Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/2/2010
Παρουσίαση
Start economy/Stop pollution
Οι τεχνολογίες σε ανάλυση
Διαβάστηκε από 18080 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:18/2/2010
BMW Σειρά 1 EfficientDynamics
Τα μοντέλα 116i, 118i και 120i εφοδιάζονται με την τεχνολογία EfficientDynamics, η οποία περιλαμβάνει πολλές επιμέρους παραμέτρους (εκτός των σύγχρονης τεχνολογίας κινητήρων άμεσου ψεκασμού), που συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών C02. Αυτές είναι οι εξής: 1) Ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης, 2) Λειτουργία Auto Start Stop στον κινητήρα, 3) Σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση. 4) Ένδειξη σημείου αλλαγής ταχύτητας στον πίνακα οργάνων, 5) Συμπιεστής κλιματισμού με λειτουργία αποσύνδεσης, όπου ελέγχεται η αντλία του ψυκτικού σύμφωνα με τις ανάγκες ψύξης - θέρμανσης, 6) Ενεργή αεροδυναμική μέσω πτερύγιων στους αεραγωγούς, τα οποία ανοίγουν ή κλείνουν ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και 7) Ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης.
Kia Cee’d ISG
Με το σύστημα ISG (Idle Stop & Go) εφοδιάζεται μόνο το 5θυρο Cee’d με τους κινητήρες των 1,4 και 1,6 λτ. H μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών C02 πραγματοποιείται μέσω της αυτόματης διακοπής της λειτουργίας του κινητήρα, όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί πλήρως (π.χ. στα φανάρια). Κάτι τέτοιο δε γίνεται όταν το μοτέρ είναι κρύο, αφού το αντιψυκτικό υγρό πρέπει να περάσει τους 45 βαθμούς Κελσίου, ο καταλύτης να φτάσει στους 200 βαθμούς Κελσίου και η μπαταρία να βρίσκεται σε κατάσταση φόρτισης άνω του 75%. Μάλιστα ο εν λόγω συσσωρευτής φέρει τεχνολογία AGM (Absorbent Glass Mat Technology), η οποία έχει καλύτερα χαρακτηριστικά μακροζωίας, φόρτισης και συντήρησης έναντι των απλούστερων. Η επανεκκίνηση του κινητήρα γίνεται άμεσα με το που θα πατηθεί το πεντάλ του συμπλέκτη, ή τίθεται αυτόματα σε λειτουργία, όταν το αυτοκίνητο κυλήσει σε μια κατηφόρα ή στις περιπτώσεις που έχει πέσει η φόρτιση της μπαταρίας και έχει επιλεγεί η υψηλότερη σκάλα στο βεντιλατέρ του air condition. Τέλος, κάθε φορά που τίθεται σε λειτουργία το ISG ανάβει μια ένδειξη στο ταμπλό "Auto Stop", ενώ ο οδηγός είναι σε θέση να το απενεργοποιήσει μέσω του μπουτόν "ISG OFF".
Toyota Auris Optimal Drive
Η φιλοσοφία Optimal Drive στο Auris στην έκδοση με τον κινητήρα των 1,33 λίτρων, συνδυάζει πιο ελαφρύ 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (με την 6η- σχέση να είναι overdrive). Το Dual VVT-i μηχανικό αυτό σύνολο είναι ελαφρύτερο κατά 13 κιλά σε σχέση με τον 1,4 λίτρων VVT-i που αντικατέστησε, κάτι που επιτεύχθηκε τόσο από την πιο συμπαγή του σχεδίαση, όσο και από τα ελαφρύτερα μηχανικά του μέρη (π.χ. τα έμβολα ζυγίζουν 180 γρ., έναντι 280 του 1,4 VVT-i). Παράλληλα διαθέτει σύστημα Start & Stop, με το οποίο ο κινητήρας σβήνει όταν το αυτοκίνητο σταματά και επανατίθεται σε λειτουργία όταν ο οδηγός πατήσει συμπλέκτη.
Mercedes A-Class BlueEFFICIENCY
Οι εκδόσεις A160/Α180 διατίθενται ως BlueEFFICIENCY, περιλαμβάνοντας το σύστημα ECO Start-Stop, το οποίο ενεργοποιείται ή απενεργοποιείται με το πάτημα του σχετικού διακόπτη "ECO", που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Πιο συγκεκριμένα, ο κινητήρας "σβήνει" μόλις το αυτοκίνητο σταματήσει και "ανάβει" αυτομάτως όταν ο οδηγός αφήσει το πεντάλ του φρένου ή πατήσει το συμπλέκτη, διαδικασία η οποία γίνεται άμεσα και με ομαλό τρόπο. Ακόμα, στον πίνακα οργάνων αναγράφεται η λέξη "ECO" μόλις τεθεί εκτός λειτουργίας ο κινητήρας, ενώ υπάρχει και ένδειξη για τις αλλαγές ταχυτήτων.

 
 Τα μικρομεσαία αυτοκίνητα με συστήματα Start/Stop στους κινητήρες
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Οι τεχνολογίες σε ανάλυση
Kia Cee’d 1,4 ISG VS Toyota Auris 1,33
BMW 116i 5d VS Mercedes A160 BlueEFFICIENCY 5d
Mazda3 2,0 4d