Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/10/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/10/2004
Test mtx
Κάτι λείπει…
Εσωτερικό - Χώροι
Υπεροχή Ibiza και Fabia σε ποιότητα κατασκευής
Στο εσωτερικό των αυτοκινήτων του συγκριτικού, οι διαφορές τους σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις τους εστιάζονται μόνο στη διαμόρφωση ενός πιο έντονα σπορτίφ διακόσμου και όχι σε θέματα ποιότητας. Πιο συγκεκριμένα, στο C2 VTS οι αλλαγές εστιάζονται στα ημιμπάκετ καθίσματα και τις σπορτίφ πινελιές του πίνακα οργάνων, ενώ ο αλουμινένιος επιλογέας και τα επίσης αλουμινένια πεντάλ συμπληρώνουν την εικόνα του. Η ποιότητα των πλαστικών υλικών είναι καλή και έχουν καλή συναρμολόγηση, όμως το φινίρισμα και η εργονομία βρίσκονται σε μέτρια επίπεδα. Ανάλογη εικόνα αποκομίζει κανείς και από το εσωτερικό του SportKa το οποίο πέραν του αλουμινένιου επιλογέα δεν φέρει αλλαγές σε σχέση με το Ka των 1,3 λίτρων. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή και στο SportKa, όμως ο διάκοσμος είναι ξεπερασμένος. Το Fiat Punto Sporting εμφανίζει καλύτερη ποιότητα κατασκευής και καλά υλικά ενώ ο σπορτίφ χαρακτήρας στο εσωτερικό του τονίζεται από την απομίμηση αλουμινίου στην κεντρική κονσόλα, το δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα αλλά και από τις εσωτερικές επενδύσεις των θυρών και των καθισμάτων. Την καλύτερη ποιότητα κατασκευής εμφανίζουν τα Seat Ibiza Top Gun και Skoda Fabia Sport Edition με το πρώτο να διακρίνεται περισσότερο όσον αφορά τον ευχάριστο εσωτερικό διάκοσμο. Εδώ, οι σπορτίφ ανησυχίες εκφράζονται μέσω των δερμάτινων επιλογέων και των αλουμινένιων πεντάλ που υπάρχουν και στα δύο αυτοκίνητα. Καλή ποιότητα κατασκευής εμφανίζει και το Toyota Yaris T-Sport στο εσωτερικό του με τα σκληρά πλαστικά να έχουν καλή συναρμογή μεταξύ τους. Ο πίνακας οργάνων αποτελεί το κύριο στοιχείο διαφοροποίησής του σε σχέση με τις μικρότερες εκδόσεις του (αναλογικός έναντι του ψηφιακού των υπολοίπων) και βρίσκεται και εκείνος στην ίδια γνώριμη θέση (κεντρικά τοποθετημένος). Το Nissan Micra Racing είναι το μοναδικό αυτοκίνητο που δεν εμφανίζει έντονα σπορτίφ στοιχεία (τίποτα δεν το διαφοροποιεί από τα μικρότερα Micra) με την ποιότητα κατασκευής και τον ευχάριστο εσωτερικό διάκοσμο να ευχαριστούν σε κάθε περίπτωση. Τέλος, το Suzuki Ignis Sport προβάλλει τις διαθέσεις του μέσω του σπορτίφ σχεδιαστικά πίνακα οργάνων και της κεντρικής κονσόλας, όμως ποιοτικά και εργονομικά εμφανίζεται υποδεέστερο των αντιπάλων του. Σε επίπεδο χώρων όπως είναι λογικό το Ford SportKa δεν διακρίνεται σε κανέναν τομέα -μίνι γαρ- με κυριότερο μειονέκτημα που απορρέει από αυτό την παντελή έλλειψη χώρων για μικροαντικείμενα. Οι χώροι του είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις επιβάτες μέσου αναστήματος, όμως ο χώρος αποσκευών είναι μικρός και συν τοις άλλοις διαθέτει και μικρό άνοιγμα. Συνολικά πιο ολοκληρωμένα είναι τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, που από άποψη διαστάσεων τοποθετούνται στα μικρά, προσφέρουν επάρκεια χώρων για τέσσερις επιβάτες με τα Skoda Fabia (μόνο πεντάθυρο) SportEdition και Seat Ibiza Top Gun να υπερτερούν στον τομέα, προσφέροντας τους μεγαλύτερους χώρους για τα κεφάλια των πίσω επιβατών και το μεγαλύτερο πλάτος του πίσω καθίσματος έχοντας και αρκετά μεγάλο χώρο για τις αποσκευές τους. Εκ των δύο πάντως οι διαφορές είναι αισθητές με τη ζυγαριά να γέρνει προς την μεριά του Fabia. Όσον αφορά τη θέση οδήγησης των αυτοκινήτων, την πιο σπορτίφ θέση έχουν τα Citroen C2 VTS και Fiat Punto Sporting ενώ αντίθετα οι ψηλές θέσεις των ιαπωνικών Yaris T-Sport και Ignis Sport δεν συμβαδίζουν με την σπορτίφ λογική. H θέση οδήγησης του SportKa είναι χαμηλά τοποθετημένη, όμως δεν στηρίζει επαρκώς το σώμα του οδηγού ενώ και τα καθίσματα είναι σκληρά. Η περιφερειακή ορατότητα είναι ένα στοιχείο που επηρεάζεται από τη θέση οδήγησης άμεσα με τα Skoda Fabia, Suzuki Ignis και Toyota Yaris να διακρίνονται στον τομέα (το πρώτο επειδή δεν έχει περίεργες γωνίες στο αμάξωμα και τα υπόλοιπα λόγω της προαναφερθείσας υψηλής θέσης οδήγησης) και μόνο το Seat Ibiza υστερεί έναντι των αυτοκινήτων του εσωτερικού αφού σε αυτό ευθύνονται και οι πλευρικοί καθρέφτες μικρής επιφάνειας.
Στο εσωτερικό του C2 ο παρατηρητής θα μείνει ευχαριστημένος από την σπορτίφ εικόνα ενώ η θέση οδήγησης συμβαδίζει με τη φιλοσοφία του.

Ιδιαίτερα ευχάριστο είναι το εσωτερικό του Punto, με την θέση οδήγησης να είναι από τις καλύτερες του συγκριτικού.

Μειονεκτεί έναντι των αντιπάλων του όσον αφορά το εσωτερικό του το SportKa, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν εμφανίζει σπορτίφ στοιχεία.

Το Micra δεν έχει καμία αλλαγή στην έκδοση Racing από τις υπόλοιπες και σίγουρα είναι ευχάριστο.

Οι σπορτίφ πινελιές στο Ibiza συνδυάζονται ιδανικά με την καλή ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα.
Το σπορ τιμόνι και ο επιλογέας αναλαμβάνουν να προσδώσουν την απαιτούμενη σπορτίφ εικόνα στο εσωτερικό του Fabia Sport Edition.
Το Ignis είναι λιτό σχεδιαστικά, έχει όμως σπορτίφ στοιχεία στο εσωτερικό του. Η ψηλή θέση οδήγησης περιορίζει την σπορ αίσθηση.
Το Yaris είναι κατασκευασμένο από καλής ποιότητας υλικά και χαρακτηρίζεται σπορ, με μελανό του σημείο τη θέση οδήγησης.

 
 To Citroen C2 VTS απέναντι σε επτά μικρά GT
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Οδική συμπεριφορά
Εσωτερικό - Χώροι
Κινητήρες - Επιδόσεις
Ο εκφραστής της κατηγορίας