facebook twitter
youtube
Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά
Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτοκίνητα - Μοτοσυκλέτες
Επαγγελματικά - Accessories - Ασφάλειες

Κατανάλωση: Όσο μικρότερη...τόσο καλύτερα!

Διαβάστηκε από 66149 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/5/2013

Οι εποχές που κανείς δεν υπολόγιζε πόσο καίει το αυτοκίνητο του έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Λίγο η τρομερή αύξηση στη τιμή του λίτρου της βενζίνης, λίγο η οικονομική κρίση που έχει απομυζήσει και το τελευταίο ευρώ από την τσέπη μας, έχουμε φτάσει στο σημείο να τσεκάρουμε μέχρι και το ml καυσίμου. 


Το μίνι αυτοκίνητο της Daihatsu δικαιώνει πλήρως το motto με το οποίο το είχε βαφτίσει ο κατασκευαστής του και δεν ήταν άλλο από το δεν πίνει δεν καπνίζει. Βλέπετε η αύξηση της τιμής της βενζίνης έχει φέρει εκ νέου στο προσκήνιο τη Daihatsu και το μικρό της μοντέλο. Το Cuore έρχεται ως μάννα εξ ουρανού για να γίνει ένα εργαλείο που απευθύνεται σε "αγανακτισμένους" από το χάος της πόλης, αλλά και σε νέους που κάνουν τα πρώτα βήματα στην οδήγηση και ψάχνουν για ένα εύκολο στην οδήγηση και οικονομικό αυτοκίνητο.
Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας λοιπόν το Cuore, απαιτεί μόλις 5 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χλμ που θα διανύσει ο οδηγός του. Σε συνάρτηση λοιπόν με τη προσιτή τιμή απόκτησης, το value for money εκτοξεύεται στα ύψη. Τη δεύτερη θέση μοιράζονται τα αυτοκίνητα της γνωστής τριπλέτας, τα γνωστά μας VW up!, Skoda Citigo και SEAT Mii, καθώς και το επίσης οικονομικό Toyota Aygo. Και τα τέσσερα μοντέλα καταναλώνουν μόλις 0,1 λτ/100χλμ επιπλέον από το Cuore, δηλαδή 5,1 λτ/100χλμ. Βέβαια ακόμα πιο αποδοτικό value for money διαθέτει το μοντέλο της Toyota, μιας κι εκπέμπει μόλις 99γρ./χλμ, διοξειδίου του άνθρακα, νούμερο που το απαλάσσει από την καταβολή τελών κυκλοφορίας. 
Από κοντά... 
... ακολουθεί το Hyundai i10 με κατανάλωση 5,2 λτ./100 χλμ, νούμερο που ικανοποιεί αναλογιζόμενοι, ότι το μικρό της κορεάτικης φίρμας εξοπλίζεται με κινητήρα 1.200 κ.εκ. Λίγο πιο απαιτητικό σε βενζίνη είναι το μοντέλο της Kia, το Rio, το οποίο καταναλώνει 5,8 λτ./100χλμ, ενώ λίγο παραπάνω και για την ακρίβεια 5,9 λτ./100χλμ χρειάζεται το Mitsubishi Colt, νούμερο όχι τρομερό, μιας και το Colt διαθέτει έναν κινητήρα 1,3 λτ, όντας κι ο δυνατότερος των μοντέλων της δοκιμής με απόδοση 95 ίππους. Την δεκάδα συμπληρώνουν τα Nissan Micra και Chevrolet Spark με κατανάλωση 6 και 6,1 λτ./100 χλμ αντίστοιχα.
Κινητήρας Aygo: Νέες ρυθμίσεις, χωρίς τέλη κυκλοφορίας
Σε τεχνολογικό επίπεδο, ο 1.000άρης 3κύλινδρος και με μεταβλητό χρονισμό κινητήρας του Aygo απέκτησε νέες ρυθμίσεις. Μπορεί να μην επήλθε αύξηση της ιπποδύναμης και να παραμείναμε στους 68 ίππους, εν τούτοις και σε συνδυασμό με την καλύτερη αεροδυναμική και την μακρύτερη 3η σχέση, εκπέμπει πλέον μόλις 99 γρ./χλμ. CO2 (από 105) στοιχείο που απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη από την καταβολή τελών. Αυτά ισχύουν για την έκδοση του Aygo με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. 
