Η τρόμπα πετρελαίου μπορεί να καταστραφεί από τη χρήση πετρελαίου κακής ποιότητας.

Η σημασία του καυσίμου

48.217 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/3/2016

Στους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες η χρήση πετρελαίου κακής ποιότητας, βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα είναι σίγουρο πως θα αποδειχτεί μοιραία για διάφορα εξαρτήματα. Αρχικά οι συνέπειες θα φανούν στα μπεκ και την αντλία υψηλής πίεσης (τρόμπα) που σταδιακά καταστρέφονται, ενώ σημαντικά επηρεάζεται το φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων (DPF) που φράζει πολύ πιο γρήγορα και αναγκάζεται σε συνεχείς και πιο τακτικές αναγεννήσεις. Κάτι τέτοιο επιφέρει την μόνιμη ζημιά του και κατΆ επέκταση την αχρήστευσή του σε ότι αφορά τις καθαριστικές του ιδιότητες.
Επιπλέον είναι πολύ σημαντικό να μην αφήνετε το καύσιμο να ωριμάζει στο ντεπόζιτο, καθώς τα περισσότερα προβλήματα του κινητήρα ξεκινούν από το ντεπόζιτο καυσίμου. Σε σχετικά θερμά κλίματα, το «προσδόκιμο ζωής» του diesel καυσίμου κυμαίνεται μεταξύ 6 και 12 μηνών. Αν βρεθεί στο ντεπόζιτο diesel μεγαλύτερης «ηλικίας», είναι πολύ πιθανόν να αντιδράσει με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας και να πήξει σε ορισμένα σημεία, προκαλώντας προβλήματα στον κινητήρα, αφού φράζουν οι δίοδοι από τις οποίες αυτός λαμβάνει το καύσιμο.


Σωστός έλεγχος για εύρυθμη λειτουργία
Οι πιέσεις που δημιουργούνται στο εσωτερικό ενός πετρελαιοκινητήρα είναι σημαντικά υψηλότερες, με αποτέλεσμα την έκκληση αυξημένης θερμότητας. Αυτό συνεπάγεται την ανάγκη για μεγαλύτερη απόδοση του συστήματος ψύξης. Αλλωστε το 50% των προβλημάτων που παρατηρούνται στους πετρελαιοκινητήρες σχετίζεται με το σύστημα ψύξης τους. Επιπλέον οι τσιμούχες και τα κολάρα δέχονται ιδιαίτερα μεγάλες καταπονήσεις και για τον λόγο αυτό επιβάλλεται να ελέγχονται τακτικά και διεξοδικά κατά τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος από εξειδικευμένους τεχνικούς. Φυσικά, επιβάλλεται να έχετε πάντοτε το νου σας για να εντοπίσετε εγκαίρως τυχόν διαρροές, αλλά και να τσεκάρετε πως τα σωληνάκια υποπίεσης λειτουργούν σωστά. Τα τελευταία ειδικά είναι πολύ σημαντικό να τα ελέγχετε, διότι «διαβάζουν» την υποπίεση, καταλαβαίνοντας τη «θέση» από το γκάζι και δίνουν περισσότερη πίεση στο καύσιμο για τα μπέκ. Σε περίπτωση που έχουν πρόβλημα δημιουργούνται αρρυθμίες στον κινητήρα.

 
  • iordanis

    σταματηστε αυτην την καραμελα οτι πρεπει να ζεσταθει ο κινητηρας το χειμωνα...πλεον δεν ισχυει κατι τετοιο...

      6
  • tony

    Στα καινούρια diesel το dpf καθαρίζει μόνο του με συνεχόμενη οδήγηση πάνω από 2.000 στροφές. Ονομάζεται δημιουργική αναγέννηση dpf. Το γράφει και το κάθε βιβλιαράκι στο εκάστοτε αυτοκίνητο.

      5