Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/4/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/4/2002

Προβλέψιμο και ομοιογενές

Ο μπάσος ήχος που προέρχεται από τον κινητήρα και την εξάτμιση από το ρελαντί, καθώς και τα τύπου μπάκετ καθίσματα τα οποία "αγκαλιάζουν" το σώμα του οδηγού -και του συνοδηγού- δημιουργούν μία πρώτη θετική εικόνα, πριν ακόμη διανυθούν τα πρώτα μέτρα με το Focus ST 170. Το εν λόγω μοντέλο πέρα από τις όποιες αισθητικές τροποποιήσεις, καθώς και αυτές που αφορούν τον κινητήρα, έχει δεχτεί επεμβάσεις και στην ανάρτηση. Τα ελατήρια του Focus ST 170 είναι πιο σκληρά από αυτά των υπόλοιπων εκδόσεων κατά 10%, ο κορμός των αμορτισέρ έχει μεγαλύτερη διάμετρο, έχει μειωθεί η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, ενώ τέλος μεγαλύτερης διαμέτρου είναι η αντιστρεπτική δοκός στην εμπρός και την πίσω ανάρτηση. Η διάταξη της τελευταίας έχει παραμείνει χωρίς αλλαγές, καθώς εμπρός περιλαμβάνονται γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, ενώ πίσω είναι πολλαπλών συνδέσμων. 
Στην πράξη, κατά την οδήγηση του αυτοκινήτου, οι παραπάνω αλλαγές γίνονται άμεσα αντιληπτές από τον οδηγό. Το Focus ST 170, χωρίς να μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα απόλυτο σπορ όχημα, κάτι που άλλωστε δεν επιδίωξαν οι μηχανικοί της Ford, καθώς θα υπάρξει η κορυφαία έκδοση RS, είναι ένα αυτοκίνητο μεγάλου τουρισμού (GT), το οποίο είναι σε θέση να κινηθεί σε ταχείς ρυθμούς με ασφάλεια σε κάθε είδους διαδρομή. Σε επαρχιακό δρόμο ο οδηγός είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί τη γραμμική απόδοση του κινητήρα κινούμενος σε διαδοχικές στροφές, έχοντας πολύτιμους σύμμαχους τα ακούραστα φρένα -τα οποία αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω- και το άμεσο με πολύ καλή αίσθηση σύστημα διεύθυνσης. Τα όρια πρόσφυσης του Focus ST 170 είναι υψηλά, ενώ η υποστροφή θα εμφανιστεί προοδευτικά κάτω υπό έντονη πίεση του δεξιού πεντάλ. Πολύ καλή είναι η εικόνα του αυτοκινήτου και στην ευθεία, όπου ακόμα και σε ταχύτητες τελικής το Focus ST 170 παραμένει σταθερό, ενώ η πορεία του δεν επηρεάζεται από ανωμαλίες του οδοστρώματος.




Η κατευθυντικότητα του αμαξώματος είναι πολύ καλή ακόμα και σε ταχύτητες άνω των 200 χλμ./ώρα. Παράλληλα η σφιχτή ανάρτηση του Focus ST 17Ο διατηρεί την άνεση των επιβατών σε πολύ καλά επίπεδα για τα δεδομένα του ανταγωνισμού.


Το Focus ST 170 παρουσιάζει υψηλά όρια πρόσφυσης. Τα φρένα δε χάνουν την απόδοσή τους ύστερα από συνεχή καταπόνηση, ενώ το τιμόνι ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού.

 ΔΟΚΙΜΗ Ford Focus ST 170
 
Ισορροπημένο σύνολο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ροπάτος με γραμμική απόδοση ο 2λιτρος κινητήρας
Προβλέψιμο και ομοιογενές