κέρδους για αυτούς.Δεν δίνουνε καμία εγγύηση παραπάνω για αυτόν τον λόγο.Στο εξωτερικό οι ιδιοκτήτες οχημάτων,αλλάζουνε σε εύλογο χρόνο το όχημα τους,είτε γιατί υπάρχει η οικονομική δυνατότητα,είτε η συντήρηση από ένα σημείο και μετά είναι πιο ακριβή από ότι η αγορά νέου οχήματος.Στην ελλάδα τα δεδομένα είναι τελείως διαφορετικά,εδώ οι κάτοχοι οχημάτων για πολλούς και διάφορους λόγους τα κρατάνε και πέραν της 11ετίας.Έτσι μπορούμε να έχουμε σαφέστατη εικόνα για την αξιοπιστία του κάθε οχήματος.Καλό θα ήταν να λαμβάνανε υπ όψιν οι κατασκευαστές την χώρα μας τα πάντα και στο θέμα προβλημάτων κατασκευής,αξιοπιστίας των προιόντων τους. Έχει λύσεις για τους θερμούς μήνες μετά την αγορά του οχήματος στην χώρα μας,ομιλώ για το turbo,αλλά και πάλι τίθεται το θέμα κόστος και μετέπειτα προβλημάτων. Στα ατμοσφαιρκά σύνολα,το κόστος φθορών είναι μικρότερο και η αξιοπιστία μεγαλύτερη,συν η συντήρηση σε βάθος χρόνου. Διάβασα σε άλλα θέματα ότι η toyota gt86 έχει τουρμπίνα,δεν έχει θέλω να πω,είναι ατμοσφαιρική. Επίσης διαβάζω κάποιους δήθεν σχετικούς να μιλάνε για άσχετους που λένε εξυπνάδες πέρι turbo μοτέρ και τεχνολογιών,ε τους λέω είναι ημιμαθείς,είτε ΠΑΠΑΤΖΗΔΕΣ,είτε ΒΓΑΖΟΥΝΕ ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΟ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΛΕΝΕ ΨΕΜΑΤΑ,είτε ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΣΑΝΕ ΠΟΤΕ,ΑΜΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ,ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.Και επειδή κάποιες και κάποιοι ζούμε από την τεχνολογία,και τα τεχνολογικά δρώμενα,σπουδάσαμε,εργαστήκαμε,εργαζόμαστε,διδάσκουμε σε άλλους,και ανεβαίνουμε ιεραρχίες,τους λέω ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΝΕ ΤΟ ΤΙ ΛΕΝΕ,ΚΑΠΟΙΟΙ ΘΑ ΛΕΜΕ ΤΙΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ.