Τα μικρά της Φρανκφούρτης
Διαβάστηκε από 17421 αναγνώστες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Τέσσερα από τα πιο σημαντικά νέα μικρά μοντέλα που θα δούμε στην επερχόμενη έκθεση της Φρανκφούρτης παρουσιάζουμε σήμερα. Τα νέα Citroen DS3 και Citroen C3, το ανανεωμένο Fiat Punto Evo αλλά και το ριζοσπαστικό Kia Venga. Αυτά θα διαμορφώσουν τα νέα δεδομένα στη μικρή κατηγορία, άμεσα.

Τα κάθετα φωτιστικά μπροστά τείνουν να γίνουν κοινός τόπος στα νέα μοντέλα όπως στη νέα Citroen DS3
Citroen DS3
Όταν η Citroen λανσάρισε τη νέα της εταιρική ταυτότητα, πριν από την έκθεση της Γενεύης στις αρχές του έτους, είχε μια μεγάλη έκπληξη για τους εκπροσώπους του Τύπου. Την ανακοίνωση για μια νέα premium γκάμα, μέσα στην υπάρχουσα, η οποία θα εκφράζει καλύτερα τις προσδοκίες και το νέο της χαρακτήρα. Τότε, στο Παρίσι, είχε έτοιμη την πρωτότυπη εκδοχή του μοντέλου που θα εκπροσωπούσε την απαρχή αυτής της γκάμας, με τα αρχικά DS (που θα χαρακτηρίζουν ολόκληρο το νέο premium brand εις μνήμη της θρυλικού μοντέλου) και τον κωδικό 3 που ορίζει την ταξική τοποθέτηση. Σήμερα, μετά από 8 μήνες και λίγο πριν την έκθεση της Φρανκφούρτης, η έκδοση παραγωγής αυτού του μοντέλου είναι έτοιμη.


Στο σύνολό της η DS3 δεν ξεφεύγει πολύ από τα μοτίβα του αντίστοιχου πρωτότυπου
Tο καλό, εκ πρώτης όψεως, είναι ότι το μοντέλο παραγωγής δεν διαφέρει πολύ από το πρωτότυπο, αφού εκείνα που έχουν εμφανώς αλλάξει είναι το τελικό της εξάτμισης που από δύο έγινε ένα, αλλά και η κεραία που από τύπου «πτερύγιο» έγινε συμβατική. Κατά τα άλλα, το αυτοκίνητο διατηρεί όλα τα ξεχωριστά του γνωρίσματα. Μεταξύ αυτών, την πλευρική κολώνα που θυμίζει πτερύγιο, την εντυπωσιακή μάσκα με τα φώτα LED, τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Ανάλογα εντυπωσιακή λογική επικρατεί και στο εσωτερικό, όπου τα όργανα -σε 3 τμήματα κωνικού σχήματος- τα χειριστήρια οδήγησης που βρίσκονται κοντά στον οδηγό, η χαμηλή θέση οδήγησης και τα καθίσματα, δίνουν την αίσθηση πιλοτηρίου. Παράλληλα, τα χρωμιωμένα τμήματα ενισχύουν την ατμόσφαιρα δυναμισμού, πολυτέλειας και ποιότητας.


