H Nissan ισχυροποιεί τη θέση της στα υβριδικά και µάλιστα µε δυναµικό τρόπο ρίχνοντας στο τραπέζι το πιο δυνατό της χαρτί εδώ και χρόνια. Τον κυρίαρχο στην κατηγορία των µικροµεσαίων SUV, το Qashqai που έρχεται για πρώτη φορά σε full hybrid έκδοση µε 190 ίππους. Μόνο που τελικά είναι… ηλεκτρικό και µάλιστα πολύ οικονοµικό, ενώ φέρει και τη µοναδική καινοτοµία της µεταβλητής συµπίεσης. Τουτέστιν: αλλάζουν τα κυβικά του! Τι µας έκαψε;
Κατανάλωση εντός πόλης 3,8 λτ./100 χλµ.
Κατανάλωση στo ταξίδι 5,8 λτ./100 χλµ.
Το Nissan Qashqai e-Power λοιπόν είναι ένα υβριδικό που δεν µοιάζει µε κανένα άλλο στην αγορά. Διαθέτει έναν 3κύλινδρο τούρµπο κινητήρα µεταβλητής συµπίεσης 1,5 λτ. (156 ίππων) ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια, παρέχοντας ενέργεια, η οποία αποθηκεύεται σε µια µπαταρία υψηλής τάσης (400 V) µε χωρητικότητα 2,1 kWh ή διοχετεύοντάς την απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα.
Επιβάλλεται εδώ να σταθούµε στην ικανότητα του κινητήρα για µεταβλητή συµπίεση. Η διακύµανση του λόγου συµπίεσης κυµαίνεται αυτόµατα µεταξύ 8:1 και 14:1. Με απλά λόγια, µπορεί να αλλάξουν τα κυβικά του από 1.476 έως 1.497 κ.εκ..
Χωρίς lag και µε µπριόζικες επιδόσεις Στην πράξη το υβριδικό Qashqai θυµίζει ηλεκτρικό µοντέλο. Η απόκριση είναι άµεση χωρίς lag, σαν σε ηλεκτρικό µοντέλο, µε πολιτισµένα χαρακτηριστικά λειτουργίας. Η χρήση κιβωτίου µιας σχέσης και της τεχνολογίας LinearTune (αυξάνει σταδιακά την ταχύτητα περιστροφής για να καλύψει τις ενεργειακές απαιτήσεις του ηλεκτροκινητήρα), συµβάλουν ώστε η άνοδος των στροφών του κινητήρα να συνοδεύεται από ανάλογη αύξηση της ταχύτητας. Έτσι όλα γίνονται µε πιο γραµµικό τρόπο και παράλληλα έχει εξαλειφθεί η αίσθηση «αποσύνδεσης» που συνήθως σχετίζεται µε τα υβριδικά ή µε κιβώτιο συνεχούς µεταβαλλόµενης σχέση (CVT) αυτοκίνητα.
Σε κάθε περίπτωση, ο σκοπός του συστήµατος, όπως και όλων των υβριδικών είναι η µείωση της κατανάλωσης, κάτι που πετυχαίνει µε απόλυτη επιτυχία., ενώ εξίσου εντυπωσιακές και οι επιδόσεις, µε τη ροπή των 330 Nm να χαρίζει εξαιρετικές ρεπρίζ. Συγκεκριµένα, 3,8 δλ. για το 60-100 χλµ./ώρα και 5,0 δλ. αντίστοιχα για το 80-120. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τη δυνατότητα του «EV Mode», αλλά και το σύστηµα e-Pedal για να επιβραδύνει το αυτοκίνητο χωρίς τη χρήση του µεσαίου πεντάλ, ενώ παράλληλα φορτίζεται και η µπαταρία.