Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Τι διαφορές φέρνει στα ελαστικά η ηλεκτροκίνηση;
Ηλεκτρικά: Μήπως έκατσαν «λουκούμι» στην κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία;
Κάν`το όπως η Toyota: Peugeot, Citroen, Opel & DS έγιναν υβριδικά
Γιατί δεν φέρνουν το Sandero των 11.500 ευρώ στην Ελλάδα;
Γιατί όλοι οι υαλοκαθαριστήρες έγιναν ίδιοι;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Τα μελλοθάνατα
Διαβάστηκε από 10879 αναγνώστες

Ποιά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων θα εξαφανιστούν τα αμέσως επόμενα χρόνια; Ο αναλογικός πίνακας οργάνων με τις βελόνες, σύντομα θα είναι παρελθόν... από τα καινούργια αυτοκίνητα. Ποιά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων θα εξαφανιστούν τα αμέσως επόμενα χρόνια; Έχετε προσέξει πόσο «διαστημικά» έγιναν απότομα τα αυτοκίνητα; Πόσο ριζικά άλλαξαν τα τελευταία πέντε μόλις χρόνια; Κρίνοντας από τις τάσεις που βλέπετε, εσείς τι νομίζετε πως δεν θα ξαναδούμε στα αυτοκίνητα στο άμεσο μέλλον; 

Ας αρχίσουμε με αυτά που ήδη έχουν ξεκινήσει να γίνονται σπάνια. Το πρώτο πράγμα που βλέπουμε να μας «τελειώνει» είναι οι πίνακες οργάνων με βελόνες. Ναι, το τέλος των αναλογικών οργάνων φτάνει και για πολλούς ήδη άργησε, δεδομένου ότι ζούμε στην ψηφιακή εποχή τουλάχιστον εδώ και είκοσι χρόνια. 

Κι αν νομίζετε πως είναι μόνο ο πίνακας της Audi και κάποιων άλλων ακριβών αυτοκινήτων, απλά ρίξτε μια ματιά σε ότι έρχεται. Το νέο Renault Scenic διαθέτει μια πολύχρομη μεγάλη οθόνη στη θέση τoυ, όπως και το άρτι ανακοινωθέν Peugeot 3008. Μιλάμε για κανονικά αυτοκίνητα σε κανονικές τιμές.

Μια και είμαστε στην καμπίνα, αυτό που επίσης φαίνεται να εξαφανίζεται είναι το χειρόφρενο. Ήδη αρκετά μοντέλα έχουν «τελειώσει» με τον λεβιέ ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα βελτιώνοντας σαφώς την εργονομία και την ασφάλεια. Το ηλεκτρικό χειρόφρενο θα το δούμε σε όλα τα αυτοκίνητα σύντομα, ενώ και ο λεβιές των ταχυτήτων, στα αυτόματα, σταδιακά θα αντιακατασταθεί.

Αυτό που φαίνεται πως γίνεται σιγά σιγά περιττό είναι το κλειδί του αυτοκινήτου. Ή τελοσπάντων αυτό που αντικατέστησε το κλειδί του αυτοκινήτου. Με το κινητό τηλέφωνο να έχει μετατραπεί σε ψηφιακή ταυτότητα, ήδη πολλοί κατασκευαστές έχουν app που επιτρέπουν το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου από το κινητό. Με το κινητό μπορούν να λειτουργήσουν από απόσταση ένα σωρό λειτουργίες, ενώ με το αυτοκίνητο σύντομα μόνιμα συνδεδεμένο στο διαδίκτυο, θα μπορούμε να κάνουμε και προετοιμασία, όπως αυτή της θερμοκρασίας, η της μουσικής, αλλά και του παρκαρίσματος και ξεπαρκαρίσματος.

Αυτό που φαίνεται να επιμένει, είναι οι καθρέπτες. Φθηνοί και λειτουργικοί, αποτελούν μία τεχνολογία που παρότι είναι ξεπερασμένη, σε σύγκριση με τις κάμερες και τα ραντάρ, θα συνεχίσει για αρκετά χρόνια, αν και το μέλλον είναι και πάλι προδιαγεγραμμένο. Ήδη μάλιστα στην Ιαπωνία επιτρέπεται η χρήση καμερών στη θέση των εξωτερικών καθρεφτών.

