Τι κερδίζουμε
10.072 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/9/2016
Ο κ. Γ. Καπετανάκης, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου, ΙΔΕΕΑ δίνει απαντήσεις σε
βασικά ερωτήματα για την μετατροπή:
Ποια βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μετατρέπονται σε οχήματα διπλού καυσίμου;
Τα αυτοκίνητα που μετατρέπονται σε διπλού καυσίμου είναι:
• Οχήματα συμβατικής τεχνολογίας (καρμπυρατέρ)
• Οχήματα κεντρικού ψεκασμού καυσίμου (μονός ψεκασμός)
• Οχήματα σειριακού ψεκασμού (πολλαπλός ψεκασμός)
• Οχήματα εμέσου ή άμεσου ψεκασμού καυσίμου
• Οχήματα βενζινοκίνητα -πετρελαιοκίνητα
• Οχήματα υβριδικά
• Οχήματα μικρής – μεγάλης ιπποδύναμης
Ποιοι παράγοντες πρέπει να ληφθούν υπΆ όψιν κατά την απόφαση της μετατροπής;
Σημαντικά κριτήρια για την συγκεκριμένη επιλογή είναι:
• Το κόστος μετατροπής και ο χρόνος απόσβεσης
• Τα έξοδα καυσίμου
• Οι μειωμένοι φόροι (όπου και εάν υπάρχουν)
• Η φιλικότητα προς το περιβάλλον (Περισσότερο οικολογικό σύστημα συγκριτικά µε τα βενζινοκίνητα - ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα)
• Τα πλεονεκτήματα του ίδιου του φυσικού αερίου σαν καύσιμο οχημάτων
• Τα τοπικά οικονομικά κίνητρα από τους προμηθευτές αερίου (πχ ΔΕΠΑ)
• Η άρση των τοπικών περιορισμών πρόσβασης σε συγκεκριμένες ζώνες κυκλοφορίας
• Το διαθέσιμο δίκτυο
ρατηρίων
Ποια σημεία απαιτούν προσοχή πριν και μετά από την εγκατάσταση;
Υπάρχουν κάποια βασικά σημεία που πρέπει να προσέξει ο ενδιαφερόμενος πριν από την εγκατάσταση:
• Το αυτοκίνητο θα πρέπει να βρίσκεται σε καλή μηχανική κατάσταση
• Να γίνει επιλογή κατάλληλου συστήματος μετατροπής
• Να γίνει μελέτη του χώρου εγκατάστασης των εξαρτημάτων
• Να χρησιμοποιούνται κατάλληλα – πιστοποιημένα υλικά
• Να εφαρμόζονται οι κανόνες τεχνικής – ασφάλειας και νομοθεσίας
• Οι εργασίες να γίνονται από εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους τεχνίτες σε αδειοδοτημένο συνεργείο
• Να γίνεται έλεγχος διαρροών – ασφαλούς και καλής λειτουργίας του συστήματος και του οχήματος.
• Να γίνεται έλεγχος καυσαερίων.
• Να γίνεται αλλαγή στην άδεια κυκλοφορίας (άδεια διπλού καυσίμου) – τεχνικός έλεγχος σε ΚΤΕΟ
• Να ενημερώνεται η ασφαλιστική εταιρεία του οχήματος για την τροποποίηση της άδειας κυκλοφορίας
Από τι εξαρτάται το συνολικό κόστος μετατροπής;
Tο συνολικό κόστος μετατροπής του οχήματος εξαρτάται:
• Από το κόστος αγοράς του «κιτ» μετατροπής
• Από τον αριθμό, τον τύπο, το μέγεθος της δεξαμενής καυσίμου CNG
• Από τον τύπο του οχήματος (μάρκα, μοντέλο, ισχύς)
• Από την τιμή εργατοώρας του συνεργείου και τον απαιτούμενο χρόνο εγκατάστασης
• Από το κόστος τροποποίησης της νέας άδειας κυκλοφορίας του οχήματος (τεχνικός έλεγχος του οχήματος (ΚΤΕΟ) κλπ.
1lt βενζίνης αντιστοιχεί σε 1,2lt υγραερίου, αν ένα όχημα καίει 10lt/100km βενζίνη, θα καταναλώνει 12lt/100km υγραερίου. Με ένα μέσο κόστος 1lt αμόλυβδης βενζίνης στο 1,45€ και το 1lt υγραερίου στο 0,75€, υπολογίζοντας τη μέση (ετήσια) χιλιομετρική απόσταση που διανύει ένα αυτοκίνητο(20000km)διαπιστώνουμε ότι: Ετήσιο κόστος μετακίνησης με βενζίνη: (10lt/100km)x(20000km)x(1.45€/lt)=2900€ Ετήσιο κόστος μετακίνησης με υγραέριο: (12lt/100km)x(20000km)x(0.71€/lt)=1800€ Διαφορά κόστους βενζίνης – υγραερίου = 1100€
Απάντηση: Στο άρθρο αναφερόμαστε στο φυσικό αέριο και όχι στο υγραέριο.
πετραν τσαμπα τοσους υπολογισμους...Προφανως και δεν καταλαβαινεις την διαφορα φυσικου αεριου με το υγραεριο...Το μονο πολυ σοβαρο προβλημα που γνωριζω οσον αφορα το φυσικο αεριο ειναι η ελειψη πρατηριων,ελαχιστα υπαρχουν... Κατα τα αλλα...ναι συμφερει πολυ!