Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Τι διαφορές φέρνει στα ελαστικά η ηλεκτροκίνηση;
Ηλεκτρικά: Μήπως έκατσαν «λουκούμι» στην κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία;
Κάν`το όπως η Toyota: Peugeot, Citroen, Opel & DS έγιναν υβριδικά
Γιατί δεν φέρνουν το Sandero των 11.500 ευρώ στην Ελλάδα;
Γιατί όλοι οι υαλοκαθαριστήρες έγιναν ίδιοι;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Πόσο μετράει για εσάς το «σηματάκι» σε ένα SUV?
Διαβάστηκε από 11125 αναγνώστες

Αντίθετα με ότι ίσχυε μέχρι πριν μερικά χρόνια, σήμερα δεν υπάρχει μάρκα που να μην διαθέτει στη γκάμα της ένα SUV. Όμως εξαιτίας ακριβώς αυτής της καθυστέρησης αρκετών κατασκευαστών, κάποιοι θεωρούνται ειδικοί και το όνομά τους έχει άλλη βαρύτητα; Εσείς πως ζυγίζετε το σηματάκι σε ένα SUV;
Αντίθετα με ότι ίσχυε μέχρι πριν μερικά χρόνια, σήμερα δεν υπάρχει μάρκα που να μην διαθέτει στη γκάμα της ένα SUV. Όμως εξαιτίας ακριβώς αυτής της καθυστέρησης αρκετών κατασκευαστών, κάποιοι θεωρούνται ειδικοί και το όνομά τους έχει άλλη βαρύτητα; Εσείς πως ζυγίζετε το σηματάκι σε ένα SUV; Είναι φυσικό οι πρωτοπόροι να ξεχωρίζουν. Δε μιλάει τυχαία η Jeep για το «γνήσιο» όταν αναφέρεται σε «τζιπάκια» ούτε μπορεί να ξεχάσει κανείς τη Land Rover που με τα αυτοκίνητά της κατέκτησε όλη την Αφρική και την Ασία. Το ίδιο ξεχωρίζουν και οι ιάπωνες κατασκευαστές που μπήκαν νωρίς στο παιχνίδι. Η Nissan, η Suzuki, η Toyota και η Mitsubishi έχουν όπως και να το δει κανείς το πάνω χέρι όταν μιλάει κανείς για εκτός δρόμου οχήματα.
Σήμερα όμως η εικόνα έχει αλλάξει. Γιατί τέτοια αυτοκίνητα πλέον φτιάχνουν όλοι. Η «βαρύτητα» λοιπόν του πρωτοπόρου έρχεται αντιμέτωπη με την «αξία» του παραδοσιακού, αν και νέου στην κατηγορία. Τι μετράει όμως περισσότερο;
Φυσικά η πορεία των εκτός δρόμου αυτοκινήτων άλλαξε από τη στιγμή που η Toyota εφηύρε το SUV. Αυτό από μόνο του έχει κάνει όλες τις γενιές του RAV 4 best seller, συγχρόνως όμως ανέδειξε και μια νέα σειρά χαρακτηριστικών ως τα κύρια, αυτά που δηλαδή έχουν μεγαλύτερη σημασία, ταράζοντας έτσι τις ισορροπίες που είχαν δημιουργηθεί από τα εκτός δρόμου οχήματα.
Αυτό σημαίνει πως οι κατασκευαστές που κατέβηκαν στην αρένα των SUV είχαν είτε να αποδείξουν εκ νέου τι αξίζουν. Για παράδειγμα η Nissan λανσάροντας το X-Trail πάτησε πάνω στην τεχνογνωσία της στην εκτός δρόμου κίνηση. Από την άλλη η VW με το Tiguan απλά έβαλε στην κατηγορία αυτά που θα ήθελε και θα περίμενε κανείς από ένα Golf. Διαφορετική προσέγγιση, το αποτέλεσμα είναι όμως ίδιο.
Δηλαδή και οι δύο μάρκες, ξεκινώντας από διαφορετικά τελείως σημεία, κερδίζουν η κάθε μία με τον τρόπο της τον αγοραστή. Αν και δεν είναι πάντα έτσι. Η Opel ας πούμε παρότι είναι καταξιωμένη μάρκα στα επιβατικά, και παρότι είχε στο ενεργητικό της και ένα αξιόλογο εκτός δρόμου αυτοκίνητο, το Frontera, δεν κατάφερε να μετατρέψει το Antara σε best seller.

