Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/10/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/10/2004
Test mtx
Κάτι λείπει…
Κινητήρες - Επιδόσεις
Κινητήρας SportKa: Ο μικρότερος σε απόδοση, ο καλύτερος σε λειτουργία
Στα αυτοκίνητα του συγκριτικού οι κινητήρες είναι 16βάλβιδοι. Όλοι; Όχι ακριβώς. Υπάρχει και ένα αυτοκίνητο που εφοδιάζεται με 8βάλβιδο κινητήρα 1,6 λίτρων ο οποίος διακρίνεται για την ελαστικότητά του, τις επιδόσεις εν κινήσει που προσφέρει και -αρνητικό βέβαια- για την αυξημένη του κατανάλωση. Πρόκειται για τον κινητήρα του Ford SportKa ο οποίος αποδίδει 95 ίππους -τη χαμηλότερη ισχύ του συγκριτικού- o οποίος είναι υπέρ του δέοντος ικανός για τη γρήγορη κίνηση του βάρους 980 κιλών αμαξώματος του Super μίνι Ford. Αναμφισβήτητα σε όλους τους τομείς διάκρισης το βασικότερο ρόλο παίζει η κλειστή διάταξη του κιβωτίου ταχυτήτων που συν τοις άλλοις έχει το θετικότερο κούμπωμα. Ο δυνατότερος κινητήρας είναι εκείνος του Citroen C2 VTS, ο οποίος παρά την ισχύ των 125 ίππων δεν διακρίνεται για τις επιδόσεις που προσφέρει. Αντ' αυτού ο 1,6 λίτρων κινητήρας της σειράς ΤU παρουσιάζει πολιτισμένη λειτουργία σε όλο το φάσμα περιστροφής του (μέχρι τις 7.200 σ.α.λ.) χωρίς ξεσπάσματα, ενώ και όσον αφορά την κατανάλωση ικανοποιεί. Το κιβώτιο του C2 VTS έχει και εκείνο κοντή κλιμάκωση και όσον αφορά την αίσθηση, υστερεί στις γρήγορες αλλαγές. Ανέκαθεν οι κινητήρες της Toyota διακρίνονταν στους τομείς της ελαστικότητας και της χαμηλής κατανάλωσης. Το Yaris Τ-Sport εφοδιάζεται με 1,5 λίτρων κινητήρα απόδοσης 103 ίππων ο οποίος αποτελεί το δυνατό του σημείο όντας εύστροφος χάρη στο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων που διαθέτει, όχι όμως και το κοντό κιβώτιο με την "ξύλινη" αίσθηση. Ο έτερος Ιαπωνικός κινητήρας του Suzuki Ignis δείχνει τα δόντια του στον ανταγωνισμό όντας ιδιαίτερα εύστροφος και δυνατός ενώ και εκείνο διαθέτει κοντή κλιμάκωση κιβωτίου με αποτέλεσμα να εμφανίζει τις καλύτερες επιδόσεις από στάση και της αμέσως καλύτερες εν κινήσει από το SportKa. Το Fiat Punto Sporting εφοδιάζεται με 1,4 λίτρων κινητήρα απόδοσης 99 δυναμομετρημένων ίππων ο οποίος παρουσιάζει ιδιαίτερα πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας με θετικό τράβηγμα και αρκετά αποθέματα ροπής. Όσον αφορά το κιβώτιο, το Punto είναι το μοναδικό που εφοδιάζεται με 6 ταχύτητες με σαφέστατα οφέλη στην κατανάλωση και στα χαρακτηριστικά λειτουργίας που αναφέραμε παραπάνω, όμως σε αίσθηση είναι ασαφές. Τέλος, τα εν Ελλάδι βελτιωμένα Seat Ibiza Τοp Gun, Skoda Fabia Sport Edition και Nissan Micra Racing παρουσιάζουν καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας με τον κινητήρα του Fabia να υπερτερεί σε ελαστικότητα, ενώ παράλληλα ευχαριστούν ιδιαίτερα με τον ήχο που παράγουν (μπάσος για τα Seat και Skoda και μεταλλικός για το Nissan) που όμως σε πολύωρα ταξίδια κουράζει. Το κιβώτιο και στις τρεις περιπτώσεις είναι συγκριτικά πιο αραιής κλιμάκωσης έναντι των υπολοίπων αυτοκινήτων αφού άλλωστε δεν έχει αλλάξει από τις εκδόσεις που βασίζονται.
Το C2 VTS εφοδιάζεται με τον δυνατότερο κινητήρα απόδοσης 125 ίππων.

Ο 1,4λίτρων κινητήρας του Punto συνδυάζεται με κοντής κλιμάκωσης κιβώτιο 6 σχέσεων.

Το πολύ κλειστά κλιμακούμενο κιβώτιο του SportKa και ο κινητήρας του, του προσδίδει πολύ καλές επιδόσεις.

Ο ήχος του Micra Racing κλέβει την παράσταση όντας μεταλλικός ενώ δεν λείπουν και τα "σκασίματα" από την εξάτμιση.
Ο κινητήρας του Fabia Sport Edition διακρίνεται για τη λειτουργία του στις μεσαίες και υψηλές στροφές περιστροφής.
"Ξυραφένια" λειτουργία παρουσιάζει ο κινητήρας του Ignis ο οποίος προσδίδει τις καλύτερες επιδόσεις.
To Yaris έχει σαν δυνατό του σημείο τον ελαστικό σε όλο το φάσμα περιστροφής του κινητήρα των 1,5 λίτρων.

 
 To Citroen C2 VTS απέναντι σε επτά μικρά GT
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Οδική συμπεριφορά
Εσωτερικό - Χώροι
Κινητήρες - Επιδόσεις
Ο εκφραστής της κατηγορίας