Εσείς όμως τι άλλο βλέπετε να αλλάζει ριζικά; Ποιό χαρακτηριστικό νομίζετε έχει αρίσει να εξαφανίζεται και τι παίρνει σιγά σιγά τη θέση του;  
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
nikos... (20/7/2016, 16:55) Πρωτα, απ'ολα θα εξαφανιστουν τα κιβωτια, τα οποια θα ειναι πιο δυσευρετα και απ' τους δεινοσαυρους. Εκτος, βεβαια απο τα αναλογικα οργανα, που θα αποτελουν σειρα επιστημονικης φαντασιας, τα οποια θα αντικατασταθουν απο ψηφιακες οθονες, προβλεπω πως θα καταργηθει η υπαρξη του ιδιου του οδηγου. Με την αυτονομη οδηγηση να αρχιζει να κυριαρχει πλεον, η χρηση του οδηγου θα ειναι ανυπαρκτη. Αφου πλεον βλεπουμε απο αυτονομα παρκαρισματα και εξοδο του αυτοκινητου απο καποιο παρκινγκ, μεχρι εξ ολοκληρου ελεγχο του ιδιου του αυτοκινητου με αυτοματο προσπερασμα, οπως πχ με τη νεα E-Class, και με τηροη της κυκλοφοριας να ακολουθειται μονο απο το αυτοκινητο, κανοντας τις οποιες διορθωσεις μεχρι μια ορισμενη ταχυτητα, προς το παρον παντα. Αλλα, πλεον γιατι να χρειαζομαστε τα αυτοκινητα, οταν δεν θα μπορουμε να συμμετεχουμε καθολου στην οδηγηση τους, και να γευομαστε την αγνη, ανοθευτη χαρα που καποτε μας προσφεραν? Ας παιρνουμε λεωφορειο. Ολο και περισσοτεροι Κιτ θα ξεπεταγονται διαρκως. Ενα ακξομη στοιχειο που θα εξαλειφθει, θα ειναι πιστευω η συσκευη του ραδιοφωνου, αφου η μουσικη θα αναπαραγεται μονο απο τα συστηματα πολυμεσων. Αυτα δεν θα ειναι αυτοκινητα, αλλα υπερσυγχρονοι διαστημικοι σταθμοι.
gioda... (20/7/2016, 15:47) Επιμένω ότι είναι πιο πρακτικό σε ένα αυτοκίνητο να έχεις τα λιγότερα και άκρως απαραίτητα βοηθήματα που εξαρτώνται από τη μπαταρία του δηλαδή ηχοσύστημα ασφάλεια κλιματισμός και κινητήρας. Δεν μπορεί να μένεις από μπαταρία και να μην μμπορείς να δεις πίσω ή να ανοίξεις ένα παράθυρο.. Άλλωστε όσο πιο απλό είναι τόσο πιο δύσκολα χαλάει. Παράδειγμα από άλλο χώρο είναι η καταστροφική απουσία της μανιβελας από τα σκούτερ. Αυτά και... τα μυαλά στη θέση τους!
stath... (20/7/2016, 13:47) Θα πρόσθετα επίσης ότι τα αναλογικά όργανα είναι πιό κατάλληλα για την οδήγηση, αφού η ανάγνωση των ενδείξεων τους είναι πιό γρήγορη, από εκείνη των ψηφιακών, καθώς με μια ματιά βλέπεις που βρίσκονται οι δείκτες, π.χ. με μια γρήγορη ματιά βλέπεις αν ένας δείκτης βρίσκεται στο μηδέν, στη μέση, ή στο τέρμα, οπότε καταλαβαίνεις τι περίπου δείχνει, ενώ στα ψηφιακά πρέπει να διαβάσεις τη συγκεκριμένη ένδειξη, ακριβώς, προκειμένου να καταλάβεις τι δείχνει, οπότε το βλέμμα σου αποσπάται από το δρόμο περισσότερη ώρα. Ο οδηγός θα πρέπει να καταβάλλεται προσπάθεια, από τους κατασκευαστές, προκειμένου, όσο γίνεται, να μην αποσπά την προσοχή του από το δρόμο. Έτσι μια καλή λύση θα ήταν η γενίκευση της χρήσης των οργάνων, που οι ενδείξεις τους προβάλλονται στο παρμπρίζ, τα λεγόμενα Head Up Displays, όπως αυτά των