Όταν αρχίζει να μουγκρίζει ο κινητήρας φωνάζει ότι πρέπει να επιλεγεί μεγαλύτερη σχέση, όταν σκορτσάρει χρειάζεται κατέβασμα. Απλά πράγματα…

1. «Ακου» τον κινητήρα

285.166 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/3/2017

Ο αριθμός των στροφών για την αλλαγή ταχύτητας δεν είναι κάτι στάνταρ, αλλά εξαρτάται από το αυτοκίνητο και συγκεκριμένα από τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα. Είναι λοιπόν απαραίτητο να γνωρίζει ο οδηγός σε ποιες στροφές αποδίδεται η μέγιστη ισχύς και η ροπή του κινητήρα. 
Δεν έχει νόημα να διατηρεί κανείς μια σχέση πάνω από τις στροφές απόδοσης της μέγιστης ιπποδύναμης νομίζοντας πως θα επιταχύνει γρηγορότερα. Ούτε βέβαια είναι σωστό να αλλάζει σχέση σε πολύ χαμηλότερες στροφές από αυτές της απόδοσης της μέγιστης ροπής, αφού ο κινητήρας «κρεμάει» ή και σκορτσάρει. Θα πρέπει να μάθει κανείς να αναγνωρίζει τον ήχο της μηχανής που θα του «λέει» ποτέ χρειάζεται η αλλαγή της ταχύτητας. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