Διαβάστηκε από 3865αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:28/5/2009
Στην παραγωγή το 2011
Με διθέσιο εσωτερικό, υφασμάτινη οροφή, κίνηση στους πίσω τροχούς και δυναμική εμφάνιση, αυτό είναι το κόμπακτ διαστάσεων ρόουντστερ μοντέλο που ετοιμάζει η Seat!
Μια φίρμα τα περισσότερα από τα προϊόντα της οποίας έχουν νεανικό και σπορτίφ ύφος, δε θα μπορούσε να λείπει από την κατηγορία των κάμπριο. Στη Seat φαίνεται πως το γνωρίζουν καλά αυτό, αφού ήδη από το 2001 έχουν εκδηλώσει τις προθέσεις τους να εντάξουν στην γκάμα τους ένα ρόουντστερ αυτοκίνητο. "Μάρτυρας" το πρωτότυπο Tango, που παρουσίασε η ισπανική φίρμα στην Έκθεση της Φρανκφούρτης το 2001.
Πρόκειται για ένα ενδιαφέρον ανοιχτό αυτοκίνητο, η διαδικασία εξέλιξης του οποίου πάντως πάγωσε εκείνη την εποχή για άγνωστους λόγους.
Η απόφαση, όμως, της "μεγάλης αδερφής Volkswagen" να επενδύσει στο πρωτότυπο ρόουντστερ BlueSport επέφερε αρκετή κινητικότητα στους κύκλους της Seat, στο βαθμό μάλιστα που έκανε τους Ισπανούς να έχουν ήδη εξασφαλίσει την απαιτούμενη χρηματοδότηση, προκειμένου να προχωρήσουν τελικά στην κατασκευή του πολυπόθητου γι αυτούς μικρού ρόουντστερ. Εν τω μεταξύ, ας μην ξεχνάμε, ότι με το VW Bluesport Concept "άνοιξε η όρεξη" και των Audi & Skoda, όπως είδαμε σε προηγούμενο τεύχος.
Δυναμικό με υφασμάτινη οροφή Με δεδομένο λοιπόν, ότι ένα νεανικό κόμπακτ διαστάσεων ρόουντστερ πρέπει να είναι και δυναμικό σχεδιαστικά, όπως φαίνεται και στην κατασκοπευτική φωτογραφία, η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της φίρμας, που καθιέρωσε το νέο Ibiza, ταιριάζει "κουτί" και στο ρόουντστερ. Αιχμηρά στοιχεία, καθαρές αεροδυναμικές γραμμές στο πλάι του αμαξώματος αλλά και πραγματικός δυναμισμός συνθέτουν το κάπως "θυμωμένο" εμπρός άκρο του ισπανικού κάμπριο, που δείχνει ότι έχει όλα τα φόντα να σταθεί απέναντι σε πραγματικά "καθιερωμένο" ανταγωνισμό, όπως το Mazda MX-5.
Δυναμικό με υφασμάτινη οροφή
Με δεδομένο λοιπόν, ότι ένα νεανικό κόμπακτ διαστάσεων ρόουντστερ πρέπει να είναι και δυναμικό σχεδιαστικά, όπως φαίνεται και στην κατασκοπευτική φωτογραφία, η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της φίρμας, που καθιέρωσε το νέο Ibiza, ταιριάζει "κουτί" και στο ρόουντστερ. Αιχμηρά στοιχεία, καθαρές αεροδυναμικές γραμμές στο πλάι του αμαξώματος αλλά και πραγματικός δυναμισμός συνθέτουν το κάπως "θυμωμένο" εμπρός άκρο του ισπανικού κάμπριο, που δείχνει ότι έχει όλα τα φόντα να σταθεί απέναντι σε πραγματικά "καθιερωμένο" ανταγωνισμό, όπως το Mazda MX-5.
Πισωκίνητο με μοτέρ TSI
Το τεχνολογικό υπόβαθρο στο οποίο θα βασιστεί το νέο Seat Roadster προέρχεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από τον όμιλο VW. Στην γκάμα του, δηλαδή, θα περιλαμβάνει κινητήρες TSI από 122 έως και 200 ίππων. Με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολουθούμε ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες από το εξωτερικό που αναφέρουν, ότι κάτω από το καπό του ανοιχτού Seat θα δούμε και το νέο 1.200άρη TSI με τους 105 ίππους, ο οποίος έκανε το ντεμπούτο του με το νέο VW Polo. Το σίγουρο είναι, ότι αν επαληθευτεί αυτό, η Seat θα έχει την ευκαιρία να διατηρήσει την τιμή του ρόουντστερ αρκετά χαμηλά!
Στην παραγωγή το 2011
Ο αναβρασμός στον όμιλο VW πάντως, σχετικά με το νέο ρόουντστερ, φαίνεται πως έχει ήδη ξεκινήσει και για την ώρα εντοπίζεται στις σκληρές διαπραγματεύσεις, σχετικά με τη σειρά που θα ξεκινήσουν να παράγουν οι VW, Seat και Skoda το ρόουντστερ που ετοιμάζουν. Εκτός απροόπτου λοιπόν, η "σειρά" της Seat θα έρθει το 2011, ταυτόχρονα με τη Skoda και σχεδόν ένα χρόνο μετά από τη VW.
Flashback Tango Concept
Για την ιστορία, το Seat Tango Concept του 2001 διέθετε τούρμπο κινητήρα 1,8 λίτρων - 180 ίππων. Σύμφωνα με τη Seat, επιτάχυνε από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7 δευτερόλεπτα, ενώ η κίνηση μεταδιδόταν στους εμπρός τροχούς.
Θα ανοίξει «μέτωπα» παντού
Mazda MX-5
Skoda Roadster Το σίγουρο είναι, πως το ρόουντστερ της Seat θα ανοίξει -σε εμπορικό πάντα επίπεδο- "μέτωπα" τόσο εντός του ομίλου VW, όσο και σε ευρύτερο επίπεδο. Όπως προείπαμε, ουσιαστικός στόχος των ανθρώπων της Seat είναι να δημιουργήσουν έναν αντάξιο ανταγωνιστή του Mazda MX-5. Σε κάθε περίπτωση όμως φαίνεται, πως το νέο τους προϊόν θα "κονταροχτυπηθεί" τόσο με το επίσης μελλοντικό ρόουντστερ της Skoda, όσο και με το μοντέλο παραγωγής του πρωτότυπου VW Bluesport, ακόμα και αν τελικά το γερμανικό κάμπριο έχει περισσότερο premium χαρακτήρα και κινηθεί τιμολογιακά σε διαφορετικά επίπεδα. Βέβαια, το ποιος θα είναι ο νικητής από αυτή τη μάχη σε επίπεδο κατασκευαστή σίγουρα δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε. Αντίθετα, με βεβαιότητα μπορούμε να πούμε, ότι ευνοημένοι θα είμαστε εμείς, οι καταναλωτές, αφού θα έχουμε πλέον αρκετές -και μάλιστα ολοκληρωμένες- επιλογές στην κατηγορία των κόμπακτ προσιτών ρόουντστερ.