μαχητικών αεροπλάνων, έτσι ώστε ο οδηγός, ενώ βλέπει το δρόμο μακρυά, εκεί βλέπει παράλληλα και τις ενδείξεις των οργάνων του, να προβάλλονται στο βάθος του οπτικού του πεδίου, οπότε δεν χρειάζεται να αποσπά το βλέμμα από το δρόμο, για να δει τα όργανα. Ακόμα μια καλή λύση θα ήταν να έχει ακουστικές ενδείξεις με ομιλούσα συσκευή, που να του λέει στη γλώσσα του, τι δείχνει κάθε όργανο, σε περιοδική βάση, ή αν ξαφνικά παρουσιαστεί ανάγκη, προκειμένου να πάρει τα κατάλληλα μέτρα. Αν ας πούμε κάποια στιγμή συμβεί κάποια διαρροή λαδιού του κινητήρα να ειδοποιείται ο οδηγός προκειμένου να σβήσει τον κινητήρα, σε πρώτη ευκαιρία. Θα μπορούσε βέβαια να υπάρχει μηχανισμός αυτόματου σβυσίματος του κινητήρα, αλλά αυτό είναι επικίνδυνο, διότι ο οδηγός μπορεί τη στιγμή αυτή να κάνει προσπέρασμα και το σβύσιμο του κινητήρα να είναι πολύ επικίνδυνο. Γιαυτό ο οδηγός θα πρέπει να ενημερώνεται για το κάθε πρόβλημα, ώστε αυτός να μπορεί να αποφασίσει τι θα κάνει.
stath... (20/7/2016, 13:00) Θα διαφωνούσα με την κατάργηση των αναλογικών οργάνων, αυτών με τη βελόνα, όπως λέτε, επειδή τα αναλογικά όργανα είναι πιό κατάλληλα για τον γρήγορο οδηγό, όπως π.χ. το στροφόμετρο. Όταν πατάμε το γκάζι και έχουμε σκοπό να αλλάξουμε γρήγορα ταχύτητα, σε κάποιο προκαθορισμένο αριθμό στροφών, προκειμένου να έχουμε τη μέγιστη δυνατή επιτάχυνση, τότε παρακολουθούμε το στροφόμετρο. Στην περίπτωση όμως που έχουμε ψηφιακό στροφόμετρο, η γρήγορη εναλλαγή των στροφών καθώς ανεβαίνουν, κάνει σχεδόν αδύνατη την παρακολούθηση τους. Εδώ το αναλογικό όργανο, με μια ματιά, άσχετα αν δεν προλαβαίνει ο οδηγός να δει την ακριβή ένδειξη, από τη θέση και μόνο της βελόνας, μπορεί να καταλάβει που βρίσκονται οι στροφές του κινητήρα.
gioda... (19/7/2016, 22:26) Όλα αυτά τα σύγχρονα καλούδια ακούγονται το λιγότερο τέλεια... με ένα σοβαρό μειονέκτημα όμως: χρειάζονται ηλεκτρισμό, με ότι αυτό συνεπάγεται
cufli... (19/7/2016, 18:02) Δυστυχως μάλλον θα καταργηθεί και ο ίδιος ο οδηγός του αυτοκινήτου !!!
geome... (19/7/2016, 15:12) Καθρέφτες, χειρόφρενο και (κλασικός) μοχλός ταχυτήτων (+ συμπλέκτης) τα βλέπω να καταργούνται με αυτή τη σειρά. Επίσης ρεζέρβα, σκίαστρα (θα σκουραίνει η επάνω ζώνη του παρμπρίζ) και η κεραία ραδιοφώνου που προεξέχει. Το τιμόνι θα αντέξει λίγο περισσότερο, πριν αντικατασταθεί με στικ!
giala... (24/7/2016, 19:25) Αν είναι έτσι τότε χαίρομαι που πρόλαβα κι έζησα την εποχή του grup B delta 205 Renault 5 κλπ στεναχωριεμαι μόνο που το τωρινό SAXO μου έχει ηλεκτρικά παράθυρα και υδραυλικό τιμόνι θα το θελα με ποια και μηχανικό τιμόνι κύριοι όπως το κάποτε λατρεμένο μου οκταβαλβιδο δεκαεξαρι Ford fiesta xr2i, των 95 ίππων μα τι ψυχή είχε εκείνο το αμάξι!Τι να τα κάνω τα 200αψυχα άλογα που είναι μόνο γα τα χρονόμετρα κι όχι για τον άνθρωπο, πόσο μάλλον τα άχρηστα αντικείμενα που με καταντουνδεσμιο του ηλεκτρισμού.
