Θέματα αγοράς Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  25/9/2007
Θέματα αγοράς mtx
Διαφορές των τιμών αυτοκινήτων μεταξύ Ελλάδας και Ευρώπης
Διαβάστηκε από 14590 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:25/9/2007
Πόσο πιο φθηνά είναι τα αυτοκίνητα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου σε σχέση με το εξωτερικό; Ποια μοντέλα συμφέρει αυτή τη στιγμή να αγοράσετε, αφού προσφέρονται έως και περίπου 30% φθηνότερα από τις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης; Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου έχει κάθε δίκιο να υπερηφανεύεται σήμερα, ότι είναι πιο φθηνή από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές στις πιο δημοφιλείς και πλέον εμπορικές κατηγορίες αυτοκινήτων.

Η έρευνα που κάναμε:
Τι πιστεύουν οι Έλληνες για τις τιμές Η πεποίθηση ότι η Ελληνική αγορά αυτοκινήτου είναι πιο ακριβή από τις αντίστοιχες Ευρωπαϊκές, φαίνεται ότι καλά κρατεί, παρότι ο Έλληνας αγοραστής της εποχής μας είναι πολύ καλύτερα ενημερωμένος για το τι επικρατεί στην αγορά. Αυτό το γεγονός επιβεβαιώθηκε και σε έρευνα που διεξήγαγε ο διαδικτυακός μας τόπος www.autotriti.gr, όπου οι επισκέπτες κατέθεταν το τι πιστεύουν ότι ισχύει στην αγορά της χώρας μας έναντι των Ευρωπαϊκών αγορών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το 51,9% αυτών πιστεύει ότι στα 1.400 κ.εκ. είμαστε ακριβότεροι, ενώ όσο ανεβαίνουν τα κυβικά ανεβαίνει και το ποσοστό αυτό, φτάνοντας στα μεγαλύτερα μοντέλα μέχρι και το 87,2%. Η άποψη αυτή, όπως θα δείτε και παρακάτω διαφέρει αρκετά από την πραγματικότητα, αφού στις κατηγορίες κάτω από τα 1.600 κ.εκ. είμαστε συνολικά φθηνότεροι από τους Ευρωπαίους εταίρους μας.
Πιστεύετε ότι στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα είναι φθηνότερα ή ακριβότερα από την Ευρώπη;
ΈκδοσηΦθηνότερα 5-10%Ίδια τιμήΑκριβότερα 5-10%Ακριβότερα 10-20% Ακριβότερα πάνω από 20%
1.400 κ.εκ.23,2%24,9%22,7%15,5%13,7%
1.600 κ.εκ.8,7%23,4%29,5%23,2%15,2%
2.000 κ.εκ.7,0%6,8%19,3%32,8%34,1%
Μεγαλύτερα7,7%5,1%9,4%19,1%58,7%


