Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/2/2010
Παρουσίαση
Start economy/Stop pollution
Kia Cee’d 1,4 ISG VS Toyota Auris 1,33
Διαβάστηκε από 18080 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:18/2/2010
Πρόκειται για δύο άμεσα ανταγωνιστικά μικρομεσαία αυτοκίνητα, με το μεν Cee’d να διατίθεται σε εκδόσεις με και χωρίς το ISG, ενώ το Auris φέρει τη νέα τεχνολογία Optimal Drive της Toyota μαζί με τον κινητήρα των 1,33 λτ. Εξωτερικά στο Cee’d η μόνη αισθητική διαφορά εντοπίζεται στο λογότυπο "ISG" που υπάρχει στον χώρο αποσκευών, ενώ στο Auris δεν υπάρχει κανένα σχετικό λογότυπο του κινητήρα.
Καλύτερο value for money το Kia
Το Cee’d ISG στοιχίζει στη βασική του έκδοση 13.900 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του συνολικού όφελους των 1.400 ευρώ, ενώ το Auris 1,33 5d κοστίζει από 14.500 ευρώ (με την έκπτωση των 1.000 ευρώ), αλλά και με 2 αερόσακους λιγότερους σε σχέση με το Kia. Επιπλέον, το Cee’d συνοδεύεται από 7ετή εργοστασιακή εγγύηση στα μηχανικά μέρη και το Toyota από 6ετή (3+3).
Στο δρόμο: Πιο άνετο και φιλικό στην οδήγηση το Auris 
Οδηγώντας τα δύο αυτοκίνητα, το μόνο στοιχείο που τα διαφοροποιεί και συνηθίζεται γρήγορα είναι το γεγονός, ότι οι κινητήρες τους σβήνουν και παίρνουν εμπρός αυτόματα στο σταμάτα-ξεκίνα, εφ’ όσον τα συστήματα start/stop δεν έχουν απενεργοποιηθεί. Κατά τ’ άλλα εμφανίζουν ασφαλή οδική συμπεριφορά, με το Auris να προσφέρει περισσότερη άνεση λόγω της πιο μαλακής ανάρτησης και της καλύτερης ηχομόνωσης, ενώ το Auris είναι πιο σφιχτό, χωρίς όμως να μπορεί να χαρακτηριστεί σπορτίφ.
Πού κερδίζει το Cee’d 1,4 ISG
• Σε επιδόσεις
• Σε value for money
• Σε ποιότητα υλικών του εσωτερικού
Πού κερδίζει το Auris 1,33
• Σε κατανάλωση και εκπομπές CO2
• Σε λιγότερα κατά 90 ευρώ τέλη κυκλοφορίας
• Σε άνεση στο δρόμο
Κινητήρες 
Ξεκινώντας από την κατανάλωση, η διαφορά που προκύπτει ανάμεσα στα δύο μηχανικά σύνολα των 1,4 λτ. του Cee’d και των 1,33 λτ. του Auris (σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις) είναι αμελητέα. Το Toyota είναι πιο οικονομικό κατά 0,1 λτ./100 χλμ., κάτι που ισοδυναμεί με 45 λτ. λιγότερη βενζίνη στα 45.000 χλμ. Ωστόσο σε επιδόσεις η διαφορά δεν είναι ανάλογα μικρή, με το Cee’d να είναι πιο γρήγορο σε όλες τις μετρήσεις, ενώ παράλληλα το μοτέρ του Kia εμφανίζει περισσότερη "ζωντάνια".
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΜοντέλοCee’d 1,4 ISGAuris 1,33
Κυβισμός (κ.εκ.)1.3961.329
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)109/
6.200*
97/
6.040
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)137/
5.000*
131/
3.770
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)11,712,4
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.)12,713,9
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.)20,321,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)187175
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)*5,85,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)137135
100-0 χλμ./ώρα (μ.)41,739,3
Βάρος (κιλά)1.2611.289
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Εξοπλισμός - τιμή
ΜοντέλοCee’d 1,4 ISGAuris 1,33 5d
ESPoo
Αερόσακοι64
Ηλ. παράθυρα 22
Ηλ. καθρέφτες
Air condition
Ηχοσύστημα
Ζάντες αλουμινίουoo
Τιμή από (ευρώ)13.900*14.500**
•: στάνταρ, o: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
*το όφελος των 1.000 ευρώ, **με την έκπτωση των 1.400 ευρώ
Συμπέρασμα: Επιλέγουμε το Cee’d
Τα δύο "οικολογικά" μικρομεσαία εμφανίζουν παραπλήσια κατανάλωση και χώρους, είναι εξίσου ασφαλή και με συντηρητική εμφάνιση. Το Auris είναι λίγο πιο άνετο στην οδήγηση, ενώ το Cee’d είναι πιο προσεγμένο σε ποιότητα, γρηγορότερο και έχει καλύτερο value for money.
Το Cee’d είναι ασφαλές στο δρόμο με μικρές κλίσεις στις στροφές, χάρη στη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης.
Περισσότερο στην άνεση και στη φιλικότητα στην οδήγηση εστιάζει το Auris, παρά στα όποια σπορτίφ στοιχεία.

Αξιολόγηση των συστημάτων Start/Stop
Πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας εμφανίζουν τα συστήματα Start/Stop και στα δύο μοντέλα, τα οποία τίθενται σε λειτουργία λίγα λεπτά αφού κινηθούν τα αυτοκίνητα. Η διαδικασία της εκκίνησης και παύσης του κινητήρα γίνεται λίγο πιο ομαλά και αθόρυβα στο Auris, σε σημείο που πολλές φορές δε γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό. Παράλληλα, το τιμόνι δε χάνει την υποβοήθησή του και στα δύο μοντέλα όταν έχουν σβήσει τα μηχανικά σύνολα, ενώ στο Auris τίθεται αμέσως σε λειτουργία με το πάτημα του διακόπτη του κλιματισμού. Επιπλέον, στο Cee’d ο κινητήρας παίρνει αυτομάτως μπροστά είτε με το πάτημα του πεντάλ του συμπλέκτη είτε με το που θα αφήσει ο οδηγός το φρένο, κάτι που δε γίνεται στην περίπτωση του Auris. Τέλος, τα μοτέρ τίθενται ξανά αυτομάτως σε λειτουργία σε περίπτωση που τα αυτοκίνητα αρχίζουν να κυλούν σε μια κατηφόρα.
Με πιο αθόρυβο τρόπο γίνεται η διαδικασία παύσης και επανεκκίνησης του κινητήρα στο Auris, ενώ στο Cee’d θα πάρει μπροστά και όταν ο οδηγός αφήσει το πεντάλ του φρένου -και όχι μόνο με το πάτημα του συμπλέκτη, όπως γίνεται στο Auris.

Εσωτερικό - χώροι
Ο θάλαμος επιβατών του Cee’d με το αφρώδες και ευχάριστο στην υφή υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό κερδίζει περισσότερο τις εντυπώσεις σε σχέση με τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο πιο μοντέρνο εσωτερικό του Auris. Από πλευράς χώρων είναι σχεδόν εξίσου άνετα για τους επιβάτες, ενώ για και τις αποσκευές το Toyota έχει μικρό προβάδισμα (354 λτ. έναντι 340 λτ. το Cee’d).

 
 Τα μικρομεσαία αυτοκίνητα με συστήματα Start/Stop στους κινητήρες
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Οι τεχνολογίες σε ανάλυση
Kia Cee’d 1,4 ISG VS Toyota Auris 1,33
BMW 116i 5d VS Mercedes A160 BlueEFFICIENCY 5d
Mazda3 2,0 4d