Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/12/2010
Πρώτη επαφή
Ford Focus RS500
ΈRωS ανίκατε μάχαν
Διαβάστηκε από 32892 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:24/12/2010
Τίποτα λιγότερο από έρωτα δεν μπορείς να νιώσεις πίσω από το τιμόνι του θυελλώδους Ford Focus RS500. Οδηγούμε ένα από τα μόλις πέντε, που κυκλοφορούν στην Ελλάδα και με κομμένη την ανάσα μπαίνουμε στη δίνη των εξώκοσμων επιδόσεων -σε κάθε επίπεδο- του δυνατότερου προσθιοκίνητου αυτοκινήτου παραγωγής στον πλανήτη!
Με μια ματιά
Τα 500 τελευταία Focus RS
• Μόνο σε μαύρο ματ χρώμα
• 350 ίπποι, 460 Nm ροπής
• 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δλ.
• ισχυρότερο προσθιοκίνητο παραγωγής στον κόσμο
Ο κωδικός RS είναι για τη Ford κάτι παραπάνω από ιερός… Μέσα από αυτά τα δύο γράμματα, που αντιπροσωπεύουν τις λέξεις Rally Sport, δεν έχει γραφτεί μόνο η χρυσή αγωνιστική ιστορία της Ford στους αγώνες ράλι, αλλά έχει χαραχθεί στο libro d´ oro της αυτοκίνησης και μια πλειάδα σπορ μοντέλων παραγωγής, που άφησαν εποχή. 
Σήμερα έρχεται το Focus RS500, το οποίο στην ουσία αποτελεί το κύκνειο άσμα του Focus RS, που μετά από 11.000 μονάδες περνάει στο πάνθεον της αυτοκίνησης. Τα 500 τελευταία RS, θα ονομαστούν RS500 και σίγουρα οι μνήμες από το θρυλικό Sierra Cosworth RS500 ξυπνούν! Στην Ελλάδα ήρθαν μόλις 5 από τα Focus RS500 και είμαστε οι μόνοι που οδηγούμε ένα από αυτά. Με την τρίχα κάγκελο ευπειθώς αναφέρουμε, λοιπόν!
Μαύρη θύελλα…
Το Focus RS500 ξεχωρίζει σαν τη μύγα μέσα στο γάλα, αφού προσφέρεται αποκλειστικά σε μαύρο ματ χρώμα (Panther Black), που σε συνδυασμό με τις μαύρες 19άρες ζάντες και τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων δημιουργούν μια ξεχωριστή εικόνα. Οι μεγάλοι αεραγωγοί στον εμπρός προφυλακτήρα και τα "βράγχια" στο καπό, οι λεπτομέρειες σε μαύρη γυαλιστερή απόχρωση, η τεράστια αεροτομή οροφής και ο αεροδυναμικός διαχύτης πίσω, με τις μεγάλες χρωμιωμένες μπούκες της εξάτμισης συμπληρώνουν την "καυτή" εικόνα. Αλλαγές σε ανάρτηση και φρένα δεν κρίθηκαν αναγκαίες από την εταιρεία, καθώς οι επιλογές που έχουν γίνει στο "απλό" (θου κύριε…) Focus RS στέκονται στο ύψος των πιο "απαιτητικών" περιστάσεων των extreme εκδόσεων RS500. Είναι φυσικό ότι η επαναστατική εμπρός ανάρτηση με το σύστημα RevoKnuckle, όπως και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της Quaife έχουν διατηρηθεί κι εδώ.
Mόλις 5…
Στην κυριολεξία μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού είναι τα Focus RS500, που ήρθαν στη χώρα μας. Μην ελπίζετε λοιπόν να βρείτε κάποιο για να αγοράσετε, αφού και τα 5 έχουν ήδη βρει τυχερούς αγοραστές, που κατέβαλαν τα ακριβά διόδια για να περάσουν στη λεωφόρο της οδηγικής απόλαυσης. Ένας από αυτούς μας έκανε το χατίρι και μας άφησε να βάλουμε στο χέρι ένα αυτοκίνητο που, εξ ορισμού είναι συλλεκτικό και μοναδικό. Για αυτό άλλωστε και η εμπειρία μαζί του ήταν ανάλογη! Το Focus RS ανήκει πια στο παρελθόν, έστω και αν η -περιορισμένης παραγωγής- έκδοση των 350 ίππων θα βρίσκεται πάντα εκεί για να μας θυμίζει το εντυπωσιακό, ομολογουμένως πέρασμα του μικρομεσαίου Ford από την ελληνική άσφαλτο. Η αδρεναλίνη ρέει ακόμη στο αίμα μας…
Πριν ακόμη αντιμετωπίσεις την οργισμένη ισχύ του κινητήρα θα πρέπει να εξοικειωθείς με το απόκοσμο παρουσιαστικό του Focus RS500. Το μαύρο ματ χρώμα δηλώνει ξεκάθαρα τις ιδιαιτερότητες της έκδοσης, κρύβοντας -ως ένα βαθμό τουλάχιστον- το επιβλητικό μέγεθος των αεροδυναμικών βοηθημάτων!

Ζάντες κόσμημα και δαγκάνες-φωτιά!
Το 500 αναφέρεται στα τελευταία 500 Focus RS…

Διαχύτης που κάνει δουλειά και "μπαμ" από μακριά.

Αεροτομή-σιδερώστρα προς όφελος της αυξημένης κάθετης δύναμης.

Το μαύρο ματ χρώμα ενισχύει τον "κακό" χαρακτήρα του RS500.

 
 Ford Focus RS500
Eσωτερικό
Κινητήρας
Τι εστί Revoknuckle;
Στο δρόμο
Τεχνικά χαρακτηριστικά