Τι συμβαίνει λοιπόν στην πραγματικότητα;
Για να δούμε τι ακριβώς συμβαίνει στην πραγματικότητα, πήραμε τις τιμές πώλησης πολλών από τα δημοφιλέστερα μοντέλα σε Ελλάδα και Ευρώπη και στη συνέχεια τις συγκρίναμε μεταξύ τους. Όπως, λοιπόν, μπορείτε και εσείς να συμπεράνετε από τους πίνακες που ακολουθούν στις επόμενες σελίδες του περιοδικού, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου είναι φθηνότερη από την αντίστοιχη γερμανική, γαλλική ή ιταλική, στα αυτοκίνητα με κυβισμό έως 1.600 κ.εκ. Δηλαδή, με άλλα λόγια, είμαστε τελικά πιο φθηνοί στις δημοφιλέστερες και εμπορικότερες κατηγορίες αυτοκινήτων. Από εκεί και πέρα, στα 2.000 κ.εκ., στις περισσότερες των περιπτώσεων είμαστε πιο ακριβοί, με τα SUV να αποδεικνύονται περισσότερο ακριβά από τα μεσαία και μικρομεσαία. Στα ακριβότερα μοντέλα, δηλ. σε αυτά με κυβισμό πάνω από 2.500 κ.εκ., υπάρχει μεγάλη διαφορά τιμής υπέρ των Ευρωπαίων αγοραστών.
Κυνηγήστε σήμερα τις “πράσινες” ευκαιρίες!
Το Huyndai Getz 1,4 είναι μια από τις "πράσινες" ευκαιρίες που μπορείτε να αποκτήσετε στη χώρα μας, αφού το αγοράζετε φθηνότερα κατά 28% σε σχέση με ένα Γερμανό.
Το Auto Τρίτη, λοιπόν, σας δείχνει σε αυτήν την έρευνα, ποια αυτοκίνητα της κάθε κατηγορίας κυβισμού είναι φθηνότερα σε σχέση με την τιμή τους στην Ευρώπη (δηλ. πράσινα) ή ακριβότερα (δηλ. κόκκινα). Ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών ωφελεί σε κάθε περίπτωση τον καταναλωτή, καθώς διαμορφώνει τις τιμές των αυτοκινήτων της χώρας μας σε σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα, κυρίως στα πιο εμπορικά μοντέλα. Και αυτό συμβαίνει, παρ' ότι τα αυτοκίνητα που εισάγονται στη χώρα μας επιβαρύνονται με τέλος ταξινόμησης, σε αντίθεση με τις αγορές τις Ευρώπης που εξετάζουμε (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία). Για παράδειγμα, αν υποθέσουμε ότι ένας Έλληνας και ένας Γερμανός αντιπρόσωπος αγοράζουν με ίδια τιμή από το εργοστάσιο ένα αυτοκίνητο και το πωλούν με το ίδιο ποσοστό κέρδους, θα έπρεπε, λόγω της ύπαρξης τέλους ταξινόμησης στην ελληνική αγορά, το αυτοκίνητο να είναι ακριβότερο εδώ. Αυτό όμως τελικά δε συμβαίνει σε όλες τις περιπτώσεις λόγω των εκπτώσεων που δίνουν οι κατασκευαστές στην Ελλάδα, οπότε ο Έλληνας καταναλωτής θα πρέπει να επωφεληθεί από τις ευκαιρίες που προσφέρει η ελληνική αγορά σήμερα (ορισμένες περιπτώσεις μοντέλων πωλούνται μέχρι και σχεδόν 30% φθηνότερα σε σχέση με την Ευρώπη!).
Διαβάζοντας τους πίνακες
Στους πίνακες που ακολουθούν στο θέμα, μπορείτε να δείτε τις τιμές πολλών από τα δημοφιλέστερα μοντέλα αυτοκινήτων σε Ελλάδα και Ευρώπη. Όσον αφορά, τώρα, στις τιμές που αναγράφονται, θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι η τιμή σε Γερμανία, Γαλλία ή Ιταλία είναι η τιμή του αυτοκινήτου στην εκάστοτε αγορά, στην οποία έχει προστεθεί ή αφαιρεθεί το κόστος των βασικών εξοπλιστικών στοιχείων, που έλειπαν ή προσφέρονταν επιπλέον από την αντίστοιχη ελληνική έκδοση. Οι φθηνότερες τελικά περιπτώσεις της χώρα μας σημειώνονται με πράσινο χρώμα, ενώ με κόκκινο χρώμα μπορείτε να δείτε τις ακριβότερες περιπτώσεις.
Όφελος της ελληνικής αγοράς οι χαμηλότερες εργοστασιακές τιμές
Αυτό που θα πρέπει να κατανοήσει κανείς, είναι ότι οι χαμηλότερες τιμές στη χώρα μας σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, είναι αποτέλεσμα των χαμηλότερων τιμών που δίνουν τα εργοστάσια στους εδώ εισαγωγείς. Σύμφωνα μάλιστα και με τα τελευταία στοιχεία που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση, η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη χαμηλότερη θέση στις προ-φόρων τιμές των αυτοκινήτων, πίσω μόνο από τη Φινλανδία, τη στιγμή που η Γερμανία διαθέτει τις υψηλότερες τιμές προ φόρων.
Τι συμβαίνει με τα τέλη ταξινόμησης και το Φ.Π.Α.
Μπορεί στις τιμές προ φόρων να είμαστε από τις φθηνότερες αγορές στην Ευρώπη, η διαφορά μας όμως σε σχέση με τις υπόλοιπες πιο ακριβές χώρες αντισταθμίζεται κυρίως στις μεγαλύτερες κατηγορίες, από την επιβάρυνση των τελών ταξινόμησης (απουσιάζουν από Γερμανία, Γαλλία ή είναι της τάξεως του 1% για αυτοκίνητα άνω των 2.000 κ.εκ. στην Ιταλία). Στον τομέα τώρα του Φ.Π.Α., στη χώρα μας το ποσοστό του 19% βρίσκεται στα ίδια περίπου επίπεδα με τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία, όπου το ποσοστό είναι 19%, 19,6% και 20%, αντίστοιχα.
Ποσοστό Φ.Π.Α. στην Ευρώπη
Βέλγιο21%
Γαλλία19,6%
Γερμανία19%
Δανία25%
Ελλάδα19%
Ισπανία16%
Ιταλία20%
Μεγ. Βρετανία17,5%

 
 Διαφορές των τιμών αυτοκινήτων μεταξύ Ελλάδας και Ευρώπης
Αυτοκίνητα 1.300 - 1.400 κ.εκ.
Αυτοκίνητα 1.401 - 1.600 κ.εκ.
Αυτοκίνητα 2.000 κ.εκ.
Αυτοκίνητα 2.001 κ.εκ. και πάνω
Δε συμφέρει η εισαγωγή καινούργιου στην Ελλάδα