Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/9/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/9/2002

Το καθένα με το "ύφος" του στο δρόμο

H συμπεριφορά του καθενός εκ των τριών αυτοκινήτων στο δρόμο είναι ενδεικτική της προέλευσης αλλά και του στόχου που έχει για ανάλογη χρήση. Η πιο σπορτίφ συμπεριφορά μεταξύ των τριών συναντάται στο Ιταλικό μοντέλο, του οποίου το τιμόνι -με τη λειτουργία City απενεργοποιημένη- είναι το πιο σαφές μεταξύ των τριών, πληροφορώντας τον οδηγό ανά πάσα στιγμή για τη θέση των κατευθυντήριων τροχών και την πρόσφυσή τους. Τα φρένα έχουν εξαιρετική αίσθηση και ο οδηγός που θα επιδιώξει να κινηθεί γρήγορα σε δρόμους με στροφές, θα αποζημιωθεί από το στιβαρό πλαίσιο, το οποίο προσδίδει εξαιρετικά χαρακτηριστικά κατευθυντικότητας στο Fiat Punto. Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης δεν περιορίζει ιδιαίτερα τις κλίσεις όπως θα περίμενε κανείς αλλά εξασφαλίζει αρκετά καλή σταθερότητα στο μοντέλο. 
Εξίσου καλά τα καταφέρνει με τις ανησυχίες του οδηγού του και το Seat Ibiza, με τη διαφορά πως το Ισπανικό μοντέλο απαιτεί από τον οδηγό του λίγο περισσότερο χρόνο εξοικείωσης, καθώς το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ιδιαίτερα ελαφρύ -σχεδόν όσο αυτό του Punto με τη λειτουργία City που προορίζεται για τους ελιγμούς στάθμευσης- και δεν προσφέρει ιδιαίτερη αίσθηση στον οδηγό. Το πλαίσιο είναι στιβαρό και σε συνδυασμό με τα φαρδιά ελαστικά, το επίπεδο της πλευρικής πρόσφυσης είναι υψηλό. Η ανάρτηση είναι αρκετά μαλακή και επιτρέπει την εμφάνιση των κλίσεων στις στροφές, εκεί που όταν ο οδηγός το παρακάνει, η υποστροφή όπως και στο Punto θα κάνει προοδευτικά την εμφάνισή της. Τα φρένα έχουν καλή αίσθηση και αποδίδουν ακόμα και μετά από σκληρή χρήση, ενώ του Ιταλικού και του Γαλλικού μοντέλου εμφανίζουν "σημάδια κόπωσης" σε ανάλογη περίπτωση. 
Το Citroen C3, ως κλασικό Γαλλικό, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση με ανάλογη ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία σε έντονες ανωμαλίες του δρόμου παράγει θόρυβο. To C3 μπορεί να κινηθεί γρήγορα σε δρόμους με στροφές, αρκεί ο οδηγός να "συμβιβαστεί" με τις αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος και την ελάχιστη πλευρική στήριξη που προσφέρει το μαλακό κάθισμα. Οι ράβδοι στρέψης στον πίσω άξονα προσδίδουν πολύ καλά χαρακτηριστικά άνεσης στο Γαλλικό μοντέλο σε σχέση με τους δύο ανταγωνιστές που χρησιμοποιούν την κλασική διάταξη με τον ημιάκαμπτο άξονα και τα αμορτισέρ-ελατήρια αλλά δημιουργούν και τις προϋποθέσεις για την εμφάνιση υπερστροφής κατά τη γρήγορη κίνηση σε δρόμους με στροφές, πιο εύκολα απ' ό,τι με τα Punto και Ibiza. Η ανάρτηση του Γαλλικού μοντέλου βάσει ρύθμισης είναι η πιο ικανοποιητική σε επίπεδο απορρόφησης ανωμαλιών και διατήρησης της άνεσης των επιβατών σε υψηλό επίπεδο.

To Seat Ibiza δίνει την αίσθηση της στιβαρής κατασκευής σε οδηγό και επιβάτες. Η ανάρτηση με τις μεγάλες διαδρομές επιτρέπει την εμφάνιση αυξημένων κλίσεων του αμαξώματος 
στις στροφές.
Η Γαλλική ανάρτηση προσφέρει πολύ καλή αίσθηση ακρίβειας στα χέρια του οδηγού αναφορικά με την πληροφόρηση που προσφέρει το τιμόνι. Η απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου είναι εξαιρετική, με μελανό σημείο την ηχομόνωση.
Το Fiat Punto στο δρόμο επιδεικνύει τα σπορτίφ γονίδια, αφού παρά τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, η κατευθυντικότητα είναι κορυφαία, όπως και η προσλαμβάνουσα αίσθηση από τον οδηγό, παρά το αρκετά ελαφρύ τιμόνι.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
 Citroen C3 1,4 - Fiat Punto 80 - Seat Ibiza 1,4 75 ps
 
Τριεθνής "αντιδικία" στα μικρά
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Με παρεμφερή απόδοση
Διάκριση στους χώρους για τα Punto-Ibiza
Το καθένα με το "ύφος" του στο δρόμο
Οι τρεις θεματοφύλακες...