Η χρήση πετρελαίου κακής ποιότητας, βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα είναι δεδομένο ότι θα «πλήξει» κάποια στιγμή και τον κινητήρα.

Οι «απειλές» για τον πετρελαιοκινητήρα

36.405 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/8/2016

Η ποιότητα του καυσίμου επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό και τη λειτουργία του κινητήρα, αφού ειδικά στους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες τεχνολογίας common rail (δηλαδή με σύστημα υψηλής πίεσης ψεκασμού) η χρήση πετρελαίου κακής ποιότητας, θέρμανσης ή ακόμη και μίγμα πετρελαίου κίνησης με θέρμανσης βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα είναι δεδομένο ότι θα «πλήξει» κάποια στιγμή, διάφορα εξαρτήματα.
Το σημαντικότερο πρόβλημα εμφανίζεται συνήθως στα μπεκ και την αντλία υψηλής πίεσης (τρόμπα), καθώς εξαιτίας της μειωμένης λιπαντικής ικανότητας του πετρελαίου, αρχίζουν να καταστρέφονται σταδιακά. Στην προκειμένη περίπτωση μάλιστα, μιλάμε για μία σημαντική ζημιά και για την τσέπη σας, καθώς το κόστος υπολογίζεται πάνω από τα 1.500 ευρώ.
Επιπλέον, μεγάλη επιβάρυνση παρατηρείται συχνά και στο φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων (DPF), το οποίο και φράζει πολύ πιο γρήγορα, με αποτέλεσμα να πραγματοποιεί συνεχείς και πιο τακτικές αναγεννήσεις, κάτι που με τη σειρά του επιφέρει τη μόνιμη ζημιά του και την αχρήστευσή του σε ό,τι αφορά τις καθαριστικές του ιδιότητες.
Τα κατάλοιπα όμως, επιβαρύνουν σημαντικά και την εισαγωγή του κινητήρα μέσω του συστήματος επανακυκλοφορίας των καυσαερίων (EGR), ενώ από τη στιγμή που κάποιο ποσοστό καυσίμου περνάει στα λάδια του κινητήρα κατά την αναγέννηση του DPF επιβαρύνεται σημαντικά η λίπανση του κινητήρα­τουρμπίνας, με άμεσες συνέπειες στον κύκλο ζωής των εξαρτημάτων.