Σε μια διαδρομή με συνεχόμενες στροφές, οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος και το ESP περιορίζουν την υποστροφή.

Ο 1.000άρης TFSI είναι οικονομικός και «ζωντανός», αλλά ένα 6τάχυτο κιβώτιο με πιο πυκνή κλιμάκωση θα τον κολάκευε περισσότερο.

Το ταμπλό είναι λιτό στη σχεδίαση, αλλά πολύ ποιοτικό και με άριστη συναρμογή υλικών.

Ήρθε με τα 1.000

137.709 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/9/2015

Το ανανεωμένο Α1 φέρνει πιο σπουδαία νέα από τις επιδερμικές του βελτιώσεις. Αυτά αφορούν στον νέο 3κύλινδρο τούρμπο 1.000άρι κινητήρα, που για πρώτη φορά μπαίνει σε μοντέλο της Audi.


Κινητήρας-Επιδόσεις: «Ζωντανός» και οικονομικός

Ο πρώτος 3κύλινδρος, 1.000άρης κινητήρας της Audi χρησιμοποιεί τούρμπο και άμεσο ψεκασμό καυσίμου για να αποδώσει 95 άλογα στις 5.000-5.500 σ.α.λ, τη στιγμή που η ροπή είναι 160 Nm στις 1.500-3.500 σ.α.λ. Να θυμίσουμε πως ο προηγούμενος, 4κύλινδρος 1,2 TFSI απέδιδε 86 άλογα, αλλά ίδια ροπή. O 1.000άρης κινητήρας στην πράξη δείχνει πως έχει τσαγανό χαρίζοντας «ζωντάνια» στο μικρό Audi, ειδικά πάνω από τις 2.000 σ.α.λ., παρά το αυξημένο βάρος και μακρύ 5άρι κιβώτιο. Ένα 6τάχυτο πιο κοντό κιβώτιο θα κολάκευε καλύτερα τον κινητήρα. Οι επιδόσεις είναι ζωηρές και καλύτερες από του 1,2 TFSI με τα 85 άλογα (0-100 σε 10,6 δλ. έναντι 11,4 δλ. και τελική 186 χλμ./ώρα αντί 180) με καλύτερη κατανάλωση (4,2 αντί 5,1 λτ./100 χλμ.) και κυρίως μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Στο δρόμο: Σταθερό και φιλικό
Πίσω από το τιμόνι του Α1 με τον 1.000 TFSI κινητήρα άμεσα αντιληπτά είναι στοιχεία, όπως η υψηλή ποιότητα κύλισης, η αίσθηση ασφάλειας και η ευχρηστία που προσφέρει το μικρό Audi. Χάρη και στον ικανό κινητήρα, ο οδηγός είναι σε θέση να κινηθεί γρήγορα και με λογικό αεροδυναμικό θόρυβο στις ευθείες των εθνικών οδών, όπου το Α1 είναι υποδειγματικά σταθερό. Πάντως, μπορεί το τούρμπο να κάνει θαύματα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, αλλά υπάρχει και ένα όριο όταν μιλάμε για υψηλές στροφές σε έναν κινητήρα 1.000 κυβικών. Με 3-4 επιβάτες πρέπει να το λάβει κανείς υπΆ όψιν του, ειδικά αν έχει να προσπεράσει μεγάλα οχήματα σε ανοιχτό δρόμο. Σε μια διαδρομή με συνεχόμενες στροφές, οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος και το ESP περιορίζουν την υποστροφή, αλλά σε καμία περίπτωση o οδηγός δεν έχει την αίσθηση ενός κάρτ. Δε βοηθά ούτε το ηλεκτρικό (πλέον) τιμόνι, που μπορεί να είναι ακριβές, αλλά παρέχει μέτρια πληροφόρηση, ούτε οι σχετικά μαλακές αναρτήσεις. Πάντως η άνεση είναι υψηλού επιπέδου και τα φρένα απόλυτα ικανοποιητικά σε αποτελεσματικότητα.
Πίσω από το τιμόνι του Α1 με τον 1.000 TFSI κινητήρα άμεσα αντιληπτά είναι στοιχεία, όπως η υψηλή ποιότητα κύλισης, η αίσθηση ασφάλειας και η ευχρηστία που προσφέρει το μικρό Audi. Χάρη και στον ικανό κινητήρα, ο οδηγός είναι σε θέση να κινηθεί γρήγορα και με λογικό αεροδυναμικό θόρυβο στις ευθείες των εθνικών οδών, όπου το Α1 είναι υποδειγματικά σταθερό. Πάντως, μπορεί το τούρμπο να κάνει θαύματα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, αλλά υπάρχει και ένα όριο όταν μιλάμε για υψηλές στροφές σε έναν κινητήρα 1.000 κυβικών. Με 3-4 επιβάτες πρέπει να το λάβει κανείς υπΆ όψιν του, ειδικά αν έχει να προσπεράσει μεγάλα οχήματα σε ανοιχτό δρόμο. Σε μια διαδρομή με συνεχόμενες στροφές, οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος και το ESP περιορίζουν την υποστροφή, αλλά σε καμία περίπτωση o οδηγός δεν έχει την αίσθηση ενός κάρτ. Δε βοηθά ούτε το ηλεκτρικό (πλέον) τιμόνι, που μπορεί να είναι ακριβές, αλλά παρέχει μέτρια πληροφόρηση, ούτε οι σχετικά μαλακές αναρτήσεις. Πάντως η άνεση είναι υψηλού επιπέδου και τα φρένα απόλυτα ικανοποιητικά σε αποτελεσματικότητα.

Εσωτερικό-Χώροι: Κορυφαία ποιότητα, μέτρια ευρυχωρία
Καμία διαφορά δεν υπάρχει στο εσωτερικό σε σχέση με τα υπόλοιπα ανανεωμένα A1. Θυμίζουμε πως οι, μικρής έκτασης, αλλαγές του ανανεωμένου Α1 έχουν να κάνουν με περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης και τον πιο high tech εξοπλισμό. Έτσι, η καμπίνα γερμανικού μικρού ξεχωρίζει για την λιτή του σχεδίαση, που όμως συνοδεύεται από υψηλή ποιότητα και κορυφαίο φινίρισμα.
Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από άκρη σε άκρη από παχύ αφρώδες υλικό και δίνει μια ιδιαίτερα στιβαρή αίσθηση. Στα θετικά χαρακτηριστικά του εσωτερικού ανήκουν επίσης η καλή εργονομία (αν και η χρήση του συστήματος infotainment απαιτεί αρκετή εξοικείωση) και η σωστή θέση οδήγησης.
Ωστόσο, όσον αφορά στους χώρους και ειδικότερα στο πίσω τμήμα, δύο ενήλικα άτομα δε θα νιώσουν άνετα τόσο ως προς το πλάτος, όσο και στον αέρα για το κεφάλι. Στο μέσο όρο της κατηγορίας τοποθετείται, τέλος, ο «τετραγωνισμένος» και με μεγάλο άνοιγμα χώρος αποσκευών των 270 λτ.