Άλλοι πάλι ακολούθησαν αντίστροφη πορεία. Ενώ περίμενε κανείς πρώτα να λανσάρουν μικρότερα μοντέλα, η VW, η Audi, η BMW και η Mercedes ξεκίνησαν από «βαριές» πολυτελείς εκδόσεις, θέτοντας έτσι ένα στάνταρ στο οποίο μαθαίνει το κοινό. Κατόπιν έβγαλαν τα μικρότερα μοντέλα, σαν μικρότερες κόπιες των μεγαλύτερων, δημιουργώντας προσδοκία στον αγοραστή πως αγοράζει το ίδιο πολυτελές SUV με τα μεγάλα, σε μικρότερη συσκευασία.
Όση παράδοση δεν είχε η VW στα SUV την αναπλήρωσε με αυτή που είχε στα επιτυχημένα επιβατικά. Το ίδιο κάνει και η Skoda με το Yeti που μπήκε κατευθείαν χωρίς μαρκετινίστικο τέχνασμα, προτάσσοντας όσα έχει «κερδίσει» με τα άλλα της μοντέλα.
Όμως το SUV είναι και εργαλείο. Εκεί ποντάρουν ακόμη αρκετοί κατασκευαστές που βγάζουν προς τα έξω τον πιο χρηστικό χαρακτήρα. Αυτή τη λογική ακολουθεί και η Dacia που λανσάρει το Duster με αναμενόμενα άριστη σχέση τιμής αξίας. Το σηματάκι μπορεί να υστερεί, ελλείψει παράδοσης στην κατηγορία, όμως η χρηστικότητα αναπληρώνει επάξια.
Εσείς όμως πως το βλέπετε το «σηματάκι» στα SUV; Ακολουθείτε την παράδοση; Αυτόν που έχει πείρα στα εκτός δρόμου, ή αυτόν που αποδεδειγμένα φτιάχνει ποιοτικά αυτοκίνητα; Ή και τα δύο; Τι ζυγίζετε λοιπόν περισσότερο στο σήμα ενός SUV;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
texan... (15/3/2010, 09:56) ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΣΗΜΑ ΣΑΦΩΣ ΠΟΛΛΟΙ ΠΡΟΤΟΙΜΟΥΝ ΤΑ ΕΠΩΝΙΜΑ SUV ΓΙΑ ΣΤΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΕΙΞΗ, ΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ. ΒΕΒΑΙΑ ΜΕ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΘΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΓΟΡΩΝ ΤΩΝ SUV'S ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ. ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΧΑ SUV ΠΙΟ ΠΑΛΙΑ, ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΟΧΗΜΑ, ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΧΡΗΣΗ ΠΟΛΥ ΒΟΛΙΚΟ, ΚΑΙ ΣΕ ΧΩΡΟΥΣ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΛΟ, ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΙΔΑΝΙΚΟΤΕΡΟ. ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΜΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ SUV.
batsi... (11/3/2010, 15:35) Ξεχνάτε την ΚΙΑ. Μία από τις καλύτερες και καταξιωμενές εταιρίες κατασκευής 4χ4. Ελπίζω εκ παραδρομής! Με αυτή τη βάση και δεδομένο τις πωλήσεις της ΚΙΑ στην κατηγορία πιστεύω ότι δεν παίζει τόσο ρόλο το "σήμα" αλλά αυτό καθ΄ αυτό το αυτοκίνητο. Προσωπικά δεν θα αγόραζα αυτοκίνητο αντιεμπορικό μόνο και μόνο για το σήμα -και υπάρχουν αρκετά παραδείγματα στην αγορά. Το καλό ξεχωρίζει..
angel... (9/3/2010, 22:51) Σωστος ο φιλος για τα γιαπωνεζικα αλλα τα SUV δεν ειναι σκληροτραχηλα 4χ4 οποτε καλυτερα να σκεφτουμε αν αυτο που ζηταμε απο αυτα μας το δινουν μονο οι Ιαπωνες. Ναι το σηματακι επαιζε παιζει και θα παιζει παντα ρολο αλλα πρωτα πρεπει να ειμαστε κατασταλαγμενοι για το τι ακριβως ζηταμε απο το αυτοκινητο μας ειτε αυτο ειναι SUV ειτε οτιδηποτε αλλο.
epyrg... (9/3/2010, 18:00) Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΙ ΘΕΛΕΙΣ / ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ. ΕΑΝ Η ΑΝΑΓΚΗ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΟΧΗΜΑ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΤΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΜΠΙΤΕΥΘΕΙΣ ΤΗΝ ΠΕΙΡΑ ΧΡΟΝΩΝ ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ "ΣΗΜΑΤΑΚΙ". ΕΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΕΝΑ ΟΧΗΜΑ ΠΟΛΥΧΡΗΣΤΙΚΟ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΧΡΗΣΗΣ, ΓΙΑ ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ ΚΑΙ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΕΑ Η ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, ΤΟΤΕ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΥΕΤΙ , ΤIGUAN , ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ, ΙΑΠΩΝΙΚΩΝ (4Χ4 Η 2Χ4 ) ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗΣ ΑΞΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ .
