Όταν τα σύγχρονα αυτοκίνητα επισκευάζονται με παρωχημένες μεθόδους, πολλές φορές, δημιουργούνται ζημιές, εν αγνοία των τεχνιτών.

Η ανάγκη για ένα νέο και σύγχρονο, ηλεκτρονικό μετρικό σύστημα, είναι μεγάλη, αφού αυξάνει την οδική ασφάλεια, επαναφέροντας το αμάξωμα στα εργοστασιακά του δεδομένα.

Το spotter επισκευάζει τοπικά τα μέρη του αυτοκινήτου, γλιτώνοντας για τον πελάτη, το κόστος αντικατάστασης.

Μην κάνετε «εκπτώσεις» στον εξοπλισμό

18.938 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/8/2016

Ο σύγχρονος εξοπλισμός και η κατάλληλη εκπαίδευση των τεχνικών πάνω σε αυτόν, είναι ίσως τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα ενός φανοβαφείου και αυτά που θα καθορίσουν εν πολλοίς τη φήμη του, αφού στα σύγχρονα αυτοκίνητα που επισκευάζονται με παρωχημένες μεθόδους, συχνά προκαλείται ζημιά, εν αγνοία των τεχνιτών. 
Γιατί αυτό που απασχολεί τον χρήστη και διαμορφώνει τη γνώμη του για το εκάστοτε φανοβαφείο και κάθε άλλο συνεργείο, είναι μετά την επισκευή, αν παρέχει την ίδια ασφάλεια και αν έχει τα ίδια χαρακτηριστικά, όπως πριν το ατύχημα. Ας δούμε λοιπόν το βασικό εξοπλισμό ενός φανοποιείου, ο οποίος είναι απαραίτητος για να γίνει σωστά η δουλειά, ενώ θα πρέπει να είναι και συμβατός με τις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες των αυτοκινήτων.
3 Ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης
Τα νέα ηλεκτρονικά συστήματα μέτρησης, υπολογίζουν με ακρίβεια χιλιοστού την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το αμάξωμα σε σχέση με τις εργοστασιακές τιμές, δίνοντας άμεσα μια ολοκληρωμένη εικόνα, τόσο για την ακριβή εκτίμηση της ζημιάς πριν την επισκευή, όσο και για την αξιολόγηση του αποτελέσματος μετά την επισκευή.
Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται η οδική ασφάλεια, αφού το αμάξωμα έχει επανέλθει στα εργοστασιακά του δεδομένα, διατηρείται η μεταπωλητική του αξία, καθώς πλέον το αυτοκίνητο διαθέτει «πιστοποιητικό ορθής επισκευής» και ενισχύεται η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ επισκευαστή-χρήστη.
- Καλίμπρα φανοποιίας
Η καλίμπρα θεωρείται απόλυτα απαραίτητη για ένα φανοβαφείο. Πάνω σε αυτή τοποθετείται το προς επισκευή αυτοκίνητο και αφού στηριχθεί κατάλληλα ακολουθεί η φάση της επαναφοράς του με χρήση υδραυλικών τραβηκτικών, των οποίων η ισχύς ξεπερνάει ακόμα και τους 10 τόνους. Μεταξύ του πλαισίου της καλίμπρας και του αυτοκινήτου τοποθετείται το μετρικό σύστημα.
- Μηχανή συγκόλλησης σύρματος
Μια κοινή μηχανή συγκόλλησης σύρματος (MIG) πραγματοποιεί συγκολλήσεις σε θερμοκρασίες που κυμαίνονται γύρω στους 1.500°C, σημείο τήξης του καθαρού σιδήρου. Όμως οι σύγχρονοι χάλυβες που περιέχουν πολλές κραματικές προσθήκες και κατασκευάζονται με αλλεπάλληλες θερμικές κατεργασίες, απαγορεύεται να ξεπεράσουν τους 900°C κατά τη συγκόλληση, διότι τότε μετασχηματίζονται και χάνουν τις μηχανικές ιδιότητές τους καθιστώντας το αυτοκίνητο ακόμη και επικίνδυνο για χρήση. Η λύση δίνεται με τη συγκόλληση MIG ΒRAZING, η οποία πραγματοποιείται σε θερμοκρασίες 700°C - 900°C. Είναι η μέθοδος συγκόλλησης χωρίς τήξη των συγκολλούμενων μερών και συνιστάται αυστηρά η χρήση της από όλους τους κατασκευαστές ειδικά για τα αυτοκίνητα νέας γενιάς (μετά το 2000).
3 Ηλεκτροπόντα φανοποιίας
Τα μέρη των αυτοκινήτων (αμάξωμα, πόρτες, υποπλαίσια κλπ) κατασκευάζονται από λεπτά μεταλλικά ελάσματα τα οποία συνδέονται μεταξύ τους μέσω σημειακών συγκολλήσεων τις λεγόμενες «πόντες». Η σημειακή συγκόλληση είναι ζωτικής σημασίας για την κατασκευή των αυτοκινήτων και ως εκ τούτου για την σωστή επισκευή-επαναφορά τους στα εργοστασιακά δεδομένα, μετά από κάποια σύγκρουση. Η αντοχή ενός αυτοκινήτου σε σύγκρουση, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα και την αντοχή των σημειακών συγκολλήσεων. Ανεπαρκείς πόντες επηρεάζουν δραστικά την ακαμψία του οχήματος και ως εκ τούτου μειώνουν την αντοχή του σε περίπτωση σύγκρουσης. Οι σύγχρονες ηλεκτροπόντες είναι τροχήλατες συσκευές, οι οποίες παρέχουν τοπικά ρεύμα πολλών χιλιάδων Amper παρέχοντας στο φανοποιό τη δυνατότητα να πραγματοποιεί ισχυρές σημειακές συγκολλήσεις ακόμα και στα πιο δυσπρόσιτα σημεία του αμαξώματος με τη χρήση ειδικών βραχιόνων.
- Spotter φανοποιίας 
Ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για την αισθητική επισκευή του αυτοκινήτου είναι το μονόποντο-spotter φανοποιίας. Με αυτό μπορεί ο φανοποιός να επαναφέρει λακκούβες και λοιπές εκδορές, επισκευάζοντας τοπικά τα μέρη του αυτοκινήτου, γλιτώνοντας για τον πελάτη το κόστος αντικατάστασης, αλλά και τη φθορά ενός μέρους. Είναι πολύ εύκολο και γρήγορο στη χρήση παρέχοντας ταυτόχρονα εξαιρετικό αποτέλεσμα μετά την επισκευή.
- Χώρος προετοιμασίας βαφής 
Πρόκειται για το χώρο στον οποίο εισέρχεται το όχημα μετά τη φανοποιία για να προετοιμαστεί κατάλληλα για τη βαφή. Είναι ουσιαστικά μια διάταξη που αποτελείται από μονάδες αναρρόφησης σκόνης και κατακράτησης της, ελευθερώνοντας στο περιβάλλον καθαρό από σκόνη και διαλύτες αέρα, χάρη στη χρήση φίλτρων και ενεργού άνθρακα.
- Φούρνος βαφής
Ένα από τα σημαντικότερα σημεία για ένα φανοβαφείο, είναι η ποιότητα του φούρνου βαφής. Εκεί εξασφαλίζονται οι κατάλληλες συνθήκες καθαρότητας για την βαφή, καθώς επίσης και η κατάλληλη θερμοκρασία περίπου 600°C για το στέγνωμα και τη σκλήρυνση του χρώματος, γεγονός που θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό και το τελικό αποτέλεσμα της δουλειάς.