“Να σου πώ” τι να προσέξεις

Η αντίσταση κύλισης είναι μία από τις παραμέτρους των ελαστικών, που μπορεί να επηρεάσουν την κατανάλωση καυσίμου.

“Να σου πώ” τι να προσέξεις

19.358 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/10/2014

Οικονομία καυσίμου: από το Α στο… G
Η αντίσταση κύλισης είναι μία από τις παραμέτρους των ελαστικών, που μπορεί να επηρεάσουν την κατανάλωση καυσίμου. Όσο χαμηλότερη είναι η αντίσταση κύλισης, τόσο λιγότερα καύσιμα απαιτούνται για να κινηθεί το όχημα σας και τόσο λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα εκπέμπονται. Η διαφορά στην κατανάλωση καυσίμου μεταξύ των ελαστικών κατηγορίας Α και G, για ένα μέσο επιβατικό όχημα θα μπορούσε να αγγίξει το 7,5%, δηλαδή περίπου 0,65λ ανά 100 χλμ, ή τα 97,5 λίτρα στα 15.000 χιλιόμετρα.
Τι σημαίνει τώρα αυτό στην πράξη; Με την τιμή της αμόλυβδης στα 1,68 ευρώ/λίτρο, αυτό μεταφράζεται σε 164 ευρώ κέρδος ετησίως ή 492 ευρώ στα τρία χρόνια, όσο είναι περίπου η διάρκεια ζωής ενός ελαστικού. Επομένως, ένα ελαστικό της κατηγορίας Α μπορεί να κάνει απόσβεση της τιμής αγοράς μόνο και μόνο από την κατανάλωση βενζίνης!


Πώς μετράται το φρενάρισμα σε βρεγμένους δρόμους;
Αυτή η δοκιμή γίνεται με ένα όχημα κάτω από τυποποιημένες συνθήκες που ορίζονται από το νόμο: ονομαστικά, θερμοκρασία, κατάσταση της επιφάνειας του δρόμου, ύψος νερού, και ταχύτητα.
Οι συνθήκες των δοκιμών, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, είναι:
- Χειμερινά ελαστικά: δοκιμάζονται μεταξύ 2° και 20°C
- Θερινά ελαστικά: δοκιμάζονται μεταξύ 5° και 35°C
- Ύψος νερού: μεταξύ 0.5 και 1.5 mm
- Φρενάρισμα όπως αποδίδεται από 4 ελαστικά με ABS μεταξύ 80 και 20 χλμ./ώρα.
Δεδομένου ότι είναι αδύνατον να δοκιμαστεί το κάθε ελαστικό που κυκλοφορεί στην αγορά κάτω από πανομοιότυπες συνθήκες, όλες οι δοκιμές διεξάγονται σε σύγκριση με ένα ελαστικό «μέτρο σύγκρισης» . Με τον τρόπο αυτόν, η βαθμολογία που αποδίδεται σε κάθε ελαστικό διαμορφώνεται πάντοτε σε σχέση με ένα κοινό «μέτρο σύγκρισης».

Εξωτερικός θόρυβος: Για να είστε ήσυχοι…
Ο εξωτερικός θόρυβος κύλισης μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB) και συγκρίνεται με τα νέα Ευρωπαϊκά επίπεδα εξωτερικού θορύβου των ελαστικών, τα οποία θα ισχύσουν από το 2016.
- 1 μαύρο κύμα ήχου: 3dB λιγότερο από το μελλοντικό Ευρωπαϊκό όριο
- 2 μαύρα κύματα ήχου: πληροί το μελλοντικό Ευρωπαϊκό όριο
- 3 μαύρα κύματα ήχου: πληροί το τρέχον Ευρωπαϊκό όριο
Σημ.: Αυτή η μέτρηση αφορά τον εξωτερικό θόρυβο
και όχι ότι ακούτε στην καμπίνα.