Προβλήματα από λάθος επιλογή λιπαντικού σε diesel

14.612 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/4/2016

Στιγμιαία ίσως ο οδηγός παρατηρήσει ακόμα και μικρή αύξηση της κατανάλωσης, θόρυβο, τρέμουλο κατά την λειτουργία, κάπνισμα πιο έντονο κατά την εκκίνηση ή την επιτάχυνση, αυξημένες αναθυμιάσεις λαδιού, καύση και κατανάλωση του λαδιού. Αν αυτό συνεχιστεί για αρκετό διάστημα, μπορεί να οδηγήσει μέχρι και σε ολοκληρωτική καταστροφή του ίδιου του κινητήρα ή και εξαρτημάτων του (turbo)και του συστήματος αντιρρύπανσής του (φίλτρο σωματιδίων, αισθητήρες του συστήματος διαχείρισης κινητήρα κ.λπ.).
Σήμερα όλα τα νέα πετρελαιοκίνητα οχήματα είναι εξοπλισμένα με διάφορα συστήματα αντιρρύπανσης που οδηγούν στην ελαχιστοποίησητων εκπομπών ρύπων τους. Τα συστήματα αυτά, με σημαντικότερο το φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου, το λεγόμενο DPF, επηρεάζονται λειτουργικά από την περιεκτικότητα των λιπαντικών σε τέφρα (ή αλλιώς «στάχτη», λόγω της διύλισης τους από το αργό πετρέλαιο). Ιδιαίτερα το φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου μπορεί και να καταστραφεί ολοσχερώς.
Η έγκαιρη αλλαγή των λιπαντικών του κινητήρα του αυτοκινήτου είναι μείζονος σημασίας, καθώς από αυτήν εξαρτάται η καλή λειτουργία του. Μειώνει τις τριβές των μηχανικών μερών του κινητήρα, απορροφά τις υψηλές θερμοκρασίες που δημιουργούνται στο εσωτερικό του και τον καθαρίζει από τα υπολείμματα καύσης που δημιουργούνται με το πέρασμα του χρόνου. Με αυτόν τον τρόπο αποτρέπεται η φθορά των μερών του.