Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Μικρά στο μάτι
Διαβάστηκε από 9434 αναγνώστες

Τα νέα μοτέρ βενζίνης είναι μικρότερα, αλλά χάρη στο τούρμπο έχουν υψηλή απόδοση. Αξίζουν τον κόπο ή όχι όμως; Ποιον ωφελούν τελικά; Τον αγοραστή ή τα τμήματα μάρκετινγκ των εταιρειών; Τελικά οι μικροί κινητήρες κάνουν δουλειά ή μήπως είναι αναγκαίο κακό; Τα νέα μοτέρ βενζίνης είναι μικρότερα, αλλά χάρη στο τούρμπο έχουν υψηλή απόδοση. Αξίζουν τον κόπο ή όχι όμως; Ποιον ωφελούν τελικά; Τον αγοραστή ή τα τμήματα μάρκετινγκ των εταιρειών; Τετρακύλινδρες Porsche, τρικύλινδρα μεσαία, 2λιτρα μεγάλα  πολυτελή και 900άρια μικρομεσαία. Αυτή είναι η κατάσταση σήμερα μετά από 15 χρόνια σμίκρυνσης των κινητήρων για καλύτερες καταναλώσεις. Αξίζει όμως τον κόπο αυτό το downsizing ή μήπως όχι;

Όταν η VW παρουσίαζε το 1.400άρι TSI πριν περίπου 10 χρόνια, τα 170 του άλογα ακούγονταν πολλά, τα κυβικά του όμως λίγα. Σήμερα τα 1.400 κ.εκ. πλέον τα λέμε πολλά, γιατί η σμίκρυνση συνέχισε και πλέον τα αυτοκίνητα είναι 1.000άρια, με πρωτεργάτη τον EcoΒoost της Ford.

Η καθιέρωση του τούρμπο αυτά τα χρόνια σήμανε πως μπορούμε να έχουμε δυνατά μοτέρ, πρόθυμα, με καλές επιδόσεις και καταπληκτική ενεργητική ασφάλεια, χωρίς τα πολλά κυβικά, τους φόρους και την κατανάλωση που παραδοσιακά πήγαιναν πακέτο. Υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ βενζίνης που μπορούν από 1.000 κ.εκ. να αποδίδει σαν τα 2λιτρα ατμοσφαιρικά, των αρχών της δεκαετίας του `90.

Πέτυχε όμως η σμίκρυνση των κινητήρων;  Είναι δηλαδή σήμερα τα αυτοκίνητα πιο οικονομικά από ότι ήταν; Καίνε λιγότερο; Ρυπαίνουν λιγότερο; Σε σχέση με το παρελθόν, φυσικά δεν χωρά συζήτηση. Οι διαφορές είναι τεράστιες. Ακόμη και σε σχέση με μόλις πέντε χρόνια πριν, τα αυτοκίνητα σήμερα είναι μέχρι και 30% πιο οικονομικά στη χρήση.

Στην πράξη δηλαδή, το downsizing εκτός από τους κατασκευαστές ωφέλησε και τους καταναλωτές. Εσείς όμως τι λέτε; Πως σας φαίνεται όλη αυτή η εξέλιξη και τελικά πόσο πιστεύετε στα σύγχορνα μικρά μοτέρ; 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
nikos... (13/11/2016, 15:46) Ειναι πραγματικα το μεγαλυτερο θαυμα της αυτοκινησης ever. Διοτι συνδυαζουν τα χαμηλα κυβικα με οτι αυτο συνεπαγεται σε τελη κυκλοφοριας και καταναλωση με την αυξημενη αποδοση που προκυπτει απο τη βοηθεια της τουρμπινας. Για παραδειγμα η Ford με τον βραβευμενο επι τρια συναπτα ετη Ecoboost κινητηρα, ως τον καλυτερο και πιο συγχρονο το τερματισε. Αποδιδει ως και 140 αλογα απο μολις 1.000 κυβικα και χρησιμοποιειται μεχρι και στο θηριωδων διαστασεων μεσαιο μοντελο της το Mondeo, μονο που εδω αποδιδει 125 αλογα. Θα αγοραζα σιγουρα ενα μικρο turbo βενζινης διοτι το downsizing οπως προειπα κανει θαυματα. Ομως εχω δυο ενστασεις για τους τουρμπο εναντι των παραδοσιακων ατμοσφαιρικων. Η πρωτη εγκειται στο γεγονος πως οι τουρμπο αποδιδουν τη μεγιστη ροπη τους χαμηλα και στο μεσαιο ευρος στροφων. Ομως απο εκει και πανω λαχανιαζουν και δυνασχετουν σε ενα αμεσο προσπερασμα π.χ στο επαρχιακο δικτυο. Η δυτερη ενσταση μου αφορα το γεγονος πως το καλοκαιρι, λογω των υψηλων θερμοκρασιων που ναπτυσσονται οι κινητηρες αυτοι φτανουν στα ορια τους και εχουν ως επακολουθο την προωρη καταστροφη τους. Επισης οι ατμοσφαιρικοι ειναι και πιο ''τιμιοι'', αφου αποδιδουν τα αλογα τους μονοι τους και χωρις τη βοηθεια τουρμπινας. Ως κατοχος ατμοσφαιρικου βενζινοκινητου, το προτιμω χωρις δευτερη σκεψη.
strat... (10/11/2016, 14:33) Οι υψηλες ιπποδυναμεις ολων των συγχρονων κινητηρων παρεχουν και υψηλοτερες ταχυτητες.Επειδη, ως επι το πλειστον, οι οδηγοι ξεπερνουν κατα πολυ τα επιτρεπομενα ορια ταχυτητος, αυτος που ΠΡΕΠΕΙ να επωφεληθει περισσοτερο ειναι η ΤΡΟΧΑΙΑ απο κλησεις λογω υπερβοιλικης ταχυτητος..