Οι κινητήρες είναι αξιόπιστοι και δεν έχουν σοβαρά προβλήματα

4.475 Επισκέψεις στο άρθρο (24/4/2024)
Οι κινητήρες είναι αξιόπιστοι και δεν έχουν σοβαρά προβλήματα

Το Audi A3 ανήκει στο premium φάσμα της μικρομεσαίας κατηγορίας και έχει ιστορία που φτάνει πίσω στο 1996. Η τρέχουσα γενιά του μοντέλου είναι η τέταρτη και έκανε το ντεμπούτο της το 2020. Κάνουμε ένα βήμα πίσω και αναλύουμε πόσο καλό είναι το προηγούμενο Audi A3 ως μεταχειρισμένο, το οποίο βρισκόταν σε παραγωγή από το 2012 έως το 2020.

Το Audi A3 τρίτης γενιάς, που έχει κωδικό 8V, κατασκευάστηκε σε μια ευρεία επιλογή αμαξωμάτων, αφού είναι διαθέσιμο ως τρίθυρο, ως πεντάθυρο που ονομάζεται Sportback και «παντρεύει» τα hatchback με τα station wagon οχήματα, ως sedan αλλά και ως cabrio.

Αντίστοιχα ευρεία είναι και η γκάμα των κινητήρων. Στη βάση βρίσκεται ο TFSI βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων που αποδίδει 105 άλογα, έπειτα υπάρχει ο 1.400αρης TFSI κινητήρας με 125 ή 150 ίππους, και μετά ο 1,8 TFSI κινητήρας με 180 άλογα.
Αργότερα προστέθηκαν 3 επιλογές στα TFSI μοτέρ με χωρητικότητα 1, 1.5 και 2 λίτρα, με την ισχύ να είναι 116, 150 και 220 άλογα.
Περνώντας στους πετρελαιοκινητήρες, το Audi A3 2012-2020 κυκλοφόρησε με τον 1,6 TDI με ισχύ 105, 110 και 115 άλογα (τα τελευταία από το 2018 και έπειτα), καθώς και με τον δίλιτρο TDI με 150 ή 184 ίππους.

Η συγκεκριμένη γενιά του A3 είναι διαθέσιμη και με plug-in υβριδικό σύνολο, που ονομάζεται A3 e-tron και αποδίδει 204 άλογα, έχοντας ως βάση έναν βενζινοκινητήρα 1,4 λίτρων, ενώ το A3 g-tron έχει μοτέρ φυσικού αερίου, επίσης 1,4 λίτρων, με ιπποδύναμη 110 άλογα.
Το S3, που διαθέτει δίλιτρο μοτέρ με 300 άλογα (310 από το 2016 έως το 2018) αποτελεί μια πιο «καυτή» έκδοση του γερμανικού μοντέλου, και στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το RS3 με 367 άλογα, μια ισχύς που εκτοξεύτηκε στα 400 το 2017.

Τα μηχανικά σύνολα του αυτοκινήτου είναι αξιόπιστα, μιας και δεν υπάρχουν αναφορές για σημαντικές ζημιές. Η πλειοψηφία των κινητήρων διαθέτει ιμάντα χρονισμού, ο οποίος δεν εμφανίζει προβλήματα και είναι ανθεκτικός, με την εταιρεία να έχει ορίσει τα 210.000 χιλιόμετρα ως διάστημα αλλαγής.

Οι πιθανές βλάβες που ίσως εμφανιστούν είναι σπάνιες και αφορούν σε αντλίες νερού που παράγουν θόρυβο και σε ελαττωματικά μπουζί μοντέλων παραγωγής 2014 και 2015 με TFSI κινητήρες 1,2 και 1,4 λίτρων που δεν οδηγούνται συχνά.

Σελίδα 1Δοκιμή μεταχειρισμένου: Audi A3 MK3 (2012-2020)
Σελίδα 2Οι κινητήρες είναι αξιόπιστοι και δεν έχουν σοβαρά προβλήματα
Σελίδα 3Πιθανές βλάβες στα s-tronic κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη
Σελίδα 4Φθορές στα σινεμπλόκ της ανάρτησης, αν έχει πολλά χιλιόμετρα
Σελίδα 5Ο μέσος όρος τιμής των μεταχειρισμένων Audi A3 2012-2020 είναι 19.000 ευρώ
home pro
ETRANSIT VS ESPRINTER