curga... (9/3/2010, 15:53) Η απάντηση είναι πολύ δύσκολο να δοθεί. Για παράδειγμα στο Duster, ο καταναλωτής θα βασιστεί στην πείρα στα εκτός της Nissan, στην παράδοση της Renault στην ποιότητα (megane II :), ή απλά θα ξυνίσει τα μούτρα στη θέα του σήματος της Dacia; Θα δείξει...
a.kou... (9/3/2010, 15:44) Τι ζυγίζετε λοιπόν περισσότερο στο σήμα ενός SUV; Απάντηση: εξαρτάται απο το εάν επιθυμώ να αξιοποιήσω τις δυνατότητες του ή αν το θέλω απλά επειδή μια φορά στο τόσο θα αξιοποιήσω τις δυνατότητές του. Αν ισχύει το πρώτο τότε θέλω σίγουρα ένα γιαπωνέζικο αν όχι τότε προτιμώ ένα οποιοδήποτε και μάλιστα χωρίς τη τετρακίνηση
vlach... (9/3/2010, 13:54) Δεδομένου ότι ένα SUV προορίζεται κατά 90%+ για ασφάλτινες διαδρομές, αυτό που μετράει είναι η οδηγική συμπεριφορά στην άσφαλτο. Ιδανικό SUV είναι αυτό που σου παρέχει ασφάλεια, χώρους, ισχύ (όπως και να έχει σε μία χωμάτινη διαδρομή θα πάει). Και νομίζω ότι οι Γερμανοί τα καταφέρνουν πολύ καλύτερα από όλους τους υπόλοιπους τόσο στην ποιότητα κατασκευής όσο τελικά και στην ποιότητα κύλισης -οδηγικής συμπεριφοράς. Το πραγματικό off roading προϋποθέτει τζιπ κατάλληλα εξοπλισμένα (λάστιχα κλπ) και ΟΧΙ SUV. Οι ιάπωνες καλοί είναι στα καθαρόαιμα 4Χ4 αλλά ποιός πραγματικά εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες τους?
maik8... (9/3/2010, 01:00) Δυστυχως ο ελληνας οταν επενδυει ενα σεβαστο ποσο για αγορα SUV θελει και το αναλογο σηματακι.Ενα mitsubishi outlander ena honda crv μου κανει αισθηση σε σχεση με μια bmw x1 i ena audi q5,το λεγομενο πουλ μουρ.Με τα νεα μετρα φορολογησης και τιμη λιτρου στα υψη ισως να μειωσουν το ενδιαφερον για το σηματακι............
stath... (8/3/2010, 21:45) Νομίζω ότι άλλο το SUV και άλλο το λεγόμενο τύπου ΤΖΙΠ. Το SUV δεν έχει βοηθητικό κιβώτιο ταχυτήτων, με αργό-γρήγορο. Άρα άλλη η χρήση του SUV που είναι πιό πολύ όχημα αναψυχής, κυρίως ασφάλτινο και λίγο εκτός δρόμου, σε ομαλό σχετικά έδαφος και άλλη η χρήση του τύπου ΤΖΙΠ που είναι μεν και αυτό σε κάποιο βαθμό δρόμου, αλλά περισσότερο κατάλληλο για ανώμαλο έδαφος, λασπώδες κ.λ.π. Επομένως αν θέλω ένα SUV θα προτιμήσω το κλασσικό RAV4, ενώ αν θελήσω ένα τύπου ΤΖΙΠ, θα επιλέξω μεταξύ των κλασσικών: του JEEP του LAND ROVER ή κάποιου άλλου κατασκευαστή με εμπειρία στην κατασκευή αυτών των αυτοκινήτων. Πάντα ο πρωτοπόρος έχει μεγαλύτερη εμπειρία στην κατασκευή ενός συγκεκριμένου τύπου αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα αυτό να είναι πιό εξελιγμένο, από ένα αντίστοιχο, κάποιου άλλου κατασκευαστή, που μπήκε για πρώτη φορά στο χώρο. Εξαρτάται πάντως για ποιά χρήση το θέλει κάποιος, αλλά και πόσα χρήματα μπορεί να διαθέσει.
n2kak... (8/3/2010, 19:51) ΟΠΩΣ ΟΙ ΙΑΠΩΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΑ ΙΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΣΤΑ ΠΟΛΥΤΕΛΗ ΕΤΣΙ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΤΑ ΓΙΑΠΩΝΕΖΙΚΑ ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ .ΟΠΩΣ ΒΛΕΠΕΤΕ ΤΑ ΙΑΠΩΝΙΚΑ 4Χ4 ΚΡΑΤΟΥΝ ΤΑ ΠΡΩΤΕΙΑ ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