Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/4/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/4/2002

Εύστροφοι και ελαστικοί κινητήρες

Ο 1.800άρης κινητήρας του Ford Mondeo διαθέτει τη μεγαλύτερη τιμή ισχύος (128 ίπποι) σε σχέση με το Ιαπωνικό (118 ίπποι) και το Γαλλικό μοντέλο (113 ίπποι). Στην πράξη το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο διακρίνεται για τη χωρίς κραδασμούς λειτουργία του και την ελαστικότητά του από το χαμηλό φάσμα των στροφών λειτουργίας. Η συνεργασία του με το άμεσο κιβώτιο ταχυτήτων με τις μακριές σχέσεις είναι πολύ καλή ενώ και η κατανάλωση καυσίμου (11,6 λίτρα/100 χλμ.) είναι χαμηλή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Οικονομικός σε καύσιμο όμως είναι και ο κινητήρας του C5 καθώς η μέση κατανάλωση σε μεικτό κύκλο ανέρχεται στα 11,1 λίτρα/100 χλμ. Η ελαστικότητα είναι από τα κύρια χαρακτηριστικά του εν λόγω μηχανικού συνόλου του Γαλλικού μοντέλου αν και στο υψηλό φάσμα των στροφών λειτουργίας ο εκπεμπόμενος θόρυβος θα γίνει αισθητός χωρίς όμως να επηρεάσει σημαντικά τους επιβαίνοντες. Τέλος ο, τύπου QG18, κινητήρας του Nissan Primera διαθέτει συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων (VVT-i), στοιχείο που εγγυάται την ευστροφία του και την άμεση απόκριση που εμφανίζει στις εντολές του οδηγού. Παρά την τοποθέτηση νέας αθόρυβης καδένας τα επίπεδα του θορύβου στο υψηλό φάσμα των στροφών λειτουργίας είναι αισθητά.

Ο χωρητικότητας 1.749 κ.εκ. κινητήρας του C5 αποδίδει 113 ίππους στις 5.520 σ.α.λ. και διακρίνεται για τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Ισχυρός (128 ίπποι/6.000 σ.α.λ.) είναι ο κινητήρας του μοντέλου Ford και διακρίνεται για τη γραμμική του απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών.
Οι 118 ίπποι που αποδίδει o κινητήρας του Primera επαρκούν για την κίνηση σε γρήγορους ρυθμούς του βάρους 1.328 κιλών αμαξώματος.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Nissan Primera 1,8-Ford Mondeo 1,8-Citroen C5 1,8
 
Ανακατεύοντας την τράπουλα στη μεσαία κατηγορία
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ασφάλεια και άνεση καθ' οδόν
Εύστροφοι και ελαστικοί κινητήρες
Καλύπτοντας τις οικογενειακές ανάγκες
Υψηλά επίπεδα παθητικής ασφάλειας