kidon... (24/7/2016, 03:19) ΣΤΟ ΑΠΛΟ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΤΕΓΛΕΙΟΤΗΤΑ.Π.Χ Ο ΚΥΚΛΟΣ. ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΑΠΛΑ ΟΜΟΡΦΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.ΜΕ ΧΑΜΗΛΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.ΑΥΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑPP. ΚΛΠ ΕΙΝΑΙ ΜΠΟΥΡΔΕΣ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΨΥΧΗ ΟΠΩΣ ΜΙΑ ΑΛΦΕΤΑ ,ΜΙΑ GTV, MIA LANCIA BETA?ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΛΑΚΤΙΚΗ ΟΠΩΣ ΕΙΠΕ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΝΙΒΕΛΑ.ΑΛΛΟ ΘΕΜΑ ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΗ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΡΚΕΣ ΕΠΕΙΔΗ ΤΑ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟ ΧΡΟΝΟ ΧΡΗΣΗΣ ΠΟΥ ΟΡΙΖΕΙ Ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΚΑΙ ΣΕ ΒΑΖΟΥΝ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΖΩΗΣ ΟΠΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΣΕ ΒΑΖΟΥΝ ΣΕ ΕΞΤΡΑ ΕΞΟΔΑ.ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΠΟΥ ΒΑΣΙΛΕΥΕΙ ΠΑΝΤΟΥ ΕΜΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΔΕΝ ΞΑΝΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ.ΜΟΝΟΝ ΤΡΕΛΛΟΙ ΑΠΟ ΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΘΑ ΠΕΤΑΝΕ 20ΕΩΣ 25000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΣΕ ΛΕΦΤΑ 7.000.000 ΔΡΧ- 8.500.000 ΔΡΑΧΜΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΕΝΑ ΠΕΖΩ 208.ΦΙΛΑΚΙΑ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΘΙΟΥΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ.
fania... (23/7/2016, 15:15) Καλά όλα αυτά που λέτε, αλλά αμελητέα κατά τη γνώμη μου. Αυτό που πιστεύω ότι θα εξαφανιστεί είναι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Με την εξέλιξη νέων μορφών ενέργειας (όπως το υδρογόνο, δείτε ας πούμε το Toyota Mirai), αλλά και των τεχνολογιών αποθήκευσης, δημιουργίας και αξιοποίησης της ηλεκτρικής ενέργειας, θα κυριαρχούν ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα. Ακόμα και οι πιο εξελιγμένοι κινητήρες, βενζίνης, πετρελαίου, υγραερίου και φυσικού αερίου εξαρτώνται από καύσιμα περιορισμένα σε αποθέματα, τα οποία θα εξαντληθούν και μαζί τους θα εξαφανιστούν και οι κινητήρες όπως τους ξέρουμε. Συνοψίζοντας, προβλέπω τεράστιο μερίδιο της αγοράς να αποτελείται από αυτοκίνητα που κάνουν χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ενώ οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα υπάρχουν μόνο για κάποια "ειδικά" μοντέλα. Κατά τα άλλα, το αυτοκίνητα θα είναι μόνιμα συνδεδεμένα στο διαδίκτυο και θα μπορούν να κάνουν τα πάντα μόνα τους, εκτός από την πλήρως αυτόνομη οδήγηση, για ηθικούς λόγους
water... (23/7/2016, 13:40)