Χρήσιμες Πληροφορίες
Διαβάστηκε από 74843 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/11/2011
* Όταν φρενάρουμε, η κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου μετατρέπεται σε θερμότητα. Ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης του αυτοκινήτου, οι δίσκοι των φρένων φτάνουν σε θερμοκρασίες από 150° C έως και 600° C. Η θέρμανση από το φρενάρισμα και η φθορά από τη χρήση αποδυναμώνουν τους δίσκους, τα τακάκια και τα υγρά των φρένων, των οποίων η αποτελεσματικότητα έτσι χάνεται με τον καιρό.

* Τα υγρά φρένων δεν είναι άτρωτα. Απαιτούν αλλαγή ανάλογα με τις προδιαγραφές τους (DOT4, DOT 5) κάθε ένα ή δύο χρόνια…

* To ΕSP, το αντισπίν και άλλα συστήματα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς, χρησιμοποιούν τους αισθητήρες του ABS και το σύστημα πέδησης για να φρενάρουν επιλεκτικά τον κάθε τροχό ξεχωριστά.

«Εξωτικά» δισκόφρενα
Τα τελευταία χρόνια σε σπορ μοντέλα υπερυψηλών επιδόσεων τοποθετούνται δισκόφρενα από κεραμικό υλικό. Αποτελούνται από σιλικονούχα καρβίδια και συνθετικά ανθρακονήματα, ενώ η παραγωγή τους μοιάζει πολύ με αυτή των δίσκων από ανθρακόνημα.
Τα κεραμικά δισκόφρενα είναι ιδιαίτερα ανθεκτικά, δε χαμπαριάζουν από θερμικά φορτία και δεν παρουσιάζουν σημάδια κόπωσης ακόμα και μετά από συνεχή φρεναρίσματα.
Επίσης, επειδή είναι πανάλαφρα, μειώνουν τη μη αναρτώμενη μάζα. Το κόστος τους πάντως είναι τεράστιο…

* Μια πρόσφατη εξέλιξη στα ηλεκτρονικά των φρένων ονομάζεται prefil και παρουσιάστηκε στη Alfa Romeo Giulietta. Μόλις ο οδηγός αφήσει απότομα το πόδι από το γκάζι, το σύστημα έχει ήδη αυξήσει την πίεση στο υδραυλικό κύκλωμα των φρένων για ελαχιστοποίηση του χρόνου έναρξης φρεναρίσματος.

«Στρώσιμο» φρένων
Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στο φρενάρισμα με καινούργια τακάκια, αφού στα πρώτα χιλιόμετρα δεν αποδίδουν το μέγιστο αυξάνοντας τη συνήθη απόσταση ακινητοποίησης.

* Χρειάζεται προσοχή όταν περνάμε από νερά με ζεστά φρένα, γιατί είναι εύκολο σε αυτή την περίπτωση να στραβώσουν τα δισκόφρενα. Αν πατάμε ελαφρά το φρένο και νιώθουμε τρέμουλο στο τιμόνι, έχουμε στραβούς δίσκους που χρήζουν αντικατάστασης.
» ΕΙΣΑΓΩΓΗ
» Μίνι
» Μικρά 1.000 – 1.200 κ.εκ
» Μικρά 1.200 – 1.400 κ.εκ.
» Μικρά 1.400 – 1.600 κ.εκ.
» Μικρά GT-GTi
» Μικρομεσαία έως 1.400 κ.εκ
» Μικρομεσαία 1.400 – 1.600 κ.εκ.
» Μικρομεσαία τούρμπο έως 1.800 κ.εκ.
» Μικρομεσαία GTi
» SUV Μικρά
» SUV Δικίνητα έως 2.000 κ.εκ
» SUV 4X4 έως 2.700 κ.εκ.
» Χρήσιμες Πληροφορίες
» Ξέρετε ότι...
» Βελτιώνοντας τα φρένα
»Σχολιάστε την είδηση

Tags: ALFA ROMEO GIULIETTA, ALFA ROMEO MITO, AUDI A1, AUDI A3 SPORTBACK, AUDI S3, BMW 116I 5D, BMW 135I COUPE, CHEVROLET CRUZE, CHEVROLET SPARK, CITROEN C4, DACIA SANDERO STEPWAY, DACIA SANDERO STREETWAY, DAIHATSU CHARADE, DAIHATSU CUORE, DAIHATSU SIRION, DS DS 4, FIAT 500, FIAT BRAVO, FIAT PUNTO EVO, FORD FIESTA, FORD KA, HONDA CIVIC 1,4 5D, HONDA CIVIC TYPE R, HONDA INSIGHT, HYUNDAI I 30, HYUNDAI I10, HYUNDAI I20, KIA PICANTO, KIA SOUL, LANCIA DELTA, MAZDA 3, MAZDA 3 MPS, MERCEDES A160, MINI MINI 3D, MINI ONE, MITSUBISHI COLT, MITSUBISHI LANCER, NISSAN JUKE, NISSAN MICRA, PEUGEOT 206, PEUGEOT 308, RENAULT CLIO, RENAULT MEGANE, RENAULT TWINGO, SEAT IBIZA, SEAT LEON, SEAT LEON CUPRA, SSANGYONG FORTWO  , SUBARU IMPREZA, SUBARU IMPREZA WRC, SUBARU JUSTY, SUZUKI SPLASH, SUZUKI SWIFT, SUZUKI SWIFT SPORT, TOYOTA AURIS, TOYOTA COROLLA, TOYOTA IQ, TOYOTA YARIS, VOLKSWAGEN GOLF, VOLKSWAGEN GOLF GTI, VOLKSWAGEN POLO, VOLKSWAGEN SCIROCCO,

περισσότερα νέα & άρθρα »
HYUNDAI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οδηγούμε το Hyundai Ioniq 5 N - Οι Petrolheads θα αναθεωρήσουν!

Στην Ελλάδα το ανανεωμένο Hyundai Bayon - H τιμή του

Στην Ελλάδα με νέα γκάμα κινητήρων το ανανεωμένο Hyundai i30 (τιμές)

Έτσι θα μοιάζει ένα νέο Hyundai Veloster με στοιχεία από το Elantra

Hyundai: Βρήκε τρόπο να μειώσει έως 22° Κελσίου τη ζέστη στην καμπίνα

WRC Kροατία: Μάχη για τρεις με το προβάδισμα στο Neuville

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ποια SUV χωράνε όλα τα απαραίτητα στο ντουλαπάκι του συνοδηγού;

Τα 5 αυτογκόλ του Suzuki Vitara

Το Toyota bZ4X απέναντι στον ανταγωνισμό

Toyota Corolla Vs VW Golf: Japan Vs Germany