Αν μη τι άλλο ένα επιπλέον χαρακτηριστικό του ιαπωνικού μίνι, το οποίο ανεβαίνει κατά πολύ στη προτίμηση του αγοραστικού κοινού, μιας και το Value for Money λόγω μηδενικών τελών και χαμηλής κατανάλωσης, εκτοξεύεται στα ύψη. 
Advanced συμβουλές οικονομικής οδήγησης
- Ελέγξτε τα ελαστικά σας
Τα ελαστικά πρέπει να φουσκώνονται όταν είναι κρύα και με την ενδεδειγμένη από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου πίεση. Η υπερβολική ή μικρότερη πίεση αυξάνει την φθορά των ελαστικών, κάθως και την κατανάλωση καυσίμου.
- Συντηρήστε το όχημά σας
Η συντήρηση του αυτοκινήτου πρέπει να γίνεται στα προβλεπόμενα από τον κατασκευαστή χιλιόμετρα. Πρέπει να μην χρησιμοποιούνται ανταλλακτικά – απομιμήσεις, είναι μειωμένης απόδοσης και εκτός από την αύξηση της κατανάλωσης, οδηγούν σε βλάβες πολλαπλάσιες της διαφοράς τιμής τους.
- Η σχάρα οροφής κοστίζει
Στην σχάρα της οροφής πρέπει να αποφεύγονται τα μεγάλα φορτία. Περισσότερα από 100 κιλά επηρεάζουν την ευστάθεια, την αεροδυναμική, αυξάνοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου.
- Τρόπος οδήγησης
Οι υπερβολικές επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, εκτός από ανασφαλή τρόπο οδήγησης αυξάνουν την κατανάλωση. Η βέλτιστη σχέση απόδοσης - κατανάλωσης, κυμαίνεται ανάμεσα στις 2.000 - 3.000 στροφές, αν κι αυτό εξαρτάται από τον κατασκευαστή. 
- Το ζέσταμα του κινητήρα
Στα σύγχρονα αυτοκίνητα το ζέσταμα του κινητήρα εν στάσει το χειμώνα δεν έχει νόημα και απλά αποτελεί σπατάλη καυσίμων. Ο κινητήρας, τα ελαστικά, τα αμορτισέρ και το κιβώτιο ταχυτήτων φθάνουν στο μέγιστο της απόδοσής τους όταν έχουν αποκτήσει τη θερμοκρασία λειτουργίας τους, η οποία επιτυγχάνεται μετά από 5 λεπτά κανονικής και προσεκτικής οδήγησης.
- Κλιματισμός
Το καλοκαίρι στις μεγάλες ταχύτητες συμφέρει περισσότερο η οδήγηση με κλιματισμό παρά με ανοικτά παράθυρα, τα οποία λειτουργούν σαν «αλεξίπτωτα» (λόγω της δυναμικής πίεσης που αναπτύσσεται στα πλάγια του οχήματος) και υποχρεώνουν τον οδηγό να πατά περισσότερο γκάζι. Ο κλιματισμός είναι αποδοτικότερος στις μεγάλες ταχύτητες. Σε συνδυασμό με τις αντιηλιακές μεβράνες η απόδοση του κλιματισμού είναι καλύτερη, κάνοντας παράλληλα την χρήση του οικονομικότερη.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Κατανάλωση: Όσο μικρότερη...τόσο καλύτερα!
Χώροι: Ανετα σαν το σαλόνι σας!
Ταξιδεύοντας: Σαν βγεις στον πηγαιμό…
Στην πόλη: Εάλω η πόλις!
Συμπέρασμα: Στο νήμα…
»Σχολιάστε την είδηση

Tags: CHEVROLET SPARK | DAIHATSU CUORE | HYUNDAI I10 | KIA RIO | MITSUBISHI COLT | NISSAN MICRA | SEAT MII | SKODA CITIGO | TOYOTA AYGO X | VOLKSWAGEN UP |

περισσότερα νέα & άρθρα »
ΑΦΙΕΡΩΜΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πώς ο κινητήρας του Opel Mokka κέρδισε 6 παραπάνω άλογα;

Bridgestone VS Pirelli : Ποιο semi-slick ελαστικό σε πίστα & elk test;

Δοκιμή του κορυφαίου Peugeot 308 GTi

περισσότερα »


ΧΡΗΣΙΜΑ

& Εταιρικές Πωλήσεις
Εταιρείες - Εμπορίες
Καινούργιο αυτοκίνητο
Υγραέριο & Φυσικό Αέριο
& Auto Αξεσουάρ
Μεταχειρισμένου
Πρόγραμμα - Δίκτυο
Πού; - Πώς;
Καινούρια
Μεταχειρισμένα
© 2024 autotriti.gr