Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/2/2010
TEST
Το επόμενο βήμα!
Κινητήρας - Επιδόσεις
Διαβάστηκε από 33457 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:9/2/2010
Ικανός και πιο οικονομικός
Η νέα τεχνολογία MultiAir που περιλαμβάνει ο κινητήρας του Fiat Punto Evo, ενσωματώνει μια σειρά από επεμβάσεις και αλλαγές στο μοτέρ (π.χ. ηλεκτροϋδραυλική μεταβλητή ενεργοποίηση των βαλβίδων εισαγωγής, αντί της "πεταλούδας" γκαζιού κ.λπ.), προσφέροντας αυξημένη απόδοση και παράλληλα μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2.
Τους νέους κινητήρες τεχνολογίας MultiAir της Fiat τους έχουμε ήδη γνωρίσει από την Alfa Romeo MiTo. Για πρώτη φορά όμως και στην περίπτωση του Punto Evo, τους συναντούμε σε μοντέλο της Fiat. Σε ό,τι αφορά, λοιπόν, στην έκδοση των 105 ίππων του αυτοκινήτου της δοκιμής, έχουμε να κάνουμε με την ατμοσφαιρική εκδοχή του 1.400άρη MultiAir κινητήρα (υπάρχει και ένας turbo 135 ίππων), ο οποίος απέδωσε 107 ίππους στο δυναμόμετρο και 129 Nm ροπής. Το μοτέρ αυτό εμφανίζει υστέρηση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού κάτω από τις 3.000 σ.α.λ., δείχνοντας πάντως αισθητά περισσότερη προθυμία από το μέσο και άνω φάσμα των στροφών. Αυτό εν μέρει οφείλεται και στο αραιής κλιμάκωσης μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο όμως συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης. Ενδεικτικά, παρ’ ότι το νέο μοτέρ είναι ισχυρότερο από το προηγούμενο 1,4 των 95 ίππων, η κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί κατά 0,2 λτ./100 χλμ. (5,7 λτ./100 χλμ.) με τη σύμπραξη και του στάνταρ συστήματος Start&Stop του κινητήρα. Στον τομέα των επιδόσεων, το Punto Evo 105 PS στις μετρήσεις μας εμφάνισε πολύ καλά νούμερα για την κατηγορία, όμως είναι γεγονός, ότι στην πράξη ένα προσπέρασμα θα απαιτήσει κατέβασμα σχέσης. Από πλευράς λειτουργίας, τέλος, ο κινητήρας αυτός θα κάνει αισθητή την παρουσία του στο εσωτερικό, κυρίως στο υψηλό φάσμα των στροφών.

 
 Fiat Punto Evo 1,4 MultiAir 5d 105 PS
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Εσωτερικό
Χώροι
Στο δρόμο
Κινητήρας - Επιδόσεις
Παθητική ασφάλεια
Τεχνικά χαρακτηριστικά- Εξοπλισμός - Τιμή- Βαθμολογία