Πολλοί χρωματικοί συνδυασμοί για το εσωτερικό και πλούσιος εξοπλισμός
Ωστόσο, το πιο ξεχωριστό σημείο της DS3 είναι ότι προσφέρει ένα ευρύ φάσμα επιλογών, οι οποίες επιτρέπουν τη διαμόρφωση του αυτοκινήτου σύμφωνα με την αισθητική του χρήστη. Η οροφή, το αμάξωμα, το περίβλημα των καθρεπτών, οι τροχοί, είναι όλα στοιχεία της εξωτερικής εμφάνισης που μπορούν να διαμορφωθούν με τέτοιο τρόπο ώστε η DS3 να αντανακλά την προσωπικότητά του οδηγού. Τέσσερις αποχρώσεις -διαφορετικές από το υπόλοιπο αμάξωμα- είναι διαθέσιμες για την οροφή, ενώ και οι ζάντες μπορούν να χρωματιστούν. Αντίστοιχα στο εσωτερικό, η επένδυση του ταμπλό, ο μοχλός ταχυτήτων και πολλά άλλα εσωτερικά τμήματα μπορούν να διακοσμηθούν με διάφορα χρώματα, υφάσματα και υλικά. Δίνοντας έμφαση στο διαφορετικό χαρακτήρα της νέας DS3 (DS: Different Spirit), η Citroen προτείνει 7 διαφορετικές εκδόσεις μέσω αισθητικών παρεμβάσεων τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό μέρος του αυτοκινήτου.
Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις (3,95x1,71x1,46), η DS3 παραμένει χρηστική. Το υπερυψωμένο ταμπλό, τα έξυπνα καθίσματα και η διαμόρφωση της οροφής είναι ορισμένα από τα χαρακτηριστικά που συμβάλλουν στη μεγιστοποίηση των διαθέσιμων χώρων για τους επιβάτες και τις αποσκευές (285 λίτρα). Κάτω από το καπό τέλος βρίσκουμε τους γνωστούς κινητήρες βενζίνης, 1.6 THP με 150 ίππους, 1.6 Vti με 120 ίππους και 1.4 Vti με 95 ίππους. Ακόμα δύο μοτέρ diesel 90 και 110 ίππων θα συμπληρώνουν την γκάμα, φροντίζοντας και για το κατέβασμα των εκπομπών ρύπων στα 99 γρ./χλμ.
Η DS3 θα κατασκευάζεται στη Γαλλία, στο βιομηχανικό συγκρότημα του Poissy.



Μεγαλύτερο σε διαστάσεις το νέο Citroen C3 από το μοντέλο που αντικαθιστά
Citroen C3
Το Νοέμβριο θα ξεκινήσει η παραγωγή της νέας, δεύτερης γενιάς του Citroen C3. Το αυτοκίνητο έχει μεγαλώσει ελαφρώς σε μήκος, φτάνοντας στα 3,94 μέτρα (+13 χλστ.), αλλά και σε πλάτος (1,71 μ., +5 χλστ.), ενώ παράλληλα ενσωματώνει μια φρέσκια σχεδίαση.


Στο αμάξωμα κυριαρχούν και πάλι οι καμπύλες γραμμές
Στο αμάξωμα κυριαρχούν και πάλι οι καμπύλες γραμμές, όμως στοιχεία όπως η μεγάλη εμπρός γρίλια της μάσκας ή τα ευμεγέθη εμπρός και πίσω φωτιστικά χαρίζουν στο γαλλικό μικρό μια πιο εντυπωσιακή παρουσία. Ένα από τα ξεχωριστά γνωρίσματα του νέου μοντέλου αποτελεί και το μεγάλο παρμπρίζ που η Citroen ονομάζει "Zenith", το οποίο εκτείνεται έως και πάνω από τα κεφάλια των εμπρός επιβατών.


Η εικόνα στο εσωτερικό προέρχεται από το πρωτότυπο DS Inside
Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι εντελώς νέα και πολύ μοντέρνα, προερχόμενη από το πρωτότυπο Citroen DS Inside. Σύμφωνα μάλιστα με την εταιρεία, πρέπει να περιμένουμε σημαντική αναβάθμιση ως προς την ποιότητα των υλικών και επενδύσεων. Όσον αφορά τώρα στο μηχανικό κομμάτι, αναμένεται αρχικά η γκάμα να περιλαμβάνει τους ατμοσφαιρικούς 1,4 και 1,6 λτ. βενζινοκινητήρες, με απόδοση 95 και 120 ίππων. Το 2011, όμως, η Citroen ανακοινώνει ότι θα φέρει μια νέα σειρά κινητήρων, που θα ενσωματώνουν σύστημα start/stop δεύτερης γενιάς, θα περιλαμβάνουν και 3κύλινδρα μοτέρ, ενώ θα χαρακτηρίζονται από την πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων.


Στο μπροστινό μέρος το Fiat Punto Evo υιοθετεί στιλιστικά στοιχεία που έχουμε δει στο 500
Fiat Punto Evo
Το όνομά του παραπέμπει σε κάτι εξαιρετικά γρήγορο που υπόσχεται να βάλει φωτιά στην άσφαλτο, ουσιαστικά όμως πρόκειται για το ανανεωμένο Fiat Grande Punto. Πρόκειται δηλαδή, απλά, για ένα επίθετο κατάλληλο να χαρακτηρίσει την επιχείρηση ανανέωσης ενός μοντέλου ήδη κλασικού, πρωταγωνιστή σε πωλήσεις στην κατηγορία του σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη.


Η γκάμα των κινητήρων του νέου μοντέλου θα εμπλουτιστεί με τα σύνολα Mutliair
Αναφορικά με την εξωτερική του εμφάνιση, το Grande Punto Evo έχει υποστεί μικρές αλλαγές τόσο στον εμπρόσθιο όσο και στον πίσω προφυλακτήρα. Το χαρακτηριστικό πλέγμα στη μάσκα που διαιρείται από τον προφυλακτήρα έχει διατηρηθεί, το πάνω μέρος αυτού όμως είναι πιο λεπτό, ενώ έχει προστεθεί και ένα τρίτο στο τελείωμα του καπό. Επίσης, οι προβολείς ομίχλης και τα φλας είναι τοποθετημένα στον προφυλακτήρα και όχι στο εσωτερικό των προβόλων, όπως στην προηγούμενη γενιά.


Η πιο σημαντική αναβάθμιση έχει προκύψει στο εσωτερικό, με νέα υλικά, εργονομία και εξοπλισμό
Μεγαλύτερες αλλαγές από την άλλη παρατηρούνται στο εσωτερικό με ανανεωμένο τον πίνακα οργάνων, βελτιωμένα καθίσματα (παρέχουν καλύτερη πλευρική στήριξη) και μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους. Επιπλέον, διαθέτει το σύστημα «Blue&Me-TomTom» το οποίο συνδυάζει μεταξύ άλλων τηλέφωνο και σύστημα πλοήγησης χρησιμοποιώντας ο οδηγός μία έγχρωμη οθόνη αφής.
Από πλευράς κινητήριων συνόλων η Fiat δεν έχει ανακοινώσει ακόμη τα μηχανικά σύνολα που θα εφοδιάζεται το Punto Evo αλλά τονίζει ότι στην ευρεία γκάμα τους θα περιλαμβάνονται οι νέοι βενζινοκινητήρες MultiAir και οι πετρελαιοκινητήρες multijet δεύτερης γενιάς. Όσον αφορά τους νέους βενζινοκινητήρες (MultiAir) θα αποδίδουν έως 10% και 15% περισσότερο ισχύ και ροπή αντίστοιχα, ενώ η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων θα μειωθούν έως 10%. Η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να μειωθεί περισσότερο με το σύστημα stop/start.



Εντυπωσιακή σχεδίαση, εμπνευσμένη από το ζωικό βασίλειο, συμπαγείς διαστάσεις, και σύγχρονο ύφος χαρακτηρίζουν το Kia Venga
Kia Venga
Στην προηγούμενη έκθεση της Γενεύης είδαμε ένα ξεχωριστό πρωτότυπο από την Kia με τον κωδικό No3. Σήμερα, λίγο περισσότερο από μισό χρόνο αργότερα, το πρωτότυπο αυτό έχει ήδη πάρει μορφή παραγωγής και πρόκειται να ντεμπουτάρει στην έκθεση της Φρανκφούρτης. Και το όνομα αυτού Venga, που στα ισπανικά σημάνει «έλα», και αποτελεί την πρόσκληση που κάνει η Kia στον κόσμο του αυτοκινήτου να γίνει κοινωνός της νέας της εποχής.


Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η άριστη χωροταξική μελέτη που επιτρέπει εξωτερικές διαστάσεις B-Segment και χώρους επιβατών και αποσκευών εφάμιλλους του C-Segment
Το Venga είναι ένα εντυπωσιακό μικρό αυτοκίνητο του B-Segment, η μοναδικότητα του οποίου έγκειται στο συνδυασμό συμπαγών εξωτερικών διαστάσεων και εντυπωσιακών χώρων για επιβάτες και αποσκευές. Για την ακρίβεια με μήκος που μόλις ξεπερνάει τα 4 μέτρα (4,068), έχει ένα από τα μεγαλύτερα μεταξόνια της κατηγορίας του (2,615 μέτρα) και μία εξαιρετικά μακριά οροφή (1,6 μέτρα) που μεγιστοποιεί την προσφορά χώρων στο εσωτερικό. Πραγματικά το Venga προσφέρει έναν τεράστιο χώρο αποσκευών, για τα δεδομένα της κατηγορίας του, μεγέθους 422 λίτρων, ενώ εξίσου μεγάλοι είναι και οι χώροι για τους επιβάτες. Η πολυχρηστικότητα εσωτερικά εξασφαλίζεται από το συρόμενο πίσω κάθισμα, το οποίο παράλληλα είναι διαιρούμενο κατά 60/40 με ανακλινόμενες πλάτες, οι οποίες, σε συνδυασμό με το διπλό πάτωμα του χώρου αποσκευών, μπορούν να διασφαλίσουν ένα επίπεδο πάτωμα φόρτωσης. Παράλληλα το ευήλιο του εσωτερικού διασφαλίζεται από την προαιρετική, ανοιγόμενη, πανοραμική, γυάλινη οροφή.


Το Venga βασίζεται, εν πολλοίς, στο πρωτότυπο No3 που έκανε την εμφάνισή του στην έκθεση της Γενεύης
Το νέο Venga δείχνει το νέο, πιο φιλικό και ανθρωποκεντρικό πρόσωπό της Kia, ενώ είναι ένα ακόμα μοντέλο της φίρμας, σχεδιασμένο και κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου στην Ευρώπη. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία του Venga είναι η εμπρός γρίλια, που ο αρχισχεδιαστής της Kia κ. Peter Shreyer εμπνεύστηκε από το πρόσωπο της τίγρης για να προσδώσει έναν ξεχωριστό αέρα δυναμισμού και να αποτελέσει ένα από τα σήματα κατατεθέντα της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της μάρκας. Τη μοντέρνα γραμμή του νέου μοντέλου συμπληρώνει το πρωτότυπο design των εμπρόσθιων και οπίσθιων προβολέων, το μυώδες «νεύρο» κατά μήκος των πλαϊνών θυρών, αλλά και η πόρτα του χώρου αποσκευών.
Κάτω από τα καπό θα βρίσκονται σύνολα πετρελαίου και βενζίνης, 1,4 και 1,6 λίτρου, με ιπποδύναμη από 75 έως 115 ίππους, ενώ όλα τα μοτέρ θα είναι σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων Euro 5. Παράλληλα, όλα τα μοντέλα θα εξοπλίζονται με σύστημα τερματισμού και επανεκκίνησης του κινητήρα στα φανάρια, Intelligent Start & Go, το οποίο θα συμβάλλει επιπλέον στη διαμόρφωση ενός οικολογικού προφίλ. Τέλος το Venga, όταν αρχίσει να πωλείται και στην Ελλάδα, στις αρχές του 2010, θα είναι το μόνο μοντέλο της κατηγορίας του που θα διατίθεται με εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών.


»Σχολιάστε την είδηση

Tags: CITROEN C3, DS DS 3, FIAT PUNTO EVO, KIA VENGA,

περισσότερα νέα & άρθρα »
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αποκαλύφθηκε το νέο Citroen C3 Aircross

Ντεμπούτο για το νέο Mazda CX-80

Ντεμπούτο για το νέο Lexus ΝΧ Overtrail

Νέα Maserati GranCabrio Folgore: Ηλεκτρικό cabrio με 829 άλογα

Abarth Classiche 1300 OT: Ο «Σκορπιός» γίνεται 75 και το γιορτάζει

Νέο Ford Focus ST Edition: «Πιστάδικο» hot hatch με 280 PS

Ντεμπούτο για τη νέα Alfa Romeo Milano που έγινε Alfa Romeo Junior

Το ανανεωμένο Audi S3 ήρθε με 333 ίππους

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Opel Frontera

Σπαρτιάτικο Subaru BRZ με 16άρες σιδερένιες ζάντες και 235 άλογα