Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Καινούργιο αυτοκίνητο ή λεφτά στην τσέπη; Εσείς γιατί θα αποσύρετε το παλιό σας αυτοκίνητο;
Διαβάστηκε από 25971 αναγνώστες

Η σημαντικότερη διαφορά της απόσυρσης σήμερα από αυτή του 1991 είναι ότι τα χρήματα από την διαγραφή του παλιού αυτοκινήτου μπορούν να πάνε αντί για αγορά νέου, στην τσέπη. Σε αυτή βέβαια τη περίπτωση χάνετε το επιπλέον όφελος από την αγορά καινούργιου.
αγοράς (1.000€). Εσείς τι σκοπεύετε να κάνετε;

Η σημαντικότερη διαφορά της απόσυρσης σήμερα από αυτή του 1991 είναι ότι τα χρήματα από την διαγραφή του παλιού αυτοκινήτου μπορούν να πάνε αντί για αγορά νέου, στην τσέπη. Σε αυτή βέβαια τη περίπτωση χάνετε το επιπλέον όφελος από την αγορά καινούργιου. αγοράς (1.000€). Εσείς τι σκοπεύετε να κάνετε; Από τη μία οι καιροί είναι δύσκολοι και κάθε πρόσθετο εισόδημα είναι καλοδεχούμενο. Ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου που θα αποσύρετε μπορεί να εισπράξετε από την εφορία από 500 ως και 2.200 ευρώ. Δεν είναι λίγα λεφτά.
Αυτά τα χρήματα μπορείτε είτε να τα δώσετε προκαταβολή για το νέο σας αυτοκίνητο, ουσιαστικά αφαιρώντας τα από την τιμή πώλησης, είτε να τα βάλετε στην τσέπη και να περάσουν στον σπιτικό κουρβανά. Αξίζει όμως απλά να τα φάμε;
Ξέρουμε όλοι ότι λεφτά που περνάνε στην οικιακή οικονομία σύντομα εξαφανίζονται. Αποσύρεις ένα αυτοκίνητο για να πάρεις άλλο, και στο ενδιάμεσο προκύπτουν ένα σωρό υποχρεώσεις και τα χρήματα γίνονται καπνός. Μπορεί στο ισοζύγιο να είμαστε εντάξει, όμως με αυτά τα λεφτά να έχουν φύγει, η αγορά αυτοκινήτου γίνεται ξανά το ίδιο δύσκολη με πριν την απόσυρση. Με εξαίρεση βέβαια το χιλιάρικο.
Γιατί είπαμε ότι χρήματα δίνονται σε δύο φάσεις. Μία με την απόσυρση του παλιού και μία με την αγορά του καινούργιου (1.000 ευρώ ανεξαρτήτως μοντέλου). Δεν είναι κρίμα όμως τελικά να μετρήσει μόνο αυτό το χιλιάρικο υπέρ της αγοράς του νέου, αφού τα πρώτα θα τα έχουμε φάει;

Η λογική εξάλλου είναι να αντικαταστήσουμε ένα παλιό αυτοκίνητο με ένα άλλο νέο, οπότε θα πρέπει να κρατήσουμε τα χρήματα αυτά, ώστε το καινούργιο να μας φανεί πραγματικά φθηνότερο. Εκτός και αν αυτό που θα αποσύρουμε απλά μάζευε σκόνη στον κήπο.
Υπάρχει φυσικά και η περίπτωση αυτή, να είναι δηλαδή το αυτοκίνητο άχρηστο οπότε και το πρόγραμμα της απόσυρσης να λειτουργήσει ουσιαστικά σαν «αγοραστής». Θα πρέπει όμως να είμαστε σίγουροι ότι τα λεφτά που θα πάρουμε από την απόσυρσή του θα είναι τουλάχιστον τα ίδια με όσα θα παίρναμε αν το πουλάγαμε ιδιωτικά. Και φυσικά το χιλιάρικο για την αγορά νέου αυτοκινήτου δεν το παίρνουμε, ενώ δε μπορούμε να μεταβιβάσουμε και το δικαίωμα σε κάποιον τρίτο.

Άρα υπάρχουν τρία βασικά σενάρια. Πρώτον αποσύρουμε και πάμε και αγοράζουμε αμέσως νέο, ώστε τα χρήματα αυτά να πιάσουν τόπο. Δεύτερον αποσύρουμε τώρα και αγοράζουμε αργότερα με σοβαρό κίνδυνο φυσικά προς τη νέα αγορά να πάει μόνο το χιλιάρικο και όχι αυτά της απόσυρσης. Και τρίτον να αποσύρουμε μόνο για να ξεφορτωθούμε τη σαβούρα και να τσεπώσουμε και μερικά λεφτά. Υπάρχει φυσικά και η δυνατότητα να αποσύρουμε και αγοράσουμε νέο αργότερα, όμως έτσι θα πρέπει να πληρώσουμε τα νέα επιβαρημένα τέλη κυκλοφορίας για το 2010.
Εσείς σε ποια κατηγορία ανήκετε; Τι σκοπεύετε να κάνετε με τα χρήματα που θα πάρετε στα χέρια σας; Βλέπετε τον κίνδυνο να τα χαλάτε σε άσχετα πράγματα και να μένετε τελικά χωρίς αυτοκίνητο; Τι θα κάνετε;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
maxri... (10/10/2009, 14:50) Εκεί που έχει φτάσει η τιμή της βενζίνης, των ανταλλακτικών, των ασφάλιστρων, την κυκλοφοριακή συμφόρηση, τις ατελείωτες βόλτες γύρω γύρω να βρεις πάρκινγκ προτιμώ τα ραδιοταξι, τις συγκοινωνίες και τα χρήματα στην τσέπη.
giort... (8/10/2009, 16:44) εγω εχω λοιπον 3 αμαξια.ενα fiat uno 1.100 του 1992(για πεταμα),ενα toyota hiace 1.500 του 1982(επισης για πεταμα) και ενα volkswagen passat 1.600 του 1985.ο πατερας μου θελει να δωσει και τα 3 αλλα εγω θελω να κρατησω το passat γιατι εχω ριξει αιμα και ιδρωτας να να συνεχισει να δουλευει το αμαξι και ειναι κριμα.μηπως να το χαλασω να μην μπορει να το αποσυρει?και απο την αλλη,πηγαινει πολυ καλα αφτο το αμαξι και απο καυσαερια και ολα.τι να κανω ρε παιδια?πως μπορω να το κρατησω με τετοιο κρατος?
nikoa... (5/10/2009, 20:33) EXO 2 .1ALFA ROMEO TU 92 KAI 1NISSAN TU 96 THA DOSO TO 1 KAI THA PARO TO 1000
georg... (4/10/2009, 06:20) αποσύρουμε το αυτοκίνητο μας τσεπώνουμε 1500 αγοραζω το αυτοκινητο του γιου μου τσεπώνω άλλα 820 (1000-μεταβιβαση) μιασ και δεν περιμενω να αγορασω αυτοκίνητο συντομα
frank... (3/10/2009, 22:00) θα κρατησω το παλιο αυτοκινητο μου για οσο ισχυει η αποσυρση (τελος 2012?). Ειναι η πρωτη φορα που θα οδηγω ενα αυτοκινητο που η τιμη του δεν θα φθηνει με το χρονο (σε αντιθεση με οτι και αν αγορασω ως καινουριο).
vasko... (3/10/2009, 13:43) Βασικά εγώ απέσυρα ήδη (από την Τετάρτη 30/09/09) το αμάξι μου για τον εξής λόγο: είχα αμάξι ηλικίας 9 ετών αλλά αρκετά δουλεμένο (250.000 χιλιόμετρα.) Επειδή το κόμμα μου (ΠΑΣΟΚ) ΔΕΝ ανακοίνωσε ξεκάθαρα τι ακριβώς θα κάνει με την απόσυρση όταν γίνει κυβέρνηση, και επειδή φοβάμαι πως θα την καταργήσει για τ΄ αμάξια κάτω των 15 ετών, έτρεξα να επωφεληθώ μιας και παρήγγειλα ήδη καινούργιο αμάξι που το βρήκα με μειωμένο (πραγματικά μειωμένο και όχι φούμαρα ) τέλος ταξινόμησης. Έχω λοιπόν διπλό όφελος(έτσι ελπίζω τουλάχιστον) και μειωμένο τέλος και όφελος από την απόσυρση.
quatt... (28/9/2009, 19:50) εχω αμαξι 17ετιας σε πολη καλη κατασταση και με χρεωνουν 150 ευρο + τα 112 = 262 ευρο για να παρω νεο αμαξι , την στιγμη που το δικο μου ουτε λαδια καιει και ουτε ριπαινει και ποιος ο λογος να παρω μεταχειρισμενο μια και καλη οταν τα φτυσει αυτο που εχω θα παρω νεο.
sotir... (28/9/2009, 06:36) κραταω το παλιο μου αυτοκινητο εφοσον μου κανει αναγκη.....
ollan... (28/9/2009, 03:33) Το ιδανικό σενάριο, έχω ένα πολύ παλιό όχημα(25ετίας) που σπάνια το κυκλοφορώ και το αποσύρω στο τέλος του τρέχοντος έτους ώστε να μην πληρώσω τα τέλη του 2010, και αρχές του επομένου αγοράζω ένα νέο αντιρρυπαντικό euro5 και έτσι επωφελούμαι παραπάνω.
thana... (25/9/2009, 12:01) Τα ποσά των 500- 2200 ευρώ είναι ευτελή επιτρέψτε μου να πιστεύω. Ας τα συγκρίνουμε με της Γερμανίας ή των Η.Π.Α. για να γευτούμε την κοροϊδία του κράτους για άλλη μια φορά. όσον αφορά το χιλιάρικο των αντιπροσωπειών, υπήρχε και θα υπάρχει και πολλές φορές οι προσφορές τους είναι και μεγαλύτερες. Τα περιθώρια κέρδους τους τα γνωρίζουν καλύτερα από εμάς. Από την πλευρά μου την αύξηση που καλούμαι να πληρώσω (150 ευρώ), τη σκέφτομαι σαν 3 επιπλέον γεμίσματα του ρεζερβουάρ και συμβιβάζομαι. Οπότε πληρώνω και "ρυπαίνω" κύριοι...
Giorg... (25/9/2009, 00:32) Γιατί η επιδότηση του χιλιάρικου να δίνεται μόνο για την νέου αυτοκινήτου... Αυτο είναι πολύ μεγάλο λάθος. Με ρώτησαν εμένα αν μπορώ να αγοράσω κανούργιο αυτοκίνητο???? Θα με υποχρεώσουν λοιπόν να μην το αποσύρω και να πληρώνω 350 Ευρώ το χρόνο τέλ κυκλοφορίας! Αίσχος!!!!!!

Απάντηση:
H επιδότηση ισχύει